Listă de verificare pentru asigurarea calității serviciului de asistență: întâmpinați utilizatorii, cereți-vă scuze, adresați-vă pe nume, explicați clar problemele, propuneți soluții, afișați cunoștințe despre produse și oferiți sprijin suplimentar.
Asigurați-vă că serviciile de asistență sunt de înaltă calitate. Ușor de spus, dar cum verificați dacă toate tichetele sunt tratate corespunzător. Cum vă asigurați că satisfacția clienților este întotdeauna o prioritate absolută? Urmați acești pași simpli pentru ca biroul dvs. de asistență să funcționeze fără probleme și să oferiți servicii excelente clienților.
Verificând toate elementele de pe această listă, puteți verifica dacă serviciul de asistență funcționează corect și dacă afacerea dvs. oferă un nivel constant de servicii.
Parcurgerea listei de verificare vă va ajuta să evitați greșeli comune, cum ar fi:
Oricine dorește să ofere servicii excelente pentru clienți și să îmbunătățească în mod continuu performanța centrului de contact.
Primul lucru pe care oamenii vor să îl audă atunci când apelează un serviciu de asistență este vocea unei persoane reale. O voce umană live este întotdeauna mai bună decât o mașinărie automată. Salutați apelantul în funcție de ora din zi (când sunteți sigur de ce fus orar sună) sau un salut neutru, de exemplu „Bună ziua”.
Prima impresie este întotdeauna cea mai importantă, iar întâmpinarea utilizatorilor într-o manieră prietenoasă îi va face pe aceștia să se simtă bineveniți. Spunând „Bună dimineața” sau „Bună ziua” puteți contribui în mare măsură la construirea unei relații.
Ascultați cu atenție și asigurați-vă că se simte confortabil clientul. Dacă reușiți să-i rețineți numele, foarte bine. Dacă nu, cereți-l înainte de a continua cu orice alte întrebări sau comentarii.
Sfat: aveți grijă să nu păreți prea robotizat atunci când folosiți fraze precum „Cu ce vă pot ajuta astăzi?”. O simplă schimbare a tonului și a inflexiunii poate face toată diferența.
Cei mai mulți clienți vor suna la biroul de asistență pentru că ceva nu a mers bine. Prin urmare, este important să dați dovadă de empatie și să vă cereți scuze pentru problema pe care o întâmpină.
Puteți construi relații puternice cu clienții dvs. prin simpla afirmație „Îmi pare rău că vi s-a întâmplat asta”. Dacă un client simte că îi înțelegeți problema și că vă pasă de el ca individ, este mult mai probabil ca acesta să fie mulțumit de serviciile dvs. în general.
Adresați-vă întotdeauna clientului pe nume, cu excepția cazului în care vi s-a cerut să nu faceți acest lucru. Aceasta este o bună practică pentru toate interacțiunile din cadrul serviciului clienți, deoarece ajută la construirea încrederii între afacerea dvs. și clienții săi.
Clienții vor să știe că sunt ascultați, mai ales dacă își exprimă nemulțumirea. Adresarea pe nume le permite să știe că le acordați atenție.
Când salutați clientul pentru prima dată, întrebați-l care este numele său și folosiți-l pe tot parcursul conversației. Dacă vă spune adresa de e-mail sau adresa de socializare, asigurați-vă că o folosiți și pe aceasta (dacă este cazul).
Clienții au nevoie de o explicație clară a ceea ce se întâmplă și a modului în care se poate remedia problema. Descrieți problema în detaliu, prezentați soluțiile posibile și furnizați o estimare a datei la care va fi rezolvată.
Cu cât oferiți mai multe informații clienților dvs. despre ceea ce se întâmplă, cu atât este mai probabil ca aceștia să aibă încredere în compania dvs.
Atunci când discutați cu un client despre problema sa, s-ar putea să fie nevoie să folosiți termeni tehnici. Cu toate acestea, nu exagerați, deoarece aceștia trebuie să înțeleagă pe deplin ceea ce spuneți.
În general, clienții nu doresc o prelegere despre cum funcționează produsul, ci mai degrabă ajutor pentru a rezolva problema cât mai repede posibil. Folosirea termenilor tehnici doar atunci când este necesar îi ajută să se concentreze asupra problemei în cauză.
Folosiți termeni tehnici numai dacă sunt absolut necesari pentru a explica problema. Încercați să vorbiți într-un mod pe înțelesul tuturor, astfel încât procesul să fie transparent pentru apelant.
Ascultarea este o abilitate cheie atunci când vine vorba de a ajuta clienții. Nu numai că vă permite să auziți ce are de spus clientul, dar îi arată și că îi acordați atenție și că îi luați în serios preocupările.
Există o obligație pentru persoanele din domeniul serviciilor de a asculta cu atenție, astfel încât clienții să se simtă auziți și înțeleși. În plus, ascultarea activă îi poate ajuta pe agenți să rezolve problemele mai repede, deoarece aceștia sunt capabili să înțeleagă clar ce se întâmplă.
Ascultarea activă implică trei A-uri: Atitudine, Adaptare și Atenție:
Atunci când înțelegeți pe deplin o problemă, puteți explica clientului soluțiile posibile. Este important să sugerați întotdeauna mai multe soluții și să lăsați clientul să o aleagă pe cea care i se potrivește cel mai bine.
Făcând acest lucru, îi veți arăta clientului că sunteți dispus să găsiți un compromis, ceea ce va fi o situație avantajoasă pentru ambele părți.
Descrieți soluțiile posibile, inclusiv avantajele și dezavantajele acestora, pentru a ajuta clienții să ia decizii în cunoștință de cauză cu privire la cea care le convine cel mai bine din punct de vedere al costurilor și al perioadei de timp etc. Fiecare soluție ar trebui să răspundă unei nevoi specifice, astfel încât clienții să o poată selecta pe cea mai potrivită.
Acesta este un pas foarte important. Uneori, clientul ar putea să nu fie mulțumit de niciuna dintre soluțiile sugerate pentru problema sa, așa că depinde de dvs., în calitate de agenți de asistență, să îi oferiți o opțiune alternativă, dacă este posibil.
Îi va demonstra clientului că sunteți atenți la nevoile sale și că doriți să îi oferiți cea mai bună experiență posibilă.
Cereți întotdeauna permisiunea unui supervizor înainte de a oferi o soluție alternativă, chiar dacă aceasta înseamnă să vă ia mai mult timp decât de obicei pentru a face treaba.
După ce ați sugerat o soluție, este important să răspundeți la orice întrebare pe care clientul o poate avea în legătură cu aceasta. Astfel, acesta va înțelege ce se întâmplă și se va simți încrezător în capacitatea dvs. de a găsi o soluție.
Ajută la consolidarea încrederii și îi asigură pe clienți că sunteți acolo pentru a-i ajuta. În plus, vă permite să rezolvați orice potențiale neînțelegeri înainte ca acestea să aibă șansa de a deveni probleme mai mari.
Cel mai bun mod de a răspunde la întrebările clienților variază în funcție de situație, așa că nu există un singur răspuns corect în acest sens. Cu toate acestea, câteva sfaturi pentru a vă ajuta să răspundeți eficient la întrebările clienților includ:
Răspunsul eficient la toate întrebările este o parte importantă a furnizării unui suport de calitate.
Dacă doriți să sugerați soluții potrivite pentru clienții dvs., trebuie să înțelegeți bine produsele și serviciile pe care le oferiți. Trebuie să fiți familiarizat atât cu caracteristicile și funcționalitatea fiecărui produs, cât și cu politicile și procedurile companiei.
Vă permite să oferiți soluții precise și în timp util la problemele clienților. De asemenea, vă ajută să vă construiți o imagine profesională și să oferiți cel mai înalt nivel posibil de servicii pentru clienți.
De îndată ce înțelegeți problema unui client, este important să estimați cât timp va dura rezolvarea ei. Acest lucru se poate face oferindu-le o dată sau un interval de timp specific în care ar trebui să se aștepte la un răspuns.
Îi face pe clienți să se simtă încrezători că problema lor este luată în serios și că faceți tot posibilul pentru a le oferi ajutorul de care au nevoie. De asemenea, vă permite să gestionați la timp așteptările clienților.
Definiți în mod clar ce trebuie făcut pentru a primi clienții asistență. Acest lucru ar putea include furnizarea de informații suplimentare sau solicitarea de mai multe detalii înainte de a proceda la rezolvarea problemelor lor.
Vă ajută să vă apropiați mai mult de o soluție finală pentru problema clientului și vă permite să îl țineți la curent cu progresele înregistrate.
Având un ghid cuprinzător al procesului, va fi clar pentru toate părțile interesate ce presupune fiecare etapă a procesului, de la început până la sfârșit. Acesta ar trebui să includă o descriere a ceea ce se întâmplă după fiecare etapă și cât timp durează de obicei pentru a începe următoarea etapă.
Un software de management al tichetelor este util în acest caz. Acesta vă poate ajuta să țineți evidența tuturor tichetelor deschise și a pașilor următori pentru a eficientiza fluxul de lucru, a crește productivitatea și, în plus, a face procesul clar și ușor de înțeles.
Ar trebui să vă educați utilizatorii cu privire la ceea ce pot aștepta de la produsele sau serviciile dvs. Arătați-le cum să se descurce singuri.
Îi ajută să fie mai autonomi și vă permite să vă concentrați pe alte domenii de asistență pentru clienți. De asemenea, le oferă o mai bună înțelegere a produselor sau serviciilor dvs. și a modului în care pot profita la maximum de ele.
Furnizați-le articole și videoclipuri relevante despre subiectul în cauză sau chiar arătați-le cum pot folosi anumite caracteristici ale site-ului dvs. web pentru a obține ajutor mai rapid. Construiți materiale educaționale personalizate care să vă ajute clienții să vă înțeleagă pe deplin produsele.
Tonul vocii este extrem de important atunci când vine vorba de asistență pentru clienți, deoarece poate face sau nu experiența clientului. Ar trebui să folosiți întotdeauna un ton pozitiv al vocii în timpul interacțiunilor cu clienții, indiferent cât de frustrante pot fi problemele lor.
Vă va ajuta să vă păstrați calmul și, pe termen lung, să mențineți o relație bună cu clienții dvs., încurajându-i să continue să vă recomande serviciile și altora.
La sfârșitul fiecărei interacțiuni, ar trebui să întrebați întotdeauna dacă clienții mai au întrebări sau preocupări. Prin eliminarea oricăror lacune de comunicare între agent și client, vă puteți asigura că problema lor a fost rezolvată în mod satisfăcător și puteți preveni repetarea acesteia.
Pentru că aceștia au nevoie de o șansă de a regândi ceea ce au auzit până acum. S-ar putea să fie copleșiți de informații sau să nu fie concentrați, așa că este posibil să aibă nevoie de câteva secunde pentru a se asigura că au întrebat totul.
Câteva lucruri bune de întrebat sunt dacă au înțeles cum să își rezolve singuri problema, ce s-ar putea întâmpla dacă problema se repetă și dacă au nevoie de asistență suplimentară sau nu.
Trebuie să mulțumiți întotdeauna clientului pentru timpul și răbdarea de care a dat dovadă în timpul fiecărei interacțiuni de asistență.
Este o modalitate excelentă de a le arăta că apreciați afacerea și sprijinul lor. Acest mic gest poate contribui în mare măsură la asigurarea unei experiențe pozitive cu serviciul de asistență și este mai probabil ca aceștia să revină pentru asistență în viitor, dacă au nevoie de ea.
Mulțumiți-i destinatarului și indicați în mod clar următoarea parte a procesului. Trimiteți-le un mesaj de mulțumire.
Ori de câte ori o problemă este raportată la biroul de asistență, este important să o rezolvați cât mai curând posibil. Acest lucru poate fi realizat prin utilizarea instrumentelor potrivite și prin respectarea celor mai bune practici de asistență pentru clienți.
Rezolvarea unei probleme într-un anumit interval de timp poate contribui la asigurarea faptului că clientul este mulțumit de asistența pe care o primește.
Căsuța de primire omnicanală de la LiveAgent permite unui reprezentant al serviciului de asistență pentru clienți să rezolve rapid și ușor problemele clienților, reducând timpul mediu de rezolvare. Mai mult, acest instrument oferă caracteristici avansate precum mesajele predefinite pentru a oferi răspunsuri mai rapide cu răspunsuri scurte la întrebări comune.
Sfat: folosind versiunea sa de încercare gratuită, puteți vedea ce oferă LiveAgent în practică.
Pentru a vă spori productivitatea, nu uitați să stabiliți etichete pentru fiecare tichet pentru a eficientiza fluxul de lucru.
Etichetele vă permit să țineți evidența stării tichetului, a priorității și a tipului de serviciu etc. Ele reprezintă o parte importantă a procesului de clasificare, simplificând fluxul de lucru general.
Determinați etichetele pentru fiecare tichet. Puneți-vă întrebări de genul:
Exemple de etichete care pot fi utilizate:
Încercați întotdeauna să rezolvați problema clientului încă de la primul răspuns.
Pentru că sporește satisfacția și încrederea clienților, precum și pentru că reduce numărul de tichete care ajung la un agent supravegheator sau inginer.
Cercetați problema, găsiți o soluție și țineți clientul la curent. Dacă o problemă este mai complicată sau necesită anumite cercetări din partea dvs., țineți clientul la curent, urmărindu-l cel puțin o dată la 24 de ore. După ce ați rezolvat problema, confirmați că ați luat toate măsurile necesare pentru a satisface așteptările clientului.
Dacă ceva nu merge bine și clientul este de vină, este ușor să reacționăm defensiv și să începem să dăm vina pe el pentru greșeală. Totuși, acest lucru nu va face decât să agraveze situația și să îngreuneze rezolvarea problemei.
“Clientul ar trebui să aibă întotdeauna dreptate în mintea lui.” Ei sunt pe primul loc și, chiar dacă nu sunteți de acord cu ei, trebuie să vă prefaceți că sunteți de acord.
Urmăriți semnele dacă organizația dvs. învinovățește clienții pentru problemele lor. Faceți clienții fericiți, găsind modalități de a beneficia de pe urma lor, în loc să vă plângeți de ei. Dacă aveți clienți dificili, amintiți-vă că singurul antidot real este să nu aveți deloc.
Uneori, un client poate avea nevoie de asistență suplimentară pentru a-și rezolva problema. În acest caz, oferiți-i resurse suplimentare pentru a o găsi.
Doar dacă faceți un efort suplimentar, clienții vor vedea că sunteți dedicat, că faceți totul pentru a satisface așteptările clientului.
Îndrumați clientul prin intermediul soluției sau escaladați tichetul către un supervizor. Datorită acestui lucru, niciuna dintre întrebările lor nu va rămâne fără răspuns.
Rapoartele de productivitate vă vor ajuta să urmăriți performanța, să vedeți cât timp petrece echipa de asistență clienți pentru fiecare tip de tichet și să identificați serviciile care necesită mai mult timp decât altele. Aceste informații pot fi utilizate pentru a ajusta prioritățile și resursele alocate diferitelor servicii.
Este un indicator care măsoară cât de des reușiți să rezolvați problemele clienților din prima încercare. Este important să mențineți acest număr cât mai mare posibil, deoarece reduce volumul de muncă pentru echipa dvs. și, în același timp, crește satisfacția și încrederea clienților.
Timpul necesar pentru a răspunde la tichetul unui client. Menținerea acestui număr la un nivel scăzut este esențială, deoarece timpii lungi de răspuns pot duce la frustrarea clienților, ceea ce contribuie la creșterea volumului de tichete.
Un indicator care măsoară gradul de satisfacție a clienților dvs. în ceea ce privește ajutorul pe care îl primesc de la echipa dvs.. Loialitatea clienților se construiește atunci când ratingul agentului rămâne ridicat, precum și numărul de recomandări pe care aceștia le vor face.
Acesta este un bun indicator al calității serviciilor. Puteți utiliza un software de sondaj pentru a întreba clienții cât de mulțumiți sunt de timpul de răspuns, de cunoștințele și de serviciile dvs. în general. Dacă scorul de satisfacție este scăzut, va trebui să investigați care este cauza problemei, să anticipați evoluția și să faceți schimbări.
NPS este un indicator care măsoară loialitatea clienților, bazat pe întrebarea „cât de probabil ați recomanda compania noastră unui prieten sau coleg?”. Puteți utiliza NPS pentru a urmări progresul eforturilor de îmbunătățire a calității biroului dvs. de asistență.
Procentul de clienți care răspund la sondajul dvs. cu o notă de 1 sau 2 (din 10). O rată de răspuns negativ ridicată indică, de obicei, că există domenii în care biroul dvs. de asistență trebuie îmbunătățit. Investigarea și rezolvarea acestor probleme va îmbunătăți satisfacția clienților și va reduce numărul de tichete pe care le primiți.
Acesta este procentul de tichete care sunt rezolvate. Puteți utiliza această măsurătoare pentru a urmări progresul echipei dvs. și pentru a identifica zonele în care este nevoie de motivarea agenților, de mai multă instruire sau de resurse.
Procentul de clienți care v-au contactat de mai multe ori. Puteți analiza această măsurătoare pentru a identifica clienții care au probleme care nu au fost rezolvate și care au nevoie de asistență suplimentară.
Un indicator care măsoară câte răspunsuri sunt necesare pentru a rezolva un tichet. Acest număr este important deoarece vă ajută să identificați tichetele care durează mai mult decât ar trebui. Investigarea și rezolvarea acestor probleme va îmbunătăți productivitatea echipei dvs.
Măsura problemelor rezolvate este o numărătoare a tichetelor care au fost rezolvate. De asemenea, puteți urmări progresul echipei dvs. și identifica nivelul de serviciu.
Numărul total de chat-uri sau apeluri care sunt redirecționate către o altă echipă. Cunoașterea acestui număr vă va permite să identificați unde trebuie îmbunătățite metodele dvs. de distribuire a apelurilor. De asemenea, puteți face ca distribuirea chat-urilor să se facă automat.
Pentru a verifica performanța calității biroului de asistență, ar trebui să verificați și recenziile. Reacționați la toate opiniile și răspundeți la toate întrebările pe care le găsiți. Asigurați-vă că verificați, reacționați, răspundeți și rezolvați mereu.
Un instrument de neprețuit pentru evaluarea experienței clienților dvs. Apelurile misterioase permit companiilor să analizeze cu precizie modul în care întâmpină și asistă clienții atunci când aceștia apelează la firmă. Aceste date pot fi apoi folosite pentru a îmbunătăți serviciile din prima linie, pentru a instrui agenții neexperimentați și pentru a urmări îmbunătățirile ulterioare.
Start by checking for proper ticket documentation and resolving tickets in a timely manner. Train your staff to provide the best solution for customers’ issues while complying with company procedures and policies. Don’t forget to monitor your agents’ performance and review help desk tickets.
Yes, you can download our help desk quality assurance checklist PDF.
We recommend using the help desk quality assurance checklist at least monthly. However, you may find that certain items on the list need to be checked more or less often depending on your business needs.
Some methods of customer service quality assurance include: quality assurance audits, mystery calls, surveys and employee self-assessments.
A help desk quality assurance agent assists with evaluating the performance of others. They may also perform tasks such as training new employees, performing audits as well as providing feedback to employees about their performance.
The most essential are communication and conversational skills to get your point across effectively. Other than those, knowledgeable about a products and services offered by the company analytical skills, and soft skills are among the most important ones to have.
To measure the impact of help desk quality assurance, you can use metrics such as productivity, first call resolution, average response time and customer satisfaction. For more, check out the second part of the checklist: ‘How to manage the performance of your help desk’.
Listă de verificare privind auditul serviciului clienți
Descoperiți lista de verificare pentru auditul serviciului clienți, un instrument esențial pentru evaluarea și îmbunătățirea calității interacțiunilor cu clienții. Colectați feedback, analizați performanța pe toate canalele și identificați lacunele pentru a optimiza experiența clientului. Vizitați acum pentru a transforma serviciul dvs. clienți!
Listă de verificare privind asigurarea calității serviciului clienți
Descoperă lista de verificare pentru asigurarea calității serviciului clienți, oferind instrumente esențiale precum fișe de evaluare, panouri de bord și feedback de la clienți. Îmbunătățește performanța și gestionează eficient toate canalele cu LiveAgent. Disponibilă în limba română. Vizitează acum!
Listă de verificare pentru serviciul clienți
Descoperiți cum să oferiți un serviciu clienți de 5 stele cu lista noastră de verificare completă. Îmbunătățiți interacțiunile prin gestionarea eficientă a frustrărilor, stabilirea așteptărilor clare și utilizarea instrumentelor moderne. Asigurați un suport excelent și depășiți așteptările clienților!
Listă de verificare privind calitatea apelurilor serviciului clienți
Nu veți putea niciodată să vă mulțumiți toți clienții, dar cu ajutorul acestei liste de verificare a calității apelurilor din cadrul serviciului clienți puteți oferi un sprijin excepțional pentru cei care au cea mai mare nevoie de el.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team