Ce sunt e-mailurile de apreciere a clienților și de ce să le trimiteți?
E-mailurile de apreciere a clienților sunt folosite în mod strategic de către companii pentru a consolida relațiile personale cu clienții și pentru a umaniza brandul. Un e-mail de apreciere bine structurat și personalizat (e-mail de urmărire) trimis la momentul potrivit are aproape același impact ca și cum i-ai mulțumi personal unui client. Acest lucru poate contribui cu adevărat mult la crearea unei experiențe pozitive a clienților și a unei percepții pozitive a mărcii.
Când să trimiteți un e-mail de apreciere a clienților?
Cu siguranță nu există un moment nepotrivit pentru a le mulțumi clienților și pentru a vă arăta aprecierea. Dar anumite momente și ocazii par, în mod natural, mai potrivite. E-mailurile de mulțumire nu ar trebui neapărat să fie trimise doar atunci când clienții cumpără ceva. Dacă folosiți o platformă de automatizare a marketingului prin e-mail, e-mailurile de apreciere pot fi declanșate pe baza diferitelor acțiuni ale utilizatorilor.
Acest e-mail de urmărire poate fi trimis:
- În timpul sărbătorilor sezoniere, cum ar fi: Crăciunul, Ziua Îndrăgostiților sau Ziua Recunoștinței.
- La zilele de naștere ale clienților
- La aniversarea unui client
- Pentru clienții loiali la atingerea unor obiective importante ale companiei
- În urma unei prime achiziții sau a unei re-achiziții
- În urma unui feedback, a unei recenzii sau a unei mărturii
- Când mulțumiți clienților pentru recomandări
- Când perspectivele se înscriu/se alătură/devin membri
- Pentru abonații la newsletter
- Pentru participanții la un eveniment sau la un webinar
Cum să scrieți un e-mail de mulțumire: 10 pași de urmat
Atunci când scrieți un e-mail de mulțumire, luați în considerare următorii 10 pași pentru a-l face relevant și eficient. Acești pași pot fi utilizați în general și pentru un e-mail de urmărire.
1. Gândiți-vă la cea mai bună linie de subiect
mesaj. Un raport realizat de Retention Science a constatat că liniile de subiect cu 6 până la 10 cuvinte oferă cea mai mare rată de deschidere. Păstrând o lungime rezonabilă, asigurați-vă că subiectul este atractiv și creativ, mai degrabă decât un simplu „Mulțumesc”.
2. Începeți cu salutul corect
r „Dragă …”. Dacă mesajul este mai degrabă informal, adresați-vă destinatarului prin prenumele său. În caz contrar, adresați-vă destinatarului cu „domnule” sau „doamnă”, urmat de numele de familie.
3. Exprimați aprecierea și oferiți detalii
Treceți direct la subiect și fiți specific cu privire la ce anume le mulțumiți. Mesajul ar trebui să se refere la aprecierea clientului. Evitați să vă prezentați afacerea, cu excepția cazului în care oferiți conținut educațional, o ofertă specială sau altceva valoros.
4. Umanizarea mesajului
Faceți ca mesajul să sune cât mai uman posibil. Luați în considerare posibilitatea de a adresa e-mailul de la o persoană reală din cadrul companiei dvs. în loc de adresa generică și prea comună „Fără răspuns”. O altă modalitate de a umaniza mesajul este folosirea emoticoanelor, dacă este cazul.
5. Adăugați ceva personalizare
E-mailurile personalizate au rate de implicare mai mari. De fapt, studiile au arătat că e-mailurile cu linii de subiect personalizate au cu 26% mai multe șanse de a fi deschise decât cele fără. De asemenea, puteți personaliza mesajul prin includerea mai multor detalii despre ceea ce vă este recunoscător.
6. Păstrați un ton prietenos, dar profesional
În funcție de audiența dumneavoastră, deși ar putea fi acceptabil să scrieți într-o manieră ușor informală și să folosiți un pic de umor, este totuși esențial să păstrați un ton profesional general, ceea ce înseamnă că nu trebuie să folosiți argou și cuvinte colocviale.
7. Priviți spre viitor
Împiedicați mesajul să fie unilateral, oferindu-le clienților șansa de a continua conversația și anunțându-i că suportul dumneavoastră este la doar câteva clicuri distanță:
„Dacă aveți întrebări legate de utilizarea produsului/serviciului nostru în viitor, nu ezitați să mă contactați prin chat live sau prin e-mail.”
8. Spuneți din nou mulțumesc
După ce ați terminat cu mesajul principal, ar putea avea sens să încheiați un e-mail cu o ultimă replică, mulțumind încă o dată clientului:
„Vă mulțumim încă o dată pentru feedback-ul dvs. / pentru sprijinul dvs. / pentru achiziție / pentru că sunteți un client loial de ani de zile.”
9. Folosiți încheierea corespunzătoare
Atunci când alegeți fraza de încheiere potrivită, gradul de formalitate va depinde de destinatar. Unele dintre cele mai comune încheieri adecvate pentru afaceri pot include: „Cu respect…”, „Cu sinceritate…”, „Toate cele bune…”, „Cu stimă/ Cele mai bune salutări…”, „Cu recunoștință”, „Vă doresc o zi/un weekend minunat…”.
10. Corectați înainte de trimitere
Înainte de a apăsa „Trimite”, corectați întregul mesaj pentru a vă asigura că se citește fără probleme, că transmite sensul precis al exprimării aprecierii și recunoștinței și că nu există greșeli de tipar sau greșeli gramaticale jenante care pot strica impresia.
Acesta poate fi un e-mail automatizat, însă aveți grijă să urmați pașii, cum ar fi adăugarea de personalizare și corectarea. Nu vreți ca mesajul dvs. să pară pe jumătate pregătit.
Șabloane de e-mail de mulțumire
A mulțumi unui client pentru achiziție
Dear ****,
Thank you for your order! We’d like to inform you that your payment has been confirmed and your order No. ******** has been successfully processed.
Once your items have been packed, they will be shipped to you immediately. Meanwhile you can check the current status of your order at any time by clicking this link.
If you have any queries regarding your order, please do not hesitate to contact us.
Thanks again for your purchase. Hope you enjoy shopping with us!
Sincerely,
****
A mulțumi unui client pentru recomandare
Hi John,
****@gmail.com installed Dropbox after getting your invite. To thank you, we’ve awarded you 500 MB of bonus space. You now have 12,75 GB on Dropbox!
Thanks!
– The Dropbox Team
P.S. To get even more space, invite your friends or upgrade your Dropbox!
A mulțumi unui client pentru feedback-ul său
Dear ****,
Thank you for your feedback! I’m delighted to hear that you had a great experience interacting with our customer support team. I completely understand how rewarding it can feel when your problem is solved within minutes, and I’m glad to hear that our support team was able to do just that.
Feedback like yours helps us deliver better customer experiences by knowing what we are doing right and where we can improve. So, I really appreciate you taking the time to send us your response.
If you have any more questions, comments, or concerns, don’t hesitate to reach out!
Regards,
****
Descoperiți pe cont propriu
Cunoștințele sunt importante, dar numai atunci când sunt puse în practică. Testați totul în academia noastră chiar în cadrul LiveAgent..
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Descoperiți cum empatia transformă serviciul clienți în experiențe pozitive. Învață să asculți activ, să recunoști tonul vocii și să pui întrebări pentru a înțelege cu adevărat clientul. Află cum LiveAgent facilitează comunicarea empatică prin instrumente ca apeluri video și răspunsuri predefinite. Îmbunătățește-ți abilitățile de relaționare și oferă un suport excepțional!
Cum să transformați clienții nemulțumiți în avocați ai mărcii
Doriți să învățați cum să transformați clienții nemulțumiți în susținătorii dvs.? Citiți mai departe și aflați sfaturi despre cum să vă schimbați pentru a întoarce situația.
Explorați ghidul complet pentru a scrie scrisori de mulțumire eficiente, cu sfaturi despre alegerea salutului potrivit, menținerea subiectului, includerea branding-ului și multe altele. Descoperiți cum să decideți între un email și o scrisoare tipărită, ținând cont de factori precum timpul de livrare și formalitatea. Găsiți exemple practice și învățați cum LiveAgent vă poate sprijini în acest demers. Ideal pentru afaceri care doresc să-și exprime recunoștința față de clienți!
Etica în ce privește suportul acordat prin live chat
Descoperiți importanța eticii în suportul prin live chat pentru a oferi o experiență excelentă clienților. Aflați cum agenții pot menține relații de încredere prin comunicare politicosă și respectuoasă, respectând reguli esențiale de conduită. Explorați exemple de bune practici și reguli de evitat pentru a optimiza interacțiunile online.