Listă esențială de verificare pentru implementarea VoIP: definiți obiectivele, evaluați infrastructura, testați versiuni demo, alegeți furnizorul potrivit, asigurați securitatea, configurați integrări și planificați formarea angajaților.
Probabil că aveți o mulțime de întrebări care vă trec prin cap – ce software ar trebui să alegeți, ce trebuie să faceți înainte de implementare și cum se vor adapta angajații dvs.?
Nu vă faceți griji, am creat această listă de verificare utilă, bazată pe cunoștințe de primă mână despre sarcinile care pot face sau nu ușoară o tranziție. Urmați-o pentru ca implementarea VoIP să fie lipsită de stres.
Un sistem VoIP este ceva care va schimba complet modul în care funcționează afacerea dvs. Cu toate acestea, nu este prea dificil de instalat și de configurat, dacă este făcut corect.
O listă de verificare a implementării VoIP este ca o hartă care arată ce trebuie să faceți pentru a implementa cu succes această tehnologie. De asemenea, vă va ajuta la gestionarea proiectului, deoarece toți cei care lucrează la el pot fi informați cu privire la responsabilitățile lor.
VoIP este o investiție în viitorul companiei dvs., așa că nu subestimați niciun pas din această listă de verificare.
Procesul de implementare VoIP se aplică practic fiecărui aspect al unei companii, de la serviciul clienți și asistență la contabilitate. Indiferent de rolul pe care îl aveți în cadrul companiei, puteți utiliza această listă de verificare pentru a avea o imagine de ansamblu a acțiunilor pe care trebuie să le efectuați.
Mergeți pas cu pas și vedeți ce trebuie să faceți pentru a implementa o soluție VoIP de succes.
Care sunt principalele obiective ale afacerii dvs., câți bani puteți cheltui pentru un nou furnizor VoIP și ce caracteristici sunt importante pentru dvs.? Cu cât veți putea răspunde mai bine la aceste întrebări, cu atât mai ușor veți găsi un furnizor și un sistem VoIP care să vă satisfacă cerințele.
O astfel de pregătire vă va ajuta să vă informați în luarea deciziilor, precum și să restrângeți caracteristicile care sunt cele mai importante pentru dvs. De asemenea, puteți economisi timp știind exact ce tipuri de sisteme sau servicii ar fi cele mai potrivite pentru nevoile afacerii dvs.
Vă puteți face o idee bună răspunzând la aceste întrebări simple:
După ce răspundeți la aceste întrebări, ar trebui să înțelegeți bine care sunt obiectivele afacerii dvs. Asigurați-vă că acestea sunt SMART: specifice, măsurabile, realizabile, relevante și limitate în timp.
De exemplu, „Obiectivul nostru este de a reduce timpul mediu de răspuns la 5 secunde în decurs de o lună” îndeplinește toate criteriile SMART.
Ar trebui să vă evaluați sistemul de telefonie actual pentru a determina ce caracteristici aveți nevoie de la un sistem VoIP.
Pentru a găsi un furnizor VoIP care să vă ofere caracteristicile pe care le căutați și să răspundă tuturor așteptărilor afacerii dvs.
Cel mai important factor este probabil tipul de apeluri care vor fi gestionate. De exemplu, dacă majoritatea apelurilor sunt legate de vânzări sau marketing, veți avea nevoie de un sistem de telefonie cu funcții precum identificarea apelantului și înregistrarea apelurilor.
Alți factori importanți sunt:
Folosiți aceste răspunsuri pentru a afla ce căutați la un furnizor VoIP. De asemenea, le puteți folosi ca și criterii atunci când cercetați diferiți furnizori și planurile lor.
Este timpul să prioritizați caracteristicile care sunt cele mai importante pentru dvs. și echipa dvs.
Cu cât înțelegeți mai bine de ce anume aveți nevoie într-un sistem, cu atât mai ușor va fi să găsiți unul care să funcționeze cel mai bine pentru compania dvs.
Începeți prin a face o listă cuprinzătoare a funcțiilor care sunt importante pentru dvs. și clasificați-le în ordinea priorității. Acest lucru vă va ajuta atunci când comparați diferiți furnizori și planurile lor.
De asemenea, ar trebui să vă uitați la sistemul dvs. de telefonie actual și să vedeți ce funcții utilizați cel mai des. Întrebați-vă angajații și implicați-i în acest proces – este posibil ca aceștia să aibă idei despre unele caracteristici pe care le consideră importante pentru afacere, dar care nu au fost încă menționate.
Verificați dacă infrastructura dvs. existentă va putea susține noul sistem VoIP.
Pentru a evita orice probleme IT majore și pentru a vă asigura că aveți suficientă lățime de bandă pentru numărul de utilizatori din rețeaua VoIP la un moment dat. De asemenea, majoritatea furnizorilor solicită conexiuni fiabile și echipamente VoIP înainte de a furniza serviciul.
Identificați numărul de angajați care vor utiliza telefoane VoIP și asigurați-vă că există suficientă lățime de bandă pentru toți aceștia în același timp. În caz contrar, s-ar putea să fie nevoie să vă modernizați conexiunea la internet sau să vă achiziționați un router nou.
Aflați dacă există firewall-uri care pot bloca traficul VoIP și configurați redirecționarea porturilor pentru a funcționa corect. Dacă acest lucru nu este posibil, luați în considerare achiziționarea unui firewall suplimentar special pentru serviciile VoIP (care este mai ieftin decât modernizarea întregii infrastructuri de rețea).
Verificați dacă vechiul router este compatibil cu noul sistem VoIP. Dacă nu, este recomandat să achiziționați unul nou, deoarece majoritatea routerelor sunt construite pentru securitate și fiabilitate, mai degrabă decât pentru viteză sau capacitate.
Concentrarea pe o singură opțiune nu este o strategie bună, așa că efectuați o cercetare de piață și găsiți cel mai bun furnizor VoIP pentru nevoile dvs.
Cu atât de multe tipuri diferite de furnizori VoIP disponibile, poate fi dificil să vă dați seama care va fi cel mai potrivit pentru afacerea dvs. Realizarea unei liste inițiale ar trebui să vă ajute la reducerea opțiunilor și la determinarea tipului de plan care ar funcționa cel mai bine cu infrastructura dvs. actuală.
Efectuați studii de piață, discutați cu liderii din industrie și verificați forumurile. Apoi, cercetați furnizorii care v-au atras atenția și faceți o listă cu cei care oferă caracteristicile de care aveți nevoie. Comparați elemente precum:
și orice alți factori importanți înainte de a lua o decizie finală.
Mulți furnizori oferă perioade de probă gratuite sau versiuni demo ale programelor lor, astfel încât să le puteți testa înainte de a le achiziționa.
Ori de câte ori este posibil, testați software-ul înainte de a-l achiziționa, mai ales atunci când vă gândiți la ceva atât de important precum VoIP. Profitând de testele gratuite și de versiunile demo, vă puteți asigura că software-ul va funcționa cu rețeaua dvs., că toate funcțiile sunt disponibile și că toată lumea din companie se simte confortabil să îl folosească.
Pur și simplu contactați furnizorii care vă interesează și solicitați o versiune de încercare sau demo a software-ului lor. Multe companii oferă acest tip de oportunități pentru a le oferi potențialilor clienți o idee despre ceea ce este inclus în serviciul lor și pentru a-i lăsa să experimenteze singuri software-ul.
Cei mai mulți furnizori au pe site-urile lor web versiuni de încercare gratuită sau versiuni demo ale software-ului lor. Este suficient să căutați „trial” sau „demo” sau să contactați direct compania și să întrebați dacă au una disponibilă.
Acest lucru ar trebui făcut după ce ați testat toate opțiunile și ați restrâns alegerea.
Pur și simplu, nu doriți să schimbați furnizorii după ce ați implementat deja VoIP. Așadar, este important să vă faceți timp acum și să aflați ce va funcționa cel mai bine pentru call center-ul dvs.
Acum nu mai rămâne decât să alegeți unul, dar în acest moment ar trebui să vă gândiți și la viitor. Va fi capabil furnizorul pe care îl alegeți să țină pasul cu schimbările tehnologice și cu nevoile în creștere ale afacerii dvs.? Serviciul lor de asistență pentru clienți este de încredere și vă pot oferi un preț competitiv?
Nu uitați că implementarea VoIP este o investiție pe termen lung, așa că trebuie să fie o decizie bine gândită de dvs. și de toate părțile interesate.
Sfat: căutați un furnizor care oferă un serviciu clienți bun, astfel încât să existe întotdeauna persoane care să vă ajute în cazul în care apar probleme cu sistemul dvs.
Securitatea software-ului de serviciu clienți este de cea mai mare importanță. Conversațiile VoIP sunt adesea considerate o mină de aur pentru hackeri și implică anumite riscuri.
La fel ca în cazul oricărui sistem de rețea, VoIP trebuie să fie securizat împotriva hackerilor și a altor amenințări rău intenționate. Unele conversații vor fi inevitabil sensibile și nu doriți ca aceste informații să fie accesibile nimănui altcuiva decât destinatarului.
Trebuie să vă mențineți sistemul VoIP actualizat cu cele mai recente patch-uri de securitate VoIP și ar trebui să aveți, de asemenea, un firewall. Confirmați că toți angajații sunt conștienți de pericolele atacurilor de phishing și instruiți-i cu privire la modul în care pot detecta eventualele semnale de alarmă.
Monitorizați performanța furnizorului dvs., asigurându-vă că datele transferate prin liniile sale nu sunt vulnerabile (de exemplu, prin criptarea traficului). De asemenea, aveți un plan de rezervă în caz de urgență. Utilizarea unei politici de parole sigure este, de asemenea, esențială – toată lumea din organizație ar trebui să folosească parole puternice, care să fie schimbate frecvent.
Sfat: asigurați-vă că furnizorul VoIP pe care l-ați ales deja respectă toate reglementările de securitate relevante.
Transferul tuturor datelor, contactelor și a altor informații de la vechiul sistem la cel nou poate fi stresant. Cu toate acestea, dacă nu reușiți să faceți acest pas acum, ar putea duce la haos mai târziu.
Fără date, serviciul dvs. de telefonie VoIP nu va funcționa. Toate contactele, mesajele și istoricul apelurilor trebuie transferate, astfel încât angajații să poată continua să lucreze în mod normal – schimbarea sistemului de telefonie nu ar trebui să aibă un impact uriaș asupra operațiunilor lor zilnice.
Puteți transfera manual informațiile, puteți utiliza un instrument de migrare automată sau puteți profita de API-ul vechiului sistem pentru a transfera automat datele. Indiferent de metoda pe care o alegeți, asigurați-vă că o testați mai întâi pentru ca totul să decurgă fără probleme.
Sfat: dacă aveți multe date de transferat, luați în considerare utilizarea unui instrument de migrare automată. Acest lucru vă va economisi timp și vă va scuti de bătăi de cap.
Odată ce totul este funcțional, este timpul să începeți să vă gândiți la add-on-uri și integrări care pot îmbunătăți sistemul VoIP și să eficientizeze fluxul de lucru al agenților dvs.
Există o mulțime de extensii excelente care vă pot îmbunătăți sistemele VoIP, cum ar fi rutarea apelurilor, integrare CRM, chatbot-uri și multe altele. Prin adăugarea acestora la sistemul dvs., puteți crește productivitatea agenților dvs. și puteți îmbunătăți serviciul clienți.
Majoritatea add-on-urilor și integrărilor sunt ușor de configurat – trebuie doar să descărcați software-ul, să îl instalați și să îl configurați. Cu toate acestea, unele necesită ceva mai multă muncă – de exemplu, pentru a vă integra sistemul VoIP cu CRM-ul dvs. Procesul depinde de furnizor, dar, din fericire, majoritatea oferă tutoriale și asistență pentru a vă ajuta pe parcurs.
Procesul de implementare VoIP nu se încheie cu instalarea unui nou sistem – pentru ca acesta să funcționeze eficient, va trebui să vă gândiți și la fluxul ideal de apeluri.
Un flux de apeluri bine conceput definește modul în care agenții ar trebui să trateze apelurile, ce tip de informații trebuie să colecteze de la clienți și cât de repede pot transfera apelurile.
Primul pas constă în identificarea nevoilor clienților – ce își doresc aceștia atunci când apelează compania dvs.? Apoi, trebuie să decideți cât de repede ar trebui să răspundă agenții la apeluri. Proiectarea unui flux de apeluri nu este o sarcină ușoară, ci necesită mult timp și efort.
Luați în considerare posibilitatea de a cere ajutorul celor care sunt specializați în acest domeniu dacă simțiți că fluxul de apeluri ar putea fi îmbunătățit.
Sfat: asigurați-vă că fluxul de apeluri este ușor de înțeles pentru agenții dvs. și că este clar pentru toți cei implicați.
Pentru a profita la maximum de sistem, trebuie să integrați furnizorul de VoIP cu un software adecvat pentru call center.
Rutarea apelurilor sporește satisfacția clienților, reduce costurile operaționale și ajută la gestionarea cât mai rapidă a apelurilor.
Primul pas este crearea unei hărți a structurii de comunicare a companiei dvs. Aceasta vă va ajuta să identificați diferitele departamente și tipul de apeluri pe care le gestionează.
După aceea, trebuie să creați reguli de rutare pentru fiecare tip de apel. Acestea vor defini modul în care agenții ar trebui să trateze apelurile, când acestea ar trebui transferate către un alt departament și cine ar trebui să le preia.
Puteți realiza acest lucru alegând un software care se integrează cu furnizorul dvs. de VoIP. Cea mai bună alegere în acest caz ar putea fi software-ul de call center LiveAgent, care este compatibil cu peste 99% dintre aceștia.
Cum puteți utiliza direcționarea apelurilor LiveAgent? De exemplu, prin setarea numărului de secunde după care un apel este direcționat către un alt agent și, ca urmare, reducerea timpului de așteptare. De asemenea, puteți decide cât timp un apel primit va rămâne în coada de așteptare – după expirarea acestui timp prestabilit, apelul va continua într-o secțiune offline a IVR-ului dvs.
Toate aceste caracteristici au ca scop asigurarea unei experiențe fără întreruperi pentru clienții dvs. În plus, LiveAgent oferă servicii de asistență pentru clienți 24/7 pentru a vă asigura că, indiferent de ora la care funcționează centrul dvs. de apeluri, veți primi întotdeauna asistență profesională.
Acesta este un pas necesar dacă doriți ca echipa dvs. să fie productivă, să rămână motivată și să ofere întotdeauna servicii profesionale clienților.
Fără instruire inițială, angajații dvs. nu vor ști cum să utilizeze noul sistem VoIP. Acest lucru va duce la o mulțime de întrebări, frustrări și, ca urmare, la clienți nemulțumiți.
Trebuie să concepeți un program de formare cuprinzător și oportunități de formare care să poată fi puse în practică. Acestea ar trebui să includă totul, de la modul în care funcționează fiecare funcție, care sunt cele mai bune practici atunci când se efectuează și se primesc apeluri, cum ar trebui să trateze agenții solicitările clienților etc.
Sfat: asigurați-vă că programul de formare este ușor de urmat și că acoperă toate elementele de bază. Dacă aveți mulți angajați, luați în considerare posibilitatea de a utiliza un curs de formare online sau tutoriale video.
Este un proces de planificare indispensabil, care va permite afacerii dvs. să funcționeze în mod continuu în cazul unor circumstanțe neprevăzute, cum ar fi pene de curent sau căderi de server etc.
Dacă sistemul dvs. telefonic nu funcționează corect sau nu funcționează deloc, acest lucru poate avea consecințe grave pentru compania dvs., cum ar fi pierderea de clienți, scăderea productivității și multe altele.
Este un pas care este adesea trecut cu vederea, dar care vă poate salva de multe probleme în viitor. Verificând atribuirea numerelor, vă veți asigura că toate numerele sunt atribuite extensiilor și dispozitivelor corecte.
Dacă un client primește apeluri de la un departament sau agent greșit și invers, poate duce la confuzie.
Verificați numerele atribuite extensiilor și dispozitivelor dvs. conectându-vă la contul dvs. Dacă găsiți discrepanțe, puteți solicita o modificare contactând echipa de serviciu clienți a furnizorului.
Sfat: păstrați-vă întotdeauna informațiile de contact actualizate, astfel încât furnizorul să vă poată contacta în caz de urgență.
Un robot de preluare automată la începutul unui apel este ceea ce face prima impresie. Profitați de acest lucru și înregistrați un mesaj de întâmpinare care să încurajeze apelanții să rămână la telefon.
Clientul va ști că a sunat la numărul corect și nu va trebui să aștepte mult timp pe linie până când un agent devine disponibil.
Pentru a înregistra mesaje de întâmpinare pentru mesageria vocală, trebuie să vă conectați la contul dvs. de la furnizor și să creați un mesaj nou. Asigurați-vă că includeți toate informațiile necesare, cum ar fi numele departamentului, orele de funcționare și numărul de contact.
Sfat: în plus față de a spune pur și simplu „bună ziua” și „mulțumesc”, este o idee bună să adăugați o notă personală.
Aceasta este ultima etapă a procesului de implementare a serviciilor VoIP. Prin finalizarea acesteia, puteți verifica dacă totul funcționează conform așteptărilor și dacă nu există probleme cu noul sistem.
Veți economisi timp prin faptul că nu va trebui să reconfigurați lucrurile dacă ceva nu funcționează corect de la început. De asemenea, dacă există probleme cu sistemul dvs. telefonic, acestea pot fi descoperite în timpul acestui proces și pot fi rezolvate înainte de a vă afecta clienții.
Pentru a efectua apeluri de test, trebuie să vă conectați la contul dvs. cu furnizorul și să încercați să formați câteva numere diferite. Asigurați-vă că verificați toate funcțiile, cum ar fi mesageria vocală, redirecționarea apelurilor și calitatea apelurilor efectuate cu ajutorul noului sistem.
Sfat: cel mai bun moment pentru a efectua apeluri de test este înainte de orele de lucru, când nu sunt clienți prin preajmă, sau în timpul unei perioade în afara orelor de program, când agenții nu sunt ocupați.
VoIP vine de la „Voce prin protocolul internet” și este o tehnologie care vă permite să efectuați apeluri telefonice utilizând o conexiune de internet în bandă largă în locul unei linii telefonice obișnuite. Este mult mai ieftin și mult mai flexibil decât un serviciu de telefonie tradițional. Pentru a utiliza VoIP, trebuie să instalați un software special pe computerul sau smartphone-ul dvs. care vă va permite să efectuați și să primiți apeluri prin internet.
VoIP utilizează protocolul Internet (IP) pentru a trimite date vocale online. Funcționează prin convertirea semnalelor audio analogice în pachete digitale pentru a fi transmise prin intermediul rețelelor IP, precum cele utilizate pentru e-mail și navigare. Aceste pachete pot fi trimise oriunde în lume, acolo unde există un punct de conexiune disponibil între două dispozitive cu acces la internet.
Aveți nevoie de o conexiune în bandă largă cu viteze de cel puțin 100 kbps pentru fiecare apel. Cu toate acestea, pentru o performanță optimă, vă recomandăm o conexiune de bandă largă cu viteze de 500kbps sau mai mari.
Da, VoIP are un viitor strălucit. Se preconizează că VoIP va continua să crească într-un ritm rapid în anii următori. De la 85 de miliarde de dolari în 2021, se așteaptă ca piața globală a serviciilor VoIP să crească la peste 100 de miliarde de dolari până în 2026.
Da, vă puteți configura propriul sistem VoIP. Cu toate acestea, va necesita multă muncă și expertiză tehnică. În plus, va trebui să achiziționați sau să închiriați hardware și software special. Alternativ, puteți folosi în schimb un furnizor de servicii VoIP în cloud.
Înființarea unei afaceri VoIP nu este atât de dificilă pe cât pare. De fapt, cea mai mare parte a muncii poate fi făcută de la distanță. Primul pas este să alegeți un furnizor VoIP și să vă înscrieți la serviciile acestuia. Apoi, trebuie să achiziționați sau să instalați software-ul necesar pe dispozitivele dvs. În cele din urmă, configurați sistemul de telefonie cu hardware-ul și software-ul necesar.
Pentru a implementa cu succes VoIP, cerințele minime sunt o conexiune fiabilă la internet, telefoane sau softphone-uri compatibile cu VoIP și un furnizor de servicii VoIP în cloud.
Listă de verificare privind clientul nou
Descoperiți lista de verificare completă pentru primirea clienților noi cu LiveAgent, structurată în etape esențiale: desemnarea reprezentanților, validarea contractelor, programarea întâlnirilor și identificarea obiectivelor. Asigurați-vă că nu omiteți niciun detaliu important și oferiți clienților noi o experiență impecabilă!
Listă de verificare pentru configurarea call center-ului
Configurați un call center eficient cu lista noastră completă: obiective, costuri, software, optimizare și asigurarea calității!
Listă de verificare privind cerințele unui call center
Înființați un call center? Verificați dacă îndepliniți toate condițiile din lista de verificare privind cerințele de call center - nu omiteți niciun pas și bifați căsuțele.
Listă de verificare privind conformitatea call center-ului
Siguranța ar trebui să fie prioritatea dvs. Lista noastră de verificare privind conformitatea call center-ului vă asigură că acesta este protejat împotriva oricăror amenințări și scurgeri.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team