Listă de verificare pentru asigurarea calității serviciului clienți: include pregătirea unei fișe de evaluare, utilizarea panourilor de bord, gestionarea canalelor de asistență cu LiveAgent, crearea unei politici de calitate și utilizarea feedback-ului clienților. Disponibilă în română.
Calitatea serviciului clienți este unul dintre cele mai importante aspecte care determină dacă un client va reveni sau nu la afacerea dvs. pentru mai multe servicii. Dacă nu sunteți sigur cum să țineți pasul cu aceasta, s-ar putea să aveți nevoie de o listă de verificare a tuturor pașilor pe care ar trebui să îi urmeze compania dvs.
Am reunit câteva dintre cele mai importante puncte în lista noastră de verificare privind asigurarea calității serviciului clienți. Aruncați o privire și folosiți-o în avantajul dvs.
Menținerea unui nivel ridicat al serviciului clienți nu este ușoară și necesită timp, așa că existența unei liste de verificare poate fi foarte benefică. Aceasta nu numai că va economisi mult efort, dar va ajuta și la detectarea oricăror lacune de îmbunătățire și dezvoltare, precum și la o comunicare eficientă.
Există atât de multe aspecte legate de furnizarea unui serviciu bun pentru clienți încât poate fi greu să le rețineți pe toate. Nu e de mirare că sunteți în căutarea unei liste care să vă arate fiecare cerință pentru desfășurarea unei bune sesiuni de asigurare a calității.
Folosiți următoarele elemente din lista de verificare ca model de bază pentru a vă asigura că nu uitați nimic care ar putea avea un impact asupra performanțelor serviciului dvs. de relații cu clienții.
Orice afacere care interacționează cu clienții poate beneficia foarte mult de utilizarea acestei liste de verificare. Nu contează ce vindeți sau tipurile de servicii pe care le furnizați, această listă vă poate ajuta să obțineți rezultate mai bune.
Acesta este doar un bun punct de plecare, așa că nu mai așteptați – haideți să începem să vă îmbunătățim serviciile.
Ar trebui să începeți prin a pregăti un panou de bord, care este un instrument excelent pentru a vedea cum se descurcă serviciul dvs. pentru clienți. Acesta vă oferă o imagine de ansamblu a eforturilor dvs. și vă arată domeniile care necesită mai multă atenție.
Scorecardurile sunt un instrument de gestionare a performanței pentru a compara obiectivele strategice cu rezultatele. Faptul că știți că serviciul dvs. pentru clienți este monitorizat în mod constant nu numai că vă poate ajuta să îl îmbunătățiți, ci și motivează echipa de asistență pentru clienți să îmbunătățească performanța generală a agenților.
Pentru a elabora un panou de bord, ar trebui să adunați toate informațiile importante despre serviciul dvs. de relații cu clienții. Acestea pot include aspecte precum:
Scopul este de a afla care sunt punctele dvs. forte și punctele slabe în ceea ce privește furnizarea unei experiențe excelente pentru clienți. Aveți nevoie de aceste date pentru a stabili obiective și pentru a vă măsura progresul – așa că nu uitați să analizați atât o recenzie pozitivă, cât și una negativă.
Depinde de dvs. pe ce factori doriți să vă concentrați mai întâi sau dacă au fost făcute schimbări. Cu toate acestea, ar trebui să urmăriți întotdeauna modul în care panoul de bord vă afectează serviciul clienți.
Odată ce aveți datele și un feedback de la clienții dvs., este timpul să creați un panou de bord. Categoriile ar trebui să fie relevante pentru obiectivele și standardele dvs. de calitate, dar și să arate modul în care acestea se influențează reciproc.
Acest lucru vă va oferi o imagine de ansamblu mai bună a performanței dvs. și a ceea ce trebuie îmbunătățit.
Când vine vorba de scorecarduri, categoriile sunt utile pentru a organiza conținutul și pentru a vedea imaginea de ansamblu. Având diferite categorii, puteți compara cu ușurință datele și puteți vedea care sunt domeniile care necesită cea mai mare atenție.
Elementele care coincid cu prioritățile dvs. sunt cele mai importante categorii. De exemplu, dacă obiectivul dvs. este de a îmbunătăți ratele de satisfacție a clienților, atunci această categorie ar trebui să fie în capul listei.
De exemplu, puteți utiliza următoarele categorii pentru panoul dvs. de bord:
Următorul pas este clasificarea categoriilor. Trebuie să știți ce domenii au mai multă greutate atunci când vine vorba de construirea unei strategii de succes pentru serviciul clienți.
Aceste informații vă vor ajuta să stabiliți prioritățile pentru ceea ce necesită o atenție imediată și unde puteți face schimbări mai târziu.
Clasificarea este importantă pentru că vă oferă o modalitate de a vă măsura progresul. Puteți urmări rezultatele și puteți vedea dacă acestea se îmbunătățesc în timp sau nu. Faptul că aveți aceste date vă va ajuta să vă mențineți pe drumul cel bun în ceea ce privește obiectivele dvs.
Cel mai simplu mod de a clasifica categoriile din fișa de evaluare este să folosiți numere între unu și cinci, unde unu reprezintă cel mai mic punctaj posibil, iar cinci înseamnă o performanță excelentă în această categorie. Cu cât scorul este mai mare, cu atât mai bine pentru compania dvs.
Cu toate acestea, modul în care decideți să evaluați categoriile depinde de dvs., așa că alegeți metoda care vi se potrivește cel mai bine.
Acum este momentul să folosiți fișa de evaluare pentru a începe să vă analizați datele. Acesta este un proces pas cu pas care începe cu evaluarea fiecărei categorii în parte, apoi compararea tuturor împreună și, în final, vedeți cum afectează celelalte categorii din listă.
Nu uitați că acesta nu este un proces care se desfășoară peste noapte, așa că acordați-vă tot timpul de care aveți nevoie pentru a parcurge fiecare etapă.
Analiza fișei de evaluare este importantă pentru că vă oferă o imagine clară a progresului dvs. Fără analiza performanței cu fișei dvs. de evaluare, pur și simplu nu puteți judeca dacă oferiți cea mai bună experiență posibilă clienților. De aceea, este esențial să acordați mai multă atenție acestui instrument și să îl folosiți pentru afacerea dvs.
Există două moduri în care puteți revizui performanța cu o fișă de evaluare:
Scorecardurile ar trebui să fie revizuite periodic, cel puțin trimestrial. Acest lucru vă va ajuta să urmăriți progresul și să faceți schimbările necesare pentru a obține rezultatele dorite.
În timpul fiecărei analize, ar trebui să vă uitați la toate canalele de asistență. Acest lucru înseamnă că nu trebuie să vă uitați doar la apelurile telefonice, ci și la chat-uri, e-mail-uri și mesaje din social media pentru a vedea cum se influențează reciproc.
Examinarea tuturor canalelor de asistență vă va oferi o imagine de ansamblu și mai bună a performanțelor serviciului dvs. de asistență pentru clienți. Acest lucru se datorează faptului că vă permite să vedeți modul în care diferitele canale lucrează împreună și de unde provin cele mai multe reclamații. Cu ajutorul acestor date, vă puteți concentra asupra acelor domenii și puteți face schimbările necesare.
rimul pas este să adunați toate datele necesare și apoi să le analizați, astfel încât să puteți vedea care sunt domeniile care necesită îmbunătățiri. După aceea, trebuie să creați un plan cu privire la modul în care să îmbunătățiți aceste aspecte ale serviciului pentru clienți.
S-ar putea să fie extrem de consumator de timp să vă analizați toate canalele de asistență, unul câte unul.
Sfat: LiveAgent se ocupă de acest lucru și vă permite să gestionați toate canalele de asistență într-un singur loc: mailuri, mesaje pe Slack, forumuri, feedback, social media și multe altele. Datorită acestui lucru, colectarea tuturor datelor necesare este rapidă și simplă.
După ce ați terminat de analizat toate canalele de asistență, este timpul să grupați rezultatele. Acest lucru înseamnă că va trebui să adunați câteva domenii cu scoruri similare și să le comparați punctele forte relative.
Gruparea poate dezvălui unele date interesante, deoarece dacă anumite aspecte ale serviciului pentru clienți au evaluări mai mici decât altele, ar putea fi momentul să vă concentrați asupra lor. În plus, gruparea vă poate arăta, de asemenea, care sunt domeniile care se prezintă bine și, prin urmare, nu au nevoie de îmbunătățiri în prezent.
Există câteva moduri în care puteți grupa rezultatele:
După ce ați grupat rezultatele, este timpul să începeți să le analizați. Următorul pas este să luați toate aceste date și să creați un raport, care ar trebui să includă toate informațiile pe care le-ați adunat în urma analizei canalelor de asistență, precum și ceea ce ați descoperit în urma grupării rezultatelor. Cu aceste date, puteți lua apoi decizii cu privire la ceea ce trebuie să faceți în continuare.
Acest lucru va depinde de rezultatele evaluării și de cât de mult trebuie să faceți pentru a vă îmbunătăți serviciile pentru clienți și comunicarea între angajați.
Stabilirea frecvenței cu care veți organiza sesiuni de asigurare a calității este importantă, deoarece vă permite să fiți proactivi. Acest lucru înseamnă că vă ajută să vă mențineți pe drumul cel bun și să desfășurați astfel de sesiuni în mod regulat.
Există multe moduri diferite în care puteți desfășura sesiuni de asigurare a calității:
Testați diferite metode și vedeți care dintre ele vă oferă cele mai bune rezultate pentru a ști ce modalitate va funcționa cel mai bine pentru dvs. pe termen lung.
Pentru a vă asigura că sesiunile QA sunt productive, definiți obiectivele întâlnirii și creați o agendă. Asigurați-vă că toți participanții sunt la curent cu ordinea de zi înainte de ședință și pregătiți rapoartele în avans.
Sfat: dacă nu sunteți sigur ce instrumente să folosiți, cereți părerea membrilor echipei dvs. S-ar putea să aibă câteva sugestii excelente pentru a face sesiunile mai productive.
Acesta este un lucru care ar trebui făcut pentru a vă asigura că toată lumea este conștientă de standardele și procedurile care trebuie urmate atunci când vine vorba de serviciul clienți.
Politicile companiei clarifică pentru toată lumea ce se așteaptă de la ei și cum să acționeze în anumite situații.
După ce ați creat o politică de asigurare a calității serviciului clienți, este important să vă asigurați că toată lumea o respectă. Acest lucru poate fi realizat prin utilizarea unui software de urmărire pentru a monitoriza performanța angajaților și a vedea dacă aceștia urmează corect protocoalele.
Un manager de calitate se va asigura că toate standardele sunt respectate și că procesul de asigurare a calității se desfășoară fără probleme prin sesiuni regulate de asigurare a calității.
Angajarea unei persoane care să se ocupe în mod special de managementul calității va asigura că toate aspectele legate de serviciul clienți sunt analizate și că orice problemă este abordată rapid.
Întrebați-vă mai întâi ce competențe transversale trebuie să posede candidatul. Este posibil să doriți să vă uitați la nivel intern și să vedeți dacă există cineva care s-ar potrivi bine pentru acest rol. Dacă nu aveți pe nimeni în interiorul companiei, ar trebui să începeți să căutați agenții externe sau freelanceri.
După ce ați creat o politică de asigurare a calității serviciului clienți și ați angajat pe cineva care să o monitorizeze, utilizați instrumente pentru a simplifica întregul proces.
Instrumentele vă vor ajuta să automatizați sarcinile de zi cu zi și să faceți procesul mai ușor pentru toți cei implicați.
Există multe instrumente care vă pot ajuta în asigurarea calității serviciului clienți. Trebuie să le găsiți pe cele care vor funcționa cel mai bine pentru organizația dvs. și să vă asigurați că sunt compatibile cu celelalte software-uri pe care le utilizați deja.
Prin utilizarea instrumentelor, veți putea îmbunătăți comunicarea între diferite echipe, veți putea garanta că serviciile pentru clienți îndeplinesc standardele necesare și veți putea identifica orice zonă care prezintă deficiențe de calitate mult mai repede decât ați face-o fără instrumente.
Sfat: Dacă doriți să raționalizați fluxul de lucru al reprezentanților de asistență clienți, luați în considerare utilizarea unui software de help desk și a unor sisteme de ticketing, cum ar fi LiveAgent. Ca urmare, reprezentanții serviciului de asistență clienți vor putea să îmbunătățească calitatea serviciilor dvs. și să rezolve problemele clienților dvs. mult mai rapid și mai eficient.
Unul dintre primele lucruri pe care trebuie să le faceți este să stabiliți cum arată succesul pentru dvs. Care sunt obiectivele dvs. și cum veți ști când serviciul dvs. pentru clienți îndeplinește cerințele clienților?
Există mai mulți factori care contribuie la calitatea serviciului clienți. S-ar putea să doriți să vă concentrați asupra unor domenii cum ar fi:
Anticipați problemele și elaborați un plan pentru a le depăși înainte ca acestea să se transforme în probleme majore. Dacă întâmpinați dificultăți, luați în considerare posibilitatea de a angaja pe cineva care are mai multă experiență în acest domeniu sau de a numi un manager de asigurare a calității pentru personalul dvs.
Competențele de comunicare ar trebui să fie o calitate de bază pentru call center. Feedback-ul este cel mai bun mod de a afla dacă serviciile pe care le oferiți clienților dvs. corespund așteptărilor acestora. Trebuie să aflați exact ce gândesc clienții și să îi întrebați direct despre nivelul lor de satisfacție.
Acest lucru vă va ajuta să înțelegeți ce aspecte ale interacțiunilor cu clienții trebuie cu siguranță îmbunătățite, precum și să preveniți problemele neașteptate în viitor. Prin urmare, este esențial ca ai dvs. clienți să vă ofere feedback în mod regulat.
Acest lucru vă va ajuta să țineți evidența tuturor domeniilor care necesită îmbunătățiri și să vă asigurați că serviciul dvs. pentru clienți îndeplinește standardele necesare. Un panou de bord de asigurare a calității este un instrument care vă ajută să urmăriți diferite aspecte ale serviciului clienți, cum ar fi:
Urmărirea calității serviciului clienți este esențială pentru a asigura o mai bună comunicare între departamente. Astfel, vă veți asigura că echipa dvs. este pe aceeași lungime de undă atunci când vine vorba de furnizarea de servicii excelente în orice moment.
LiveAgent este un exemplu de soluție software de panou de bord pentru asigurarea calității. Aceasta vă permite să urmăriți toate aspectele importante ale serviciului clienți și să vă asigurați că totul respectă standardele necesare.
Cel mai bun lucru la Live Agent este că este ușor de utilizat de către angajații dvs., deoarece nu sunt necesare programe de instruire sau cunoștințe speciale. Acest lucru îi va ajuta pe toți să se alăture procesului și să se simtă mai implicați în munca lor.
Agenții dvs. de vânzări sunt în prima linie și știu cel mai bine ce caută clienții. Aceștia vă pot ajuta să identificați problemele și să elaborați soluții care să vă îmbunătățească serviciile pentru clienți.
A-i încuraja să fie deschiși în ceea ce privește ideile și sugestiile lor este o modalitate excelentă de a obține noi perspective și de a vă îmbunătăți calitatea serviciilor.
De asemenea, acordați atenție procesului de formare a agenților dvs. și gamei largi de competențe transversale ale acestora. Asigurați-vă că agenții cu experiență împărtășesc cunoștințele lor de bază despre produse cu agenții neexperimentați. Acest lucru va contribui la îmbunătățirea performanței generale a echipei dvs. și la evitarea viitoarelor probleme legate de serviciul clienți.
Aceasta este, de asemenea, o șansă pentru un agent individual de a obține o imagine mai clară a modului în care funcționează întregul concept de asigurare a calității, astfel încât să poată fi mai bun în procesele de zi cu zi.
Una dintre cele mai bune modalități de a vă asigura că serviciul dvs. pentru clienți oferă o asigurare a calității este să colectați feedback din diferite domenii. Acest lucru vă poate ajuta să identificați orice lacune în serviciul dvs. și să vă asigurați că sunt acoperite toate aspectele.
Inteligența artificială, analizele și indicatorii centrului de monitorizare vă pot ajuta să duceți serviciul clienți la nivelul următor. Urmărind interacțiunile cu clienții, puteți identifica tendințe și modele care vă vor ajuta să vă îmbunătățiți serviciile.
Iar prin utilizarea inteligenței artificiale, și a funcțiilor avansate, puteți automatiza unele dintre cele mai plictisitoare sarcini, astfel încât echipa dvs. să aibă mai mult timp pentru a se concentra pe furnizarea de practici de asigurare a calității, să se concentreze pe alte sarcini suplimentare și să îndeplinească criteriile de calitate. Am menționat înainte că LiveAgent vă poate ajuta și în acest sens?
A quality assurance checklist is a list of things that you need to do or questions that you need to answer in order to provide the best possible service. Quality assurance checklists can be used across different areas and are crucial for consistently providing high-quality customer service. You can use our center quality assurance checklist template as a starting point and tailor it to your specific needs and expectations to increase the quality of your service and the number of satisfied customers.
You can use internal scoring to measure the different aspects of your service and identify the biggest challenges. This will help you improve customer service quality across all areas by addressing issues as they arise. Set up quality metrics such as average response time, average resolution time, customer satisfaction scores, or average handling times to enable effective business process management. A good idea is also to prepare audit templates and conduct such review sessions regularly. Service quality assurance audits assist in detecting any broken process faster and save some money (since corrective actions can be expensive).
Customer service quality refers to the quality of products or services and how they meet customers' needs. You can also define this in terms of meeting or exceeding customer expectations, based on what they specifically require. This will be unique for every business depending on company size, contact center leaders, service quality assurance program of the organization, and quality control procedures.
There are many benefits of quality assurance – the most important one being that it will help you provide a higher standard of customer service. This will improve your brand image, which in turn can lead to increased sales and revenue. Moreover, it makes it much easier to implement correct processes. As a result, quality assurance will help you retain existing clients and increase customer loyalty.
This will vary depending on the size of your business and how many areas you need to cover. However, it's best to set aside time each week (or month) to review your service and ensure that everything is running smoothly and all aspects have been covered. As you prepare such audit scores more often, the shorter the inspection time will be.
Listă de verificare privind evaluarea serviciului clienți
Lista de verificare privind evaluarea serviciului clienți este o oportunitate de a cunoaște zonele care trebuie îmbunătățite. Acordați atenție sugestiilor clienților dvs.
Listă de verificare privind auditul serviciului clienți
Descoperiți lista de verificare pentru auditul serviciului clienți, un instrument esențial pentru evaluarea și îmbunătățirea calității interacțiunilor cu clienții. Colectați feedback, analizați performanța pe toate canalele și identificați lacunele pentru a optimiza experiența clientului. Vizitați acum pentru a transforma serviciul dvs. clienți!
Listă de verificare privind clientul nou
Descoperiți lista de verificare completă pentru primirea clienților noi cu LiveAgent, structurată în etape esențiale: desemnarea reprezentanților, validarea contractelor, programarea întâlnirilor și identificarea obiectivelor. Asigurați-vă că nu omiteți niciun detaliu important și oferiți clienților noi o experiență impecabilă!
Listă de verificare pentru serviciul clienți
Descoperiți cum să oferiți un serviciu clienți de 5 stele cu lista noastră de verificare completă. Îmbunătățiți interacțiunile prin gestionarea eficientă a frustrărilor, stabilirea așteptărilor clare și utilizarea instrumentelor moderne. Asigurați un suport excelent și depășiți așteptările clienților!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team