Listă de verificare pentru auditul de marketing: identificați piața țintă, obiectivele, analizați piața, evaluați eforturile actuale, creați strategii și planuri de acțiune pentru a îmbunătăți eficiența. Asigură-te că îndeplinești nevoile pieței și îmbunătățește strategia.
Efectuarea unui audit de marketing este una dintre cele mai importante sarcini pentru orice afacere. Nu este vorba doar de bifarea unor căsuțe, ci mai degrabă de înțelegerea companiei dvs. și de identificarea a ceea ce faceți bine și a ceea ce puteți îmbunătăți.
Dacă nu sunteți sigur cum să începeți sau dacă există domenii critice care ar trebui abordate mai întâi, această listă de verificare vă va ghida în acest proces.
Pe scurt: un audit de marketing ajută la evaluarea eficienței strategiilor, a bugetelor și a oricăror alte investiții în eforturile de marketing.
Cu ajutorul unei liste de verificare pentru auditul de marketing, puteți evalua cât de bine a funcționat abordarea dvs. pentru a răspunde nevoilor pieței.
Să presupunem că nu răspundeți cererii clienților sau nu satisfaceți nevoile actuale în ceea ce privește beneficiile produsului, calitatea, siguranța sau standardele de performanță. În acest caz, merită să vă uitați mai atent la potențialele domenii de îmbunătățire.
Efectuarea unui inventar vă permite să evaluați cât de multă muncă este necesară înainte de a decide dacă trebuie sau nu să reformulați produsele sau să măriți producția pentru lansarea de noi produse etc. Făcând acest lucru ați putea economisi atât bani, cât și timp pe termen lung.
Totul depinde de obiectivele dvs. de pre-marketing – fie că este vorba despre conștientizarea brandului sau despre numărul real de comenzi plasate – deci este esențial să aveți un plan și obiective măsurabile stabilite în avans.
Un audit de marketing vă oferă linii directoare pentru o strategie mai eficientă. Acesta reduce timpul pierdut în zonele problematice și evidențiază oportunitățile de creștere. Prin urmare, puteți direcționa eficient schimbările cu cele mai mari șanse de îmbunătățire a ratelor de succes.
Auditurile de marketing pot ajuta echipa de marketing în stabilirea obiectivelor și în măsurarea succesului. Înțelegând cât de bine au răspuns eforturile anterioare la nevoile clienților și dacă există domenii care necesită mai multă atenție, puteți stabili obiective realiste și realizabile în următoarea campanie de marketing și puteți evita să faceți aceleași greșeli.
Deținătorii de afaceri pot beneficia de o listă de verificare a auditului de marketing. Aceasta îi ajută să identifice domeniile de îmbunătățire și să profite la maximum de noile oportunități. Chiar dacă totul funcționează fără probleme, este esențial să vă țineți la curent cu tendințele din industrie, astfel încât compania dvs. să nu fie prinsă cu garda jos atunci când concurenții încep să vă vizeze potențialii clienți mai eficient decât dvs.
Primul pas în orice audit de marketing este determinarea cotei de piață actuale. Acest lucru implică înțelegerea clientului dvs. ideal, care dintre nevoile acestuia pot fi abordate și cum să ajungeți cel mai bine la el.
Dacă nu sunteți sigur de unde să începeți, atunci creați un profil de cumpărător, o reprezentare fictivă a clientului dvs. țintă, incluzând informații demografice și trăsături comportamentale.
Nu există nicio modalitate de a măsura succesul sau eșecul eforturilor dvs. dacă nu aveți o idee clară cu privire la cei cărora le este destinat marketingul dvs.
Luați în considerare cât de bine înțelegeți potențialii clienți și preocupările lor legate de oferta dvs. de produse sau servicii.
Înțelegeți clar cum arată și cum se comportă clientul dvs. ideal. Puteți începe prin a lua în considerare clienții dvs. existenți și stabili clientul ideal pe baza acestora. Studiați feedback-ul pe care l-ați primit de la potențialii clienți pe canalele de socializare.
Ce instrumente să folosiți în această etapă?
Asigurați-vă că toate activitățile contribuie la atingerea unui obiectiv comun și că puteți urmări progresul în timp.
Fără obiective definite, este dificil să apreciați dacă marketingul dvs. este sau nu de succes. Stabiliți ce sperați să obțineți de la marketingul dvs. și cum veți ști că ați reușit.
Obiectivele dvs. ar trebui să fie specifice, măsurabile, realizabile, relevante și limitate în timp (SMART). Împărțiți-le în obiective pe termen scurt și pe termen lung pentru a avea o idee clară despre ceea ce doriți să realizați și când.
Acum că aveți o idee bună despre piața țintă, este timpul să analizați modul în care aceasta utilizează serviciile sau produsele pe care le oferiți. Obțineți informații despre ceea ce simt oamenii despre industrie prin monitorizarea cuvintelor și expresiilor relevante și a canalelor de socializare, unde clienții vorbesc despre nevoile și preocupările lor.
Vă ajută să înțelegeți ce caută clienții dvs., cum procedează pentru a găsi ceea ce caută și limbajul pe care îl folosesc atunci când discută despre nevoile lor. Aceste informații vă ajută să vă modelați strategiile de marketing și să creați conținut care să rezoneze.
Verificați cum se descurcă industria dvs. și concurenții. Ce spun oamenii despre concurența dvs. online? Există servicii sau produse noi cu care ar trebui să fiți la curent?Căutați modalități de a vă diferenția de concurenți și de a atrage mai mulți clienți.
Una dintre cele mai eficiente modalități de a determina ce ar trebui să faceți cu marketingul dvs. este efectuarea unei analize SWOT. Punctele forte, punctele slabe, oportunitățile și amenințările sunt factori care afectează cât de bine vă puteți comercializa afacerea sau oferta de produse/servicii.
Vă ajută să vă concentrați eforturile și să alocați resursele în modul cel mai eficient.
Identificarea zonelor slabe și puternice și a amenințărilor și oportunităților care decurg din acestea creează o imagine realistă a situației dvs. actuale. Aceasta servește ca punct de plecare pentru a decide ce se poate și ce ar trebui făcut în această privință.
Enumerați toți factorii relevanți care v-ar putea afecta și apoi calificați-i ca puncte tari, puncte slabe, oportunități sau amenințări.
Analiza SWOT ar trebui să includă o analiză detaliată a fiecărui domeniu, inclusiv a modului în care se raportează la strategia dvs. de marketing.
De asemenea, ar trebui să veniți cu strategii pentru a îmbunătăți punctele slabe ale companiei dvs. și pentru a profita de toate oportunitățile. De exemplu, poate doriți să vă concentrați pe dezvoltarea de noi produse pentru a profita la maximum de orice lacune de pe piață.
Determinați cât de bine ajungeți în prezent la publicul țintă. Acest lucru include evaluarea eficienței tuturor eforturilor de marketing actuale, de la site-ul dvs. web și prezența online la campaniile de socializare și buletinele de știri prin e-mail.
Vă ajută să identificați ce funcționează și ce nu funcționează, astfel încât să vă puteți concentra eforturile asupra activităților care aduc cele mai bune rezultate. De asemenea, vă permite să determinați dacă trebuie să faceți modificări la strategia sau tacticile de marketing actuale.
Uitați-vă la traficul de pe site-ul dvs. web, la conversii, la numărul de următori din social media, la numărul de e-mailuri deschise și la ratele de accesare.
Fără acești parametri, poate fi dificil să determinați cât de eficient este marketingul dvs. și dacă ar trebui să faceți sau nu modificări.
Dacă ați reușit să efectuați o analiză detaliată a competitorilor, ar trebui să înțelegeți care este punctul dvs. unic de vânzare (USP).
Punctul dvs. unic de vânzare vă diferențiază de concurență și atrage clienții care caută ceva ce nu oferă nimeni altcineva. În cadrul auditului dvs. de marketing, ar trebui să vă analizați USP-ul și să elaborați un plan pentru a beneficia la maximum de pe urma lui (dacă nu ați făcut-o deja).
Faceți o listă cu toate modurile în care vă diferențiați de concurenți și apoi gândiți-vă cum să comunicați aceste diferențe potențialilor clienți. Acest lucru se poate face prin intermediul site-ului dvs. web, al postărilor din rețelele de socializare, al buletinelor de e-mail și chiar al materialelor de vânzare. Elaborați o declarație clară și concisă care să explice punctele dvs. unice de vânzare și faceți referire la ele.
Acum că ați înțeles bine piața țintă, USP și eforturile actuale de marketing, este timpul să vă verificați bugetul de marketing. Acest lucru vă va asigura că aveți fondurile disponibile pentru a le aloca către activități care sunt susceptibile de a da rezultate.
Este esențial să aveți o idee realistă despre cât vă puteți permite să cheltuiți pe marketing pentru a obține rezultatele dorite.
Revizuiți bugetul actual și stabiliți cât puteți aloca pentru activitățile de marketing în fiecare lună sau trimestru. De asemenea, ar trebui să elaborați un plan de alocare a bugetelor de marketing pe baza abordărilor pe care le considerați prioritare. De exemplu, dacă marketingul pe social media este prioritatea dvs. cea mai mare, atunci ar trebui să alocați fonduri pentru activități precum plata pentru reclame sau creșterea numărului de urmăritori.
Este inevitabil să subliniați acțiunile specifice pe care trebuie să le întreprideți pentru a vă atinge obiectivele de afaceri.
Aceasta vă va ajuta să vă concentrați eforturile, să alocați resursele în cel mai eficient mod și să urmăriți progresul în timp.
Includeți un plan detaliat pentru fiecare dintre etapele prezentate în acest ghid. Precizați cât timp veți acorda fiecărei activități pentru a produce rezultate și stabiliți obiective pentru ceea ce ați dori să obțineți.
Una dintre cele mai eficiente modalități de a vă îmbunătăți marketingul este dezvoltarea unei strategii de conținut. Aceasta va sublinia tipurile de conținut pe care le veți produce și cât de des intenționați să le publicați.
Conținutul de calitate este esențial pentru orice strategie de marketing de succes. Acesta încurajează deciziile de cumpărare, ajută la educarea potențialilor clienți cu privire la afacerea dvs. și creează încredere.
Începeți prin a crea o listă a tipurilor de conținut pe care doriți să le produceți, inclusiv postări pe blog, actualizări în social media și videoclipuri. De asemenea, elaborați un calendar editorial pentru fiecare platformă, astfel încât programul dvs. să fie clar definit.
Asigurați-vă că ai dvs. clienți vă pot contacta cu ușurință și pot obține informații importante fără probleme.
Pentru că ajută la construirea unor relații mai bune. Aceștia au mai multă încredere în dvs. atunci când știu că se pot baza pe dvs. ori de câte ori au nevoie de ajutorul dvs.
Puteți utiliza multe metode diferite pentru a simplifica posibilitatea clienților dvs. de a vă contacta. Acestea variază de la cele care sunt vizibile pentru clienții dvs., cum ar fi widget-urile de chat live, până la cele care îi ajută pe agenții dvs. să își gestioneze mai eficient volumul de muncă, ceea ce, la rândul său, crește satisfacția clienților.
LiveAgent le oferă pe toate – puteți utiliza un software de call center integrat, puteți atrage mai mulți clienți potențiali cu cel mai rapid chat live de pe piață și puteți gestiona toate chat-urile, mesajele, e-mail-urile, apelurile etc. dintr-o singură căsuță de primire.
Acum că aveți un plan pentru conținutul dvs., este timpul să dezvoltați activele digitale necesare pentru a-l realiza.
Este esențial să vă asigurați că toate profilurile de social media și paginile site-ului dvs. sunt actualizate, astfel încât să atragă vizitatori și să îi mențină atrași de brandul dvs. Acest lucru va ajuta, de asemenea, afacerea dvs. să arate mai profesionistă și mai credibilă.
Ar trebui să începeți prin crearea sau actualizarea site-ului dvs. web și a profilurilor de social media. Aceasta include adăugarea de informații relevante, cum ar fi o descriere a afacerii dvs., detalii de contact și imagini sau logo-uri. De asemenea, asigurați-vă că toate paginile dvs. sunt legate între ele, astfel încât vizitatorii să poată naviga cu ușurință între ele.
După ce ați dobândit o înțelegere solidă a afacerii dvs. și a pieței, este timpul să creați un plan de acțiune pentru a vă îmbunătăți strategia de marketing. Acesta va sublinia pașii specifici pe care trebuie să-i întreprindeți pentru a îmbunătăți aspectele ineficiente ale marketingului dvs.
Ajută la detectarea locurilor de îmbunătățire și la elaborarea unui plan pentru schimbări adecvate.
Planul dvs. de acțiune ar trebui să includă o analiză detaliată a fiecărui aspect ineficient al strategiei dvs. de marketing, împreună cu măsurile pe care le puteți lua pentru a le îmbunătăți.
Definiți scopul auditului dvs. Obiectivele unui audit de marketing variază, dar de obicei includ:
După ce v-ați stabilit obiectivul, este timpul să determinați sfera de aplicare a auditului. Decideți ce să includeți și ce să omiteți. Acest lucru vă va ajuta să rămâneți pe drumul cel bun în timp ce efectuați analiza. Unii factori de luat în considerare includ:
Odată ce știți ce veți analiza, este timpul să stabiliți cea mai bună modalitate de a colecta informațiile. Există diverse metode de audit disponibile. Alegeți-o pe cea care va funcționa cel mai bine pentru nevoile dvs.
Unele metode standard de audit includ:
Aflați dacă obiectivele au fost sau nu îndeplinite și ce schimbări trebuie făcute, dacă este cazul. Asigurați-vă că vă prezentați constatările în mod clar și concis pentru a fi ușor de înțeles de către conducere.
Unele metode standard de analiză includ:
În ceea ce privește recomandările, veți dori să includeți măsuri specifice care pot fi luate pentru a aborda problemele identificate în cadrul auditului dvs. Acest lucru vă va asigura că știți ce trebuie făcut și ce plan trebuie urmat. Asigurați-vă că recomandările dvs. sunt realizabile și realiste, astfel încât să poată fi puse în aplicare în mod direct.
Elaborați un plan de punere în aplicare. Descrieți cine este responsabil pentru fiecare etapă, ce resurse sunt necesare și un calendar pentru momentul în care sarcinile trebuie îndeplinite. Un plan de punere în aplicare bine organizat va contribui la asigurarea faptului că schimbările sunt efectuate în timp util și în mod eficient.
După ce au fost făcute schimbările, este timpul să le evaluăm eficiența. Aici veți stabili dacă obiectivele au fost sau nu îndeplinite și dacă au existat obstacole pe parcurs.
Ratele de conversie reprezintă cea mai precisă măsură a eficienței campaniei de marketing. Puteți calcula ratele de conversie pe baza:
Rata de abandon este un indicator utilizat pentru a urmări numărul de persoane care vă vizitează site-ul și pleacă imediat. Aceasta vă poate ajuta să înțelegeți dacă atrageți sau nu publicul potrivit.
Rata de abandon este determinată prin raportarea numărului total de vizitatori care părăsesc site-ul dvs. după ce au vizualizat o pagină și împărțirea acestuia la numărul total de vizite. Dacă acest procentaj este ridicat, este posibil să existe ceva pe site-ul dvs. care să îi oprească pe oameni sau să îi îndepărteze înainte de a avea șansa de a explora mai departe. Pentru a reduce rata de abandon, încercați:
Rata de accesare (CTR) este un indicator utilizat pentru a măsura numărul de click-uri pe anunțurile dvs. și numărul de persoane care vă vizitează site-ul web în urma acestora. Urmărirea acesteia vă poate ajuta să identificați ce formate de anunțuri, plasamente sau rețele conduc cel mai bine traficul către site-ul dvs. Pentru a îmbunătăți CTR:
Social media este un instrument puternic pentru comercializarea afacerii dvs. Vă poate ajuta să ajungeți la noi clienți, să construiți relații cu clienții actuali și să generați clienți potențiali. Pentru a profita la maximum de social media:
Vânzările sunt scopul final al eforturilor dvs. de marketing. Urmărirea indicatorilor de vânzări vă va ajuta să vă dați seama dacă campaniile dvs. aduc noi clienți și cresc ratele de retenție a clienților. Urmărirea indicatorilor de vânzări se poate face prin:
Îmbunătățirea gradului de cunoaștere a mărcii este un proces continuu care necesită timp și efort constant pentru a vedea rezultate. Pentru a vă urmări progresul:
A marketing audit ought to cover all aspects of your marketing activity, from brand awareness to sales process. It should also include a review of your website, eCommerce platform, and social media presence. As you can see, there are many aspects to cover and working with teams is recommended, including your finance and accounting departments. Our checklist summarises all of the key points you need to cover in your audit.
If you're not achieving the desired results from your current campaigns, try A/B testing different ad formats and placements (e.g, text vs. image ads). In addition, monitor website traffic for spikes in inactivity and look for trends to determine which ads bring in new customers. It may also be a good idea to review your website's design, content strategy, or SEO keywords to see where you can improve.
The best way to prepare for a marketing audit is to gather all of the relevant data and have it ready for review. This includes analytics from your website, eCommerce platform, social media accounts, and email marketing tools. You should also have any branding or design assets ready for review, as well as an overview of your current campaigns and their results. You can download our free marketing audit checklist PDF, which includes a summary of all the key points you need to cover in your audit.
There is no one-size-fits-all answer to this question, as the format of a marketing audit will vary depending on the size and complexity of your business. However, most audits will include: Executive summary - a brief overview of the key points from your audit, including any recommendations or next steps. Current marketing activity - an outline of all ongoing and completed marketing campaigns, as well as how successful they were in driving sales. Marketing goals - details about your business objectives for each type of campaign you run to give a clear understanding of what you're trying to achieve. Marketing activities review - an assessment of e.g. your website's design, user experience, content, SEO, social media, and email marketing strategy. Financial review - an examination of how much you're spending on marketing and whether or not this is generating a good return on investment (ROI). Next steps - recommendations for ways to improve your marketing activity based on the findings from your audit.
Again, there is no definitive answer to this question. However, you should allow enough time to review all the data and make recommendations for improvement. By using our digital marketing audit checklist, you can reduce this time to a minimum because you won't need to make any additional changes nor miss anything crucial.
Email marketing is one of the most important channels in digital marketing. It's a great way to connect with customers and keep them updated on your latest products and services. Auditing your email marketing is an essential part of maintaining a successful campaign.
Listă de verificare privind auditul serviciului clienți
Descoperiți lista de verificare pentru auditul serviciului clienți, un instrument esențial pentru evaluarea și îmbunătățirea calității interacțiunilor cu clienții. Colectați feedback, analizați performanța pe toate canalele și identificați lacunele pentru a optimiza experiența clientului. Vizitați acum pentru a transforma serviciul dvs. clienți!
Listă de verificare privind asigurarea calității serviciului clienți
Descoperă lista de verificare pentru asigurarea calității serviciului clienți, oferind instrumente esențiale precum fișe de evaluare, panouri de bord și feedback de la clienți. Îmbunătățește performanța și gestionează eficient toate canalele cu LiveAgent. Disponibilă în limba română. Vizitează acum!
Listă de verificare pentru atracție de nerefuzat pentru clienții potențiali
Atrageți clienți potențiali cu lista noastră de verificare! Ghid complet pentru un magnet de lead-uri irezistibil. Aflați mai multe!
Listă de verificare pentru serviciul clienți
Descoperiți cum să oferiți un serviciu clienți de 5 stele cu lista noastră de verificare completă. Îmbunătățiți interacțiunile prin gestionarea eficientă a frustrărilor, stabilirea așteptărilor clare și utilizarea instrumentelor moderne. Asigurați un suport excelent și depășiți așteptările clienților!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team