În ziua de azi, multe website-uri oferă vizitatorilor săi posibilitatea de a se conecta în timp real cu o companie cu ajutorul unui nstrument gratuit de live chat, prin care poate trimite mesaje text, mesaje direct pe rețele de socializare și chiar discuții prin google Handouts. Din moment ce toate formele de mesagerie instant sunt practic soluții care facilitează schimbul de informații, nu este o surpriză faptul că afacerile/companiile vor să le utilizeze în cadrul serviciilor oferite clienților și al strategiilor de marketing.
Cu toate acestea, derularea unei conversații directe cu clienții nu este singurul beneficiu al instrumentelor de chat. Din momentul în care un vizitator intră pe website-ul dvs., soluția live chat îl poate însoți de-a lungul navigării și (sperăm) de-a lungul procesului de cumpărare.
De aceea, deținerea unui instrument de live chat care poate fi integrat în pagina dvs. este necesară pentru majoritatea afacerilor din ziua de azi. Programul de live chat al LiveAgent oferă posibilitatea integrării a multiple sisteme, cum ar fi widget-ul super rapid de chat, un istoric al căutărilor din ultimele 7 zile sau elemente precum buton de live chat, adrese de email, formulare de contact sau numărul de telefon.
Dacă sunteți în căutarea mai multor funcționalități și soluții avansate cum ar fi istoricul nelimitat al căutărilor, integrarea rețelelor de socializare sau funcții de automatizare, verificați planurile tarifare ale LiveAgent.
Chiar și funcționalitățile limitate ale unui program gratuit de live chat vă vor permite să gestionați cu ușurință afacerea dvs. Cum anume? Să aflăm mai multe detalii și să aruncăm o privire mai îndeaproape la această soluție populară.
Program de live chat- ce reprezintă mai exact?
Live chat este un mediu care vă permite să interacționați cu vizitatorii website-ului dvs. Puteți utiliza live chat în mod gratuit pentru a iniția conversații cu vizitatorii care se află pentru prima dată pe pagina dvs., să interacționați cu clienții care revin și să oferiți suport utilizatorilor existenți, totul în timp real. Este o modalitate modernă de a genera mai multe vânzări, de a obține mai multe comenzi și de a menține clienții mulțumiți și loiali.
Un chat online gratuit pentru website-ul dvs. aduce beneficii precum experiențe personalizate pentru clienți, interacțiuni mai bune ale acestora cu brand-ul și avantaje care vă plasează cu un pas înaintea competitorilor. Implementarea unei aplicații gratuite de live chat va fi benefică și pentru agenți, cât și pentru departamentele de marketing, vânzări și dezvoltare.
O soluție gratuită de live chat pentru un website joacă un rol important în dezvoltarea unei conexiuni între website și vizitatorii săi, întrucât permite angajaților companiei să capteze atenția clientului asupra produselor și serviciilor oferite de companie.
Atunci când un vizitator accesează website-ul dvs. (fie direct sau prin intermediul unui motor de căutare), acesta poate identifica motivele pentru care a ajuns aici, de aceea există probabilitatea de a dori să creeze o primă interacțiune este foarte mare.
De aceea, un instrument de chat online gratuit vă permite să profitați de această situație. Vă dă șansa să captați atenția clientului cu privire la produsele companiei prin faptul că le oferiți asistență directă. Datorită acestui lucru, nivelul de interes și de satisfacție ale unui vizitator pot crește chiar înainte de a fi considerat un potențial client. Acest lucru se reflectă în optimizarea investiției, care poate fi redirecționată către crearea campaniilor publicitare.
De ce aveți nevoie de un program de live chat pentru website-ul dvs?
Clienții vor utiliza un widget de live chat pentru a primi răspunsuri rapide și la obiect la întrebările pe care le au sau pentru a solicita ajutor atunci când întâmpină probleme. Echipele de vânzări și de marketing folosesc acest tip de instrumente pentru a colecta potențiali clienți și pentru a-i transforma în clienți. Echipele de suport folosesc serviciul live chat pentru a rezolva rapid problemele clienților, pentru a oferi servicii mai bune și experiențe mai plăcute.
Orice soluție de live chat pe care vă puteți baza poate fi incredibil de valoroasă pentru afacerile de tip B2C care operează online, întrucât instrumentele de live chat pot fi utilizate pentru a obține lead-uri, a reduce rata de respingere și de abandon a coșului de cumpărături.
În mod similar, programul gratuit de live chat pentru website-ul dvs. poate sprijini afacerile B2B în lansarea sau modificarea campaniilor. Acest aspect depinde de comportamentul utilizatorului, implementarea chat-urilor interactive pe baza șabloanelor predefinite pentru a crește viteza și a facilita comunicațiile cu utilizatorii, sau pentru a oferi suport proactiv.
Citiți mai departe pentru a afla care sunt avantajele utilizării unui chat gratuit online pentru afacerea dvs.
Avantajele programului gratuit de live chat online
1. Se aliniază la trendurile viitorului
De ce este live chat considerat la nivel mondial o soluție pentru serviciul clienți? Rezultatele multor studii și sondaje sunt edificatoare.
Instrumentele gratuite de chat online oferă clienților o experiență omnichannel de-a lungul proceselor de achiziție, integrare și oferire de suport tehnic. Oferă clienților o experiență unică, indiferent de nivelul procesului de achiziție pe care îl înregistrează.
Mai mult, 92% din utilizatori au experiențe pozitive prin utilizarea unui instrument de live chat în comparație cu 88% care utilizează telefonul, 85% email-ul, 84% rețeaua de socializare facebook și 77% rețeaua de socializare Twitter (Inc). În plus, 63% din consumatori au o probabilitate mai mare de a se reîntoarce pe site dacă discută cu un reprezentativ la companiei prin serviciul de live chat (eMarketer).
Cu toate acestea, principalul motiv care stă la baza implementării unei astfel de soluții este acela că în prezent, vizitatorii website-ului dvs. se așteaptă să găsească opțiunea de live chat pe website-ul dvs. Și nu ați dori să dezamăgiți clienții sau potențialii clienți, nu-i așa? Mai precis, 41% din consumatori se așteaptă să găsească fereastra de live chat pe website-ul dvs. (Forrester). Dacă acest aspect nu vă convinge, avem alte 5 motive descrise în detaliu mai jos.
2. Veți putea să răspundeți mai rapid
Clienții apreciază mesageria instant deoarece, așa cum și numele sugerează, este instant! Utilizatorii doresc răspunsuri rapide la întrebările lor. 79% din clienți afirmă că preferă să discute prin chat cu agenții datorită modului rapid de obținere a răspunsurilor în comparație cu alte canale de comunicare (Econsultancy). Este logic faptul că publicul și clienții doresc să primească răspunsuri în timp real, tocmai de aceea serviciul de live chat și mesageria de pe rețelele de socializare au continuat să câștige teren într-un termen scurt, în timp ce preferința pentru utilizarea email-ului a scăzut constant de la an la an. Live chat a înregistrat o creștere de 14% în ce privește utilizarea sa între anii 2017 și 2019 (HubSpot).
A fi disponibil mai des este cu siguranță o metodă bună prin care să câștigați încrederea clienților. De fapt, amplasarea unui buton de chat (gratuit) pe website-ul dvs. poate atrage după sine îmbunătățirea duratei de răspuns la mai puțin de 3 minute (conform mediei globale din toate industriile).
Cu toate acestea, nu toate instrumentele de live chat sunt la fel. Feriți-vă de instrumentele exclusiv automatizate sau de roboței (chatbot). Conform 99 Firms, 29% din utilizatorii live chat urăsc răspunsurile de tip script și aproape o treime din consumatori nu agreează răspunsurile predefinite oferite de către agenți, deoarece nu sunt personale. Ca atare, ar trebui să aveți în vedere oferirea clienților de răspunsuri personalizate cât de des puteți.
Precum aplicațiile de mesagerie instant, conversațiile prin live chat tind să fie mai relaxate și mai prietenoase, întrucât elimină barierele dintre afaceri și clienți.
3. Website-ul dvs. va funcționa permanent, 24/7
Poate cel mai mare beneficiu al utilizării serviciului de live chat este capacitatea de a răspunde clienților în orice moment al zilei. 51% din clienți doresc ca afacerile să fie disponibile în permanență, așadar dacă aveți posibilitatea de a oferi acest lucru reprezintă un mare avantaj pentru orice afacere care funcționează online (Inc). Însă, cel mai probabil aveți și alte priorități (cum ar fi să dormiți), ceea ce înseamnă că nu puteți fi online 24 ore pe zi, 7 zile pe săptămână. Acest lucru nu înseamnă că lumea se sfârșește, însă puteți lăsa serviciul de live chat să funcționeze pentru dvs. chiar și atunci când sunteți offline.
Instrumente avansate de live chat vă permit să creați răspunsuri automate pentru diferite tipuri de solicitări. Acestea pot fi de la un mesaj de bun venit până la formular de contact. Puteți chiar să solicitați vizitatorilor să vă ofere numele, adresa de email și numărul de telefon înainte de a începe să discute cu dvs.
Informațiile despre clienți pe care le obțineți prin intermediul serviciului de live chat vor fi automat salvate dacă soluția dvs. este integrată cu sistemul CRM sau centrul helpdesk. Puteți începe să personalizați răspunsurile și să puneți bazele unei relații de lungă durată cu clienții dvs. din momentul în care începeți să le răspundeți la întrebări. Spre deosebire de conversațiile prin telefon sau email, un program gratuit de live chat pe care să vă puteți baza salvează o copie a conversațiilor anterioare care pot fi accesate atât de agenți cât și de clienți de îndată ce caseta de chat se deschide.
Altă posibilitate disponibilă a serviciului live chat este de a automatiza răspunsurile la întrebările frecvente, ceea ce vă va economisi din timp pe termen lung și vă va mulțumi clienții. Ideea generală este de a demonstra vizitatorilor că sunteți acolo ori de câte ori aceștia au nevoie de dvs. și că pot iniția conversații cu dvs.
4. Clienții dvs. vor simți că vă pasă într-adevăr de ei
Un aspect prin care se diferențiază un s erviciu gratuit de live chat pentru website-uri de alte instrumente este acela că pentru client, reprezintă o formă mai naturală de a comunica decât email-ul. Din moment ce conversațiile au loc în timp real, vă permit să stabiliți o conexiune imediată cu clienții dvs. la un nivel mai personal.
Însă, live chat nu presupune doar timp rapid de răspuns, ci un lucru mai important și anume faptul că ajută la construirea unei relații pe termen lung care îi face pe clienți să se întoarcă. Acest lucru se va reflecta în conversații mai personale cu clienții care au avut deja o conexiune anterioară cu afacerea dvs.
Ținând cont de aspectele de ordin tehnic, un serviciu de live chat disponibil pe un website (spre deosebire de majoritatea cazurilor, pe mobile) permite agenților să partajeze fișiere media de dimensiuni mari, cum ar fi fotografii, clipuri video, GIF-uri. În timp ce puteți face același lucru și în cazul utilizării email-ului, este mai potrivit din punct de vedere contextual în cadrul casetei de live chat.
5. Veți crește vânzările
În timp ce oferiți răspunsuri clienților prin intermediul serviciului de live chat de pe calculator (desktop), puteți să vă îmbunătățiți aptitudinile conversaționale și să obțineți mai rapid colaborări. Atunci când utilizați un inbox universal și un panou care colectează toate interacțiunile cu utilizatorii (orice serviciu gratuit decent de live chat ar trebui să ofere acest lucru), puteți gestiona alte aspecte ale afacerii în timp ce discutați cu clienții. Acest lucru face ca procesul de vânzare să decurgă fără probleme și mai eficient ca niciodată, pornind de la procesele de plată și servicii de rezervare la trimiterea ofertelor de preț, facturilor și chiar a informațiilor despre livrare și monitorizarea proceselor.
Pe scurt, aveți la îndemână tot ce vă trebuie pentru a comercializa și vinde produsele dvs., totul într-un singur loc. Acest lucru va avea cu siguranță un impact pozitiv asupra vânzărilor și va duce la o creștere a gradului de retenție a clienților.
Să aruncăm o privire pe câteva statistici care să sublinieze acest lucru:
Utilizarea serviciului de live chat generează o creștere de 48% a veniturilor pe o oră de conversație prin chat și o creștere de 40% a ratei de conversie (Icmi).
Vizitatorii website-ului care interacționează cu afacerea dvs. prin live chat valorează de 4,5 ori mai mult decât cei care nu o fac (Icmi).
- Companiile care utilizează serviciul de live chat raportează o îmbunătățire cu 34% a gradului de satisfacție al clienților și o îmbunătățire de 2,6 ori mai mare în ce privește costurile asociate cu serviciul clienți. (Verint)
Implementarea serviciului de live chat duce la o creștere de 3,84% a ratei de conversie și de 6% a veniturilor per total (Goinflow).
Valoarea medie a comenzilor provenite de la clienți care au interacționat anterior prin chat înainte de a face o achiziție era cu 10% mai mare comparativ cu cei care nu utilizau live chat (Forrester).
22% din companiile intervievate au înregistrat o creștere de 5-10% a veniturilor prin serviciului live chat (99 Firms).
Indiferent de ceea ce utilizați – un program live chat gratuit sau unul cu taxă – ambele soluții sunt accesibile afacerilor de orice dimensiune. În primul caz, nu există niciun cost asociat cu serviciul, dar tot trebuie să “plătiți” prin alocarea timpului necesar instruirii agenților vis-a-vis de utilizarea aplicației.
Din fericire, setarea unui program gratuit de live chat demn de încredere, pentru website-ul dvs. este simplă și nu necesită intervenția specialiștilor IT. Ca atare, utilizarea unui instrument de live chat ar trebui să fie floare la ureche pentru agenții experimentați.
6. Veți pune bazele unei relații de lungă durată cu clienții
Live chat este un canal de comunicare minunat prin care interacționați cu clienții în vederea oferirii suportului necesar. Așa cum am explicat deja, conversațiile prin chat se pot referi atât la suportul clienților cât și la planuri strategice. Cu toate acestea, acesta nu reprezintă decât începutul unei relații sănătoase pe termen lung, pe care, dacă totul merge strună, o puteți crea cu fiecare client al dvs.
De îndată ce ați primit informațiile de contact ale unui client prin live chat, veți putea comunica cu acesta prin email făcând referire la orie acțiune pe care acesta a întreprins-o în relație cu compania dvs. Acest lucru poate presupune să-i mulțumiți pentru achiziția făcută, să-i solicitați un feebback sau să completeze un sondaj de satisfacție. Acest lucru vă va salva timpul și cel mai important, asigurați-vă că nu pierdeți ocazia de a discuta cu clienții și de a continua conversația.
Tendințe în ce privește servicii gratuite de chat online
Companiile adoptă soluția de live chat pentru nevoile lor de vânzări, marketing și suport la scară mare. Live chat este un serviciu care acoperă un mare decalaj în domeniul satisfacerii clienților și îmbunătățirii experienței acestora.
Chiar și cel mai simplu serviciu gratuit de chat online are puterea de a avea un impact în viața clienților, de a le influența deciziile și de a crește vânzările. Există un motiv bun pentru care acest serviciu este atât de răspândit în lumea afacerilor și pentru care câștigă atât de mult teren în cadrul companiilor din toate sectoarele.
Companiile adoptă tot mai mult soluțiile de live chat. Este doar o noțiune de timp până când toate companiile o vor implementa. Asta înseamnă că dacă decideți să adăugați un widget de live chat pe website-ul dvs. acum, veți fi cu un pas înaintea competitorilor.
Comm100 a dezvăluit faptul că 82% dintre consumatori au fost mulțumiți de experiențele avute prin intermediul serviciului de live chat, în comparație cu cele avute prin email (61%) și telefon (44%). Acest lucru se datorează probabil combinației dintre factorii mai devreme menționați, precum personalizarea și viteza de răspuns.
42% din consumatori aleg serviciul de live chat în detrimentul telefonului unde nu agreează faptul de a fi puși în așteptare (J.D. Power).
Pentru comercianții B2B, serviciul live chat generează o creștere a ratei de conversie de 20%. Clienții B2B care inițiază o conversației prin chat cu o companie este au o probabilitate de 3 ori mai mare de cumpăra în comparație cu cei care nu o fac. Pentru website-urile de tip ecommerce, serviciul de live chat ajută la descreșterea abandonului coșului de cumpărături cu 40%. Și asta nu e tot! Clienții care apelează la suport prin live chat cheltuie în medie cu 60% mai mult pentru o achiziție decât cei care nu utilizează live chat.
Concluzia este clară. Programul live chat va continua să fie în trend în lunile ce vor urma. Cel mai bun lucru pe care îl puteți face este să veniți la bord și să vă surprindeți în mod pozitiv clienții prin comunicare eficientă cu aceștia.
Program gratuit de chat online sau cu taxă – pe care să-l alegeți?
Înainte de a opta pentru un program de live chat gratuit sau cu plată pentru website-ul dvs., luați în calcul câteva aspecte și câțiva indicatori importanți:
- Numărul clienților care contactează compania dvs. prin diferite canale de comunicare.
- Nivelul de securitate pe care clienții îl doresc și îl apreciază.
- Numărul angajaților – departamentul dvs. de suport are suficienți angajați pentru a trata conversațiile și solicitările prin live chat?
- Ce tip de servicii doresc clienții? Doresc să primească răspunsuri rapide? Sunt dispuși să utilizeze tehnologii noi?
- Serviciul gratuit de chat online permite efectuarea operațiunilor din cloud, astfel încât personalul poate accesa informațiile și lucra de oriunde.
- Sunt reprezentanții serviciului clienți orientați spre oferirea serviciilor de calitate sau rezonează cu valorile și principiile companiei?
Alegerea une=ui program pentru compania dvs. ar trebui să fie în perfectă corelație cu obiectivele și principiile companiei.
Însă, atunci când alegeți o soluție, este de asemenea important să fiți atent la furnizor și la calitatea instrumentului gratuit de live chat. dacă nu știți de unde să începeți, vă recomandăm să aruncați o privire la soluția gratuită de live chat de la LiveAgent, precum și la planurile tarifare. Soluția oferită este una perfectă care integrează programul gratuit de live chat pentru website-ul dvs. în centrul de helpdesk, ceea ce îl face să fie instrumentul ideal pentru departamentul de suport clienți.
Descoperiți pe cont propriu
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Program Gratuit de Call Center
Dacă doriți să oferiți clienților dvs. servicii excepționale de suport, utilizarea unui program de call center virtual este un bun început.
Aveți nevoie de un software de chat live ?
Software-ul gratuit de chat live LiveAgent vă permite să interacționați și să convertiți efectiv vizitatorii site-ului în clienți. Utilizați cel mai rapid widget de chat.