În profunzime, este în natura umană să fii plăcut și să cauți confirmarea de la alții. Dar, din păcate, oricât încercăm, uneori trebuie să nu fim de acord sau să refuzăm să facem ceva și să spunem nu persoanei de cealaltă parte. Acest lucru poate fi incredibil de dificil pentru acei oameni care se tem de reacții negative și vor să fie iubiți de toți. Deci, iată câteva modalități de a refuza politicos, indiferent dacă este vorba de serviciu, cum ar fi serviciul pentru clienți sau orice altă situație de zi cu zi.
Acestea funcționează în e-mailuri, conversații din viața reală, la telefon, într-o aplicație de chat sau în orice altă situație în care trebuie să respingeți cererea cuiva.
Mai întâi cereți-vă scuze
Acest lucru ar putea părea un sfat ciudat, mai ales dacă obiectiv nu ați făcut nimic greșit. Cu toate acestea, a spune scuze înainte de a spune nu are anumite beneficii. Mai întâi, informați-o pe cealaltă persoană că vin vești proaste. În al doilea rând, manifestați empatie, care poate înmuia și cele mai grele lovituri. În acest mod pur și simplu refuzați politicos.
I’m sorry, but we had to refuse your request to move to another department.
Nu vă ascundeți după deget
Dacă creați un răspuns elaborat la întrebarea cuiva doar pentru a-i refuza pledoaria, se pot întâmpla două lucruri.
Unu, s-ar putea crede că mințiți din cauza a cât de detaliat este răspunsul dvs.
Doi, vor găsi o modalitate de a vă convinge să spuneți da, găsind o lacună în răspunsul dvs.
Deci, în loc să petreceți zece minute pentru a explica de ce spuneți nu, faceți acest lucru rapid și nedureros. Va fi mai cinstit și există șanse mai mici ca mai târziu să aibă loc o ceartă.
Deci, în loc de: „ Îmi pare rău, dar mâine nu te pot conduce la gară pentru că fiica mea are lecții de înot și, dacă lipsește, șansele ei de a merge la campionatul de stat sunt în pericol. “
Pur și simplu spuneți …
I’m sorry but I can’t help you, I have something planned out for tomorrow.
Folosiți cuvântul propriu-zis
Uneori, acoperirea cu zahăr poate face mai mult rău decât bine. În loc să găsiți modalități de a atenua lovitura, mergeți mai departe și folosiți cuvântul real cu persoana care vă vorbește.
No, I’m afraid I can’t do that for you.
OR
That’s not possible at the moment.
OR
I would rather not get into that kind of situation.
În acest fel, persoana care ascultă nu va avea nicio îndoială că răspunsul dvs. este negativ. Aceasta este cea mai ușoară soluție dintre toate, dar, în același timp, cea mai riscantă, pentru că s-ar putea să păreți ca fiind necioplit sau prea direct.
Spuneți NU de două ori, dacă trebuie
Uneori, oamenii vor continua să insiste după ce v-au auzit refuzând pentru prima dată. S-ar putea crede că este posibil să vă răzgândiți sau că, după suficientă convingere, puteți ceda. Reafirmați pur și simplu (și politicos) răspunsul dvs. negativ.
As I said, I’m afraid I can’t help you at the moment.
OR
As I previously mentioned, we don’t give discounts to seniors.
Trimiteți-l către altcineva
O situație în care oamenii nu au probleme să audă răspunsul nu este atunci când îl trimiteți către altcineva care ar putea fi de mai mult ajutor. În acest fel, nu se vor gândi la asta ca la un refuz, mai degrabă decât la ajutorul de a obține ceea ce au cu adevărat nevoie. Desigur, mai întâi, asigurați-vă că persoana către care îi trimiteți poate îndeplini sarcina efectivă.
I can’t help you at the moment since I’m not an expert on tax, but Susan from accounting can give you a hand.
OR
While I can’t solve this problem immediately, I can connect you with someone from customer service to help you out.
Oglindiți cererea sa
Vorbind despre empatie, una dintre cele mai bune tactici pentru a scăpa de un răspuns negativ este să vă asumați aceeași poziție ca și ei. Dacă aveți de-a face cu o situație dificilă (sau persoană), acest lucru vă poate ajuta să faceți ca răspunsul dvs. să nu pară atât de negativ. La fel ca scenariul anterior, începeți frumos înainte de a refuza.
You’re right, we did take too long when processing your request. However, I cannot help you at this time.
OR
It’s true that we haven’t done enough for your case. However, I don’t think we can really help you out with your request.
Oferiți o alternativă
Sigur, primirea unui răspuns negativ, nu va face persoana de la celălalt capăt al firului să se simtă atât de bine. Cu toate acestea, dacă îi oferiți o alternativă care pare la fel de bună, probabil că va accepta refuzul mult mai bine.
I’m afraid I can’t give you a discount on a premium plan, but I can give you another month of free trial.
Aceasta nu este întotdeauna o posibilitate, deoarece uneori nu există o opțiune alternativă. De asemenea, rețineți că oferirea unei alternative poate deschide mai multe discuții inutile.
Reveniți la ei
De multe ori, cererea cuiva pur și simplu nu este posibil să se îndeplinească imediat. Este posibil să nu știți dacă este realizabilă, să aveți nevoie de autorizația altei persoane sau poate fi ceva complet diferit. În aceste situații, spuneți persoanei că veți verifica și veți reveni la ea într-un moment ulterior. Desigur, asigurați-vă că reveniți la aceasta.
I can’t tell you where your shipment is at the moment, but I will check up on that and let you know sometime tomorrow if that works for you.
OR
While I can’t help you out at the moment, you can check back tomorrow and see if we have any more of those shoes in stock.
Exemplu din viața reală:
Cum să refuzați o invitație?
Să aruncăm o privire la un exemplu specific. Cum să refuzați o invitație de nuntă? Dacă nu puteți participa la o nuntă sau poate că nu doriți să veniți la o nuntă, să vă dați seama cum să refuzați politicos invitația la nuntă poate fi adesea o luptă.
Exemple de cum să refuzați o invitație la nuntă:
Thank you so much for the invitation. Unfortunately, I am unable to attend. Congratulations to both of you. Have a lovely day!
OR
I am sorry, but I cannot make it in person. Would love to celebrate with both of you when we get the chance. Anyways, congrats to both of you!
Concluzia
A spune nu sau a refuza politicos este unul dintre cele mai dificile lucruri de făcut, indiferent de situație, persoană sau limbă. Aceste sfaturi vă vor ajuta să spuneți NU mai ușor și să evitați situațiile neplăcute cu persoana de la celălalt capăt al firului. Dacă doriți să aflați mai multe, consultați articolul nostru Comunicarea cu Clienții pentru informații suplimentare.
Descoperiți pe cont propriu
Cunoașterea este putere, dar numai atunci când este pusă în practică. Testați totul în academia noastră chiar în cadrulLiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Descoperiți cum empatia transformă serviciul clienți în experiențe pozitive. Învață să asculți activ, să recunoști tonul vocii și să pui întrebări pentru a înțelege cu adevărat clientul. Află cum LiveAgent facilitează comunicarea empatică prin instrumente ca apeluri video și răspunsuri predefinite. Îmbunătățește-ți abilitățile de relaționare și oferă un suport excepțional!
Îmbunătățiți comunicarea cu clienții și depășiți provocările în timp real cu sfaturi esențiale de pe LiveAgent. Aflați cum să gestionați eficient chat-urile live și să evitați greșelile frecvente. Descoperiți beneficiile utilizării LiveAgent și încercați-l gratuit pentru a vă transforma interacțiunile cu clienții în succes!
Etica în ce privește suportul acordat prin live chat
Descoperiți importanța eticii în suportul prin live chat pentru a oferi o experiență excelentă clienților. Aflați cum agenții pot menține relații de încredere prin comunicare politicosă și respectuoasă, respectând reguli esențiale de conduită. Explorați exemple de bune practici și reguli de evitat pentru a optimiza interacțiunile online.