Această listă de verificare pentru munca la distanță oferă pași esențiali pentru gestionarea echipei de acasă, incluzând stabilirea responsabilităților, asigurarea resurselor necesare și menținerea culturii companiei.
Tendința de a lucra de la distanță este în continuă creștere în popularitate, pe măsură ce tot mai multe întreprinderi o adoptă. Dacă sunteți unul dintre acești angajatori cu o echipă la distanță, este esențial ca totul să funcționeze fără probleme.
Această listă de verificare prezintă pașii esențiali pentru gestionarea echipei dvs. la distanță, astfel încât afacerea dvs. să poată prospera.
Este un ghid pentru angajatori, care îi ajută să își gestioneze echipele de la distanță. Acesta include configurarea instrumentelor și procedurilor adecvate, precum și crearea unui plan de comunicare.
Munca la distanță are multe avantaje, dar gestionarea unei echipe fără contact față în față poate fi o provocare. Această listă de verificare vă ajută să vă asigurați că echipa dvs. rămâne pe drumul cel bun și rămâne productivă în timp ce este departe de birou. Angajatul și angajatorul vor beneficia de pe urma ei, deoarece va stabili câteva reguli de bază pentru comunicare.
Lista noastră de verificare pentru munca la distanță este utilă pentru:
Stabiliți în mod clar timpul în care se așteaptă ca angajații dvs. să lucreze.
Angajații, precum și angajatorii, ar trebui să fie conștienți de acest lucru. Dacă oamenii nu sunt conștienți de programul lor de lucru, acest lucru poate duce la probleme de productivitate și eficiență.
Întrebați angajații care este cel mai convenabil moment pentru ei să își desfășoare activitatea. Decideți ce este cel mai potrivit pentru echipa dvs., fie că este vorba de un orar de lucru precis sau de un program flexibil.
Instrumentele de gestionare a timpului, cum ar fi Trello sau Toggl, etc.
Asigurați-vă că angajații dvs. își înțeleg responsabilitățile. Asigurați-vă că nu faceți micromanagement, deoarece acest lucru va duce doar la frustrare și la scăderea productivității.
Cu cât toată lumea își înțelege mai clar sarcinile și așteptările, cu atât mai productiv va fi locul de muncă. Angajatorii vor putea să-i facă pe lucrători responsabili pentru acțiunile lor, în timp ce angajații vor simți că au o voce.
Pregătiți descrieri ale posturilor care să descrie responsabilitățile fiecărei poziții și asigurați-vă că le actualizați atunci când este necesar. Informați-vă personalul în cazul în care apar potențiale schimbări.
Instrumentele de colaborare precum Trello, Asana sau Basecamp creează sarcini specifice pentru angajați și urmăresc progresul acestora.
Stabiliți o politică clară privind munca la distanță, care să abordeze sărbătorile, pauzele, vacanțele și zilele de concediu medical.
Angajatorii trebuie să se ocupe de absențe pentru ca munca să aibă continuitate, în timp ce angajații trebuie să știe ce este acceptabil în ceea ce privește luarea timpului liber.
Cel mai bine este să acordați cel puțin câteva zile libere, unele plătite și altele neplătite, în funcție de politica specifică pentru fiecare angajat. Unii angajatori permit chiar și concediu nelimitat, dar acest lucru necesită, de obicei, încredere din partea ambelor părți și angajamentul de a lucra în mod responsabil fără supraveghere. Cereți personalului să își solicite zilele libere cu cât mai mult timp înainte.
Folosiți Google Docs sau Sheets pentru a crea un fișier în care toată lumea poate solicita zilele libere pe care le dorește, poate adăuga note și poate vedea orice modificări în timp real.
Planificați cât de des, unde și când ar trebui să se desfășoare ședințele.
Ședințele trebuie să fie practice și eficiente dacă aveți de gând să le organizați în mod regulat. În acest fel, toată lumea poate rămâne concentrată pe sarcina în cauză fără a pierde timpul.
Ar trebui să stabiliți o ședință periodică pentru actualizări ale echipei. De exemplu, în fiecare vineri dimineața sau miercuri după-amiază. Puteți, de asemenea, să organizați întâlniri ad-hoc atunci când ceva trebuie discutat imediat.
Slack, LiveWebinar, Zoom, sau Google Hangouts sunt instrumente excelente de comunicare video.
Comunicarea este esențială pentru orice echipă la distanță. Stabiliți liniile directoare pentru comunicare și asigurați-vă că toată lumea le respectă.
Lucrurile pot deveni rapid haotice dacă nu aveți un plan de comunicare. Pentru a-i ține pe toți la curent, este necesar să stabiliți o modalitate prin care oamenii să comunice eficient și rapid.
Este esențial să aveți o modalitate de urmărire a progresului proiectelor, astfel încât să puteți determina dacă cineva rămâne în urmă. În plus, este util să vedeți ce face echipa zi de zi.
Pentru a eficientiza comunicarea cu clienții, utilizați un software de ticketing, cum ar fi LiveAgent. E-mailurile, chat-urile, apelurile, menționările din social media, și mesajele de pe alte canale vor ajunge toate într-o singură căsuță de primire uniersală. Acest lucru facilitează comunicarea și are ca rezultat un nivel mai ridicat de satisfacție a clienților.
Ce instrumente pentru a eficientiza comunicarea?
Pentru ca toată lumea să fie pe aceeași lungime de undă și să meargă în aceeași direcție, fiecare echipă are nevoie de un set de valori și obiective comune.
Liniile directoare ale companiei vor ajuta la atragerea viitorilor angajați, dar sunt, de asemenea, esențiale pentru păstrarea angajaților. Angajații care simt că fac parte dintr-o echipă și ale căror valori se aliniază cu cele ale organizației sunt mai predispuși să rămână în cadrul companiei.
Creați o listă de valori fundamentale și asigurați-vă că toată lumea le înțelege. De asemenea, un manual al companiei poate prezenta așteptările și politicile companiei.
Puteți crea un document Google Docs sau puteți crea un scurt videoclip/prezentare despre valorile de bază ale companiei dvs.
Verificați dacă angajații dvs. au un mediu de lucru productiv înainte ca aceștia să înceapă să lucreze de la distanță.
Nu toată lumea are condiții ideale pentru a lucra de acasă. Dacă doriți ca angajații dvs. să se concentreze asupra muncii lor, trebuie să aibă la dispoziție resursele și instrumentele de care au nevoie.
Dacă este posibil, închiriați un loc de muncă fizic în zona lor (de exemplu, un spațiu de coworking). Dacă nu, încercați să le oferiți condiții de lucru mai bune la domiciliu, furnizându-le unele echipamente (scaune, birouri, etc.).
Pentru a afla dacă cuiva îi lipsește un mediu de lucru la distanță adecvat, ați putea să îl chestionați prin intermediul formularelor Google.
Atunci când echipa dvs. începe să lucreze de la distanță, este esențial să aveți un plan de integrare a noilor angajați.
Dacă nu aveți un plan de integrare, poate fi dificil să îi pregătiți pe noii angajați.
Planificați întâlniri video și sesiuni de instruire pentru ca angajații dvs. să se familiarizeze rapid cu noul sistem. Creați manuale pe care fiecare angajat să le citească, astfel încât să se familiarizeze cu liniile directoare ale companiei.
Puteți utiliza LiveWebinar pentru sesiunile de instruire online. Creați manuale în Google Docs/Sheets.
Pentru a fi productivi, lucrătorii de la distanță au nevoie de instrumente adecvate, cum ar fi un computer cu toate programele de care au nevoie instalate.
Dacă lucrătorii dvs. la distanță nu au dispozitivele sau instrumentele personale adecvate, le va fi greu să își ducă la bun sfârșit activitatea.
Dotați-vă angajații cu instrumentele și dispozitivele potrivite.
Puteți crea o listă cu cerințele privind munca la distanță pe Google Docs/Sheets. Luați în considerare posibilitatea de a investi în tehnologii precum stocarea în cloud (de exemplu, Dropbox) și partajarea fișierelor (Google Drive).
O conexiune fiabilă la internet este o necesitate pentru lucrătorii la distanță.
Dacă internetul unui angajat nu mai funcționează chiar și pentru câteva minute, acest lucru poate avea consecințe semnificative. Verificați dacă aceștia nu întâmpină dificultăți de conectare atunci când lucrează la distanță.
Verificați periodic viteza de internet a tuturor. Dacă există probleme, contactați furnizorul de servicii și rezolvați-le cât mai repede posibil.
Pingdom vă permite să monitorizați starea unei conexiuni la internet de oriunde din lume.
Asigurați-vă că angajații dvs. au acces la asistență tehnică în cazul în care ceva nu funcționează corect.
Dacă angajații dvs. la distanță nu au acces la asistență tehnică, aceștia pot deveni frustrați și pot vedea acest lucru ca pe un obstacol care îi împiedică să își facă treaba.
Puneți la dispoziția angajaților dvs. o listă cu persoanele de contact pentru asistență, inclusiv o adresă de e-mail și un număr de telefon etc.
Puteți crea un document (de exemplu, în Google Docs) în care să prezentați procesul de asistență tehnică și să acordați tuturor membrilor echipei dvs. acces la acesta. Luați în considerare posibilitatea de a investi într-un software care să le ofere angajaților dvs. acces la asistență tehnică 24 de ore pe zi.
Angajații dvs. de la distanță trebuie să înțeleagă care sunt obligațiile lor în materie de siguranță.
Siguranța angajaților dvs. ar trebui să fie întotdeauna o prioritate absolută. Angajații dvs. trebuie să fie conștienți de pericolele pe care le implică munca de acasă și să înțeleagă politicile de siguranță ale companiei.
Explicați-le în mod clar ce trebuie acoperit din partea lor și pe ce elemente de siguranță trebuie să se concentreze.
Geofencing vă permite să urmăriți locația dispozitivului unui angajat și să stabiliți limite pe care acesta nu le poate depăși. Cu toate acestea, acest pas este esențial doar dacă firma dvs. deține date cu adevărat sensibile, în caz contrar, ar trebui doar să aveți încredere în personalul dvs. – dă roade.
Mențineți actualizări regulate pentru aplicațiile și dispozitivele echipei dvs.
Dacă angajații dvs. la distanță nu își actualizează dispozitivele, aceștia pot deveni vulnerabili la atacuri cibernetice. Verificați dacă toată lumea ține pasul cu actualizările regulate și nu le neglijează.
Creați un document care să conțină o listă de actualizări necesare, astfel încât toată lumea să aibă acces la aceste informații.
Ar trebui să luați în considerare posibilitatea de a investi în instrumente precum Microsoft AutoUpdate (pentru Windows) sau Mac OS X Update (pentru dispozitivele Apple), care vă vor permite să actualizați automat toate programele software ale angajaților dvs.
Trebuie să identificați aspectele în care este cel mai probabil ca angajații dvs. să se confrunte cu probleme de siguranță.
Dacă știți unde se află pericolele, puteți lua măsuri care vă vor ajuta să le atenuați. Identificați toate amenințările potențiale înainte ca acestea să devină o problemă.
Luați în considerare crearea unei hărți a riscurilor de siguranță care să evidențieze zonele în care angajații dvs. ar putea fi în pericol.
Există diverse instrumente care identifică zonele de risc pentru siguranță, inclusiv Geofencing, software-ul de monitorizare a rețelelor de socializare (cum ar fi Mediatoolkit) și Google Alerts.
În cazul în care ceva nu merge bine, trebuie să oferiți un plan de urgență și să vă asigurați un spațiu de lucru mai sigur.
În cazul unei situații de urgență, lucrătorii dvs. la distanță s-ar putea panica și ar putea înrăutăți situația. Un plan de urgență poate împiedica acest lucru să se întâmple.
Creați un document cu o listă de lucruri de făcut care să prezinte pas cu pas planul de urgență.
Cele pe care angajații dvs. le folosesc cel mai des vor fi cele pe care le cunosc cel mai bine și cu care se pot descurca, probabil, cel mai repede.
Una dintre cele mai mari probleme legate de munca la distanță este imposibilitatea de a comunica direct cu oamenii. Deoarece lucrătorii la distanță ar putea petrece cea mai mare parte a timpului între patru pereți, sănătatea lor mentală este crucială.
Dacă un angajat începe să se lupte cu sănătatea sa mentală, acest lucru poate avea un impact masiv asupra eficienței companiei.
Indiferent dacă are legătură cu munca sau nu, asigurați-vă că toată lumea are acces la ajutor dacă are nevoie.
Puteți realiza un sondaj anonim prin intermediul Google Forms sau SurveyNuts.
Încurajați-i pe angajați să discute ocazional cu colegii lor, chiar și în scopuri care nu au legătură cu munca. Acest lucru îi va ajuta să se simtă mai conectați la echipă și va preveni sentimentul de izolare.
Dacă angajații dvs. încep să se simtă ca într-un acvariu, ar putea deveni dificil pentru ei să se concentreze și să își facă treaba.
Acordați atenție fiecărei oportunități de întâlniri „la distanță”, nu doar celor despre muncă, ci și pentru a sărbători zilele de naștere ale angajaților, de exemplu.
Orice instrument de webinar și de mesagerie (LiveWebinar, Zoom, Google Hangout etc.) va funcționa în acest caz.
Este mult mai dificil să înveți o nouă abilitate atunci când lucrezi de la distanță decât într-un birou. Oferiți-le angajaților dvs. opțiuni alternative și stimulente pentru a învăța noi competențe, oportunități de a se perfecționa. Permiteți-le accesul la tehnologia care îi va ajuta să facă toate aceste lucruri.
Faptul că le permiteți angajaților dvs. să se dezvolte îi ajută să își vadă munca ca pe o carieră, nu doar ca pe un alt loc de muncă. Încurajați-i să participe la seminarii web sau să urmeze cursuri legate de interesele lor profesionale.
Luați în considerare posibilitatea de a oferi diferite tipuri de formare, cum ar fi tutoriale video, seminarii pe web sau cărți electronice. De asemenea, ați putea să vă sprijiniți angajații să urmeze cursurile în timpul lor liber.
Puteți utiliza un software de videoconferință, precum Skype sau Zoom, pentru a realiza cursuri de formare în direct sau platforme precum Lynda.com și Coursera pentru a oferi cursuri online.
Elementele de bază:
Aspecte tehnice:
Securitate:
Sănătatea mentală:
One popular method is to create an online portal with all the information that a new employee will need, such as policies, procedures, contact info, and training materials. Another standard method is to assign a mentor who can help adapt the new employee to the company culture and answer any questions. Other methods include video chats, conference calls, and on-the-job training. Decide which method is most suitable for your business.
A successful onboarding experience for remote employees should include: building relationships with other workers, learning how to work outside the office, understanding company policies, procedures and company's culture as well as getting plugged into internal communication channels. Give people time and support to become acclimatized before they are thrown into 'high-stakes' situations.
Yes, they do in most cases. In fact, remote employees tend to be more productive and have less stress than their in-office counterparts. They feel comfortable working in their home environments and aren’t distracted by office politics, drama, or water cooler chats.
We covered a remote work checklist above, but many of its steps can function as a stand-alone remote employee onboarding checklist too.
Evaluate the specific skills and temperament of the individual to determine an appropriate onboarding strategy. This might include formal training sessions, skills auditing, or mentoring from a more experienced colleague. Some remote employees who have their own technical abilities may prefer to manage dependencies themselves, while others will require help setting up the necessary software. As such, you should consider what level of self-sufficiency you expect from a new hire before deciding on a strategy for how they will be onboarded.
Generally, the onboarding process for a new remote employee involves reviewing their job duties and expectations, making sure they have the necessary tools, explaining the company policies and procedures, and introducing them to the rest of the team. Finally, help them get started on their first project.
It all depends on the policies, management philosophy, and how much autonomy a company wishes to grant its employees. Generally speaking, three different organizational structures can be applied when managing a team of virtual workers: completely distributed teams with flexible work hours, partially distributed teams with set hours, and fully centralized teams with employees working from a designated office. Each of these structures has its benefits and drawbacks, so it's essential to evaluate what will work best for your specific company.
Listă de verificare privind evaluarea serviciului clienți
Lista de verificare privind evaluarea serviciului clienți este o oportunitate de a cunoaște zonele care trebuie îmbunătățite. Acordați atenție sugestiilor clienților dvs.
Listă de verificare pentru serviciul clienți
Descoperiți cum să oferiți un serviciu clienți de 5 stele cu lista noastră de verificare completă. Îmbunătățiți interacțiunile prin gestionarea eficientă a frustrărilor, stabilirea așteptărilor clare și utilizarea instrumentelor moderne. Asigurați un suport excelent și depășiți așteptările clienților!
Listă de verificare privind planul de comunicare în situații de criză
Descoperă lista de verificare esențială pentru planul de comunicare în situații de criză, oferită de LiveAgent. Asigură o comunicare eficientă și previne confuzia, menținând conexiunea clară cu angajații. Află cum să identifici părțile interesate, să stabilești canale de comunicare și să creezi șabloane pentru mesajele cheie. Pregătește-ți organizația pentru orice criză și asigură-te că ești mereu cu un pas înainte. Vizitează acum și îmbunătățește-ți strategia de comunicare!
Listă de verificare privind cerințele unui call center
Înființați un call center? Verificați dacă îndepliniți toate condițiile din lista de verificare privind cerințele de call center - nu omiteți niciun pas și bifați căsuțele.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team