Lista de verificare privind precauția față de clientelă ajută companiile să identifice și să evalueze riscurile asociate clienților. Include pași precum securizarea informațiilor, verificarea identității și colectarea de informații suplimentare pentru a preveni pierderi financiare.
O listă de verificare privind precauția față de clienți (CDD) este o parte esențială a programului de conformitate al oricărei întreprinderi. Acest document ajută companiile să identifice și să evalueze riscul asociat clienților lor. Pentru a atenua aceste potențiale amenințări, întreprinderile trebuie să colecteze informații despre clienții lor și să ia măsuri pentru a le verifica. În această postare, vom discuta despre componentele cheie ale unei liste de verificare CDD și vom oferi exemple de completare a fiecărei etape.
Efectuarea CCD este un proces crucial pentru orice organizație sau instituție financiară. Prin completarea unui document care prezintă pașii necesari pe care trebuie să îi urmeze, întreprinderile se pot asigura că își îndeplinesc obligațiile legale și de reglementare. În plus, o listă de verificare a conformității CDD poate ajuta companiile să identifice și să evalueze potențialele pericole pe care le implică derularea afacerilor cu anumiți clienți. Făcând tot ceea ce este necesar pentru a reduce aceste riscuri, întreprinderile și instituțiile financiare se pot proteja de potențiale pierderi financiare.
Societățile care au de-a face cu clienții
Toate aceste companii pot beneficia de o listă de verificare CDD care să le ajute să evite orice probleme juridice sau financiare care ar putea apărea din cauza faptului că nu au efectuat un control corespunzător asupra clienților. Urmând pașii de pe lista de verificare, ei pot fi siguri că iau măsurile de precauție necesare pentru a evita orice potențiale probleme.
Întreprinderile care trebuie să se conformeze reglementărilor AML
Reglementările privind combaterea spălării banilor (AML) impun întreprinderilor să ia măsuri suplimentare pentru a preveni finanțarea activităților infracționale. O parte din aceste cerințe de reglementare include completarea CCD. Dispunând de o listă de verificare în acest sens, întreprinderile se pot asigura că respectă în permanență reglementările AML.
Orice organizație sau instituție financiară care dorește să se protejeze de riscurile financiare asociate cu clienții săi.
Un astfel de document poate ajuta întreprinderile să identifice și să evalueze orice amenințare potențială reprezentată de clienții lor. Luând măsuri pentru a reduce aceste riscuri, companiile se pot proteja de pierderile financiare care ar putea apărea ca urmare a acestora.
Testați securitatea rețelelor și a sistemelor dvs. și asigurați-vă că angajații dvs. sunt instruiți cu privire la cele mai bune practici de securitate a datelor.
Pentru a vă proteja afacerea de orice pierderi financiare potențiale care ar putea apărea în cazul în care identitatea clienților dvs. ar fi furată. În plus, în cazul în care sistemele dvs. sunt încălcate, ați putea fi pasibil de amenzi mari din partea organismelor de reglementare.
În primul rând, ar trebui să dispuneți de controale interne și de o politică de securitate a datelor care să prezinte măsurile rezonabile pe care trebuie să le luați pentru a vă proteja rețelele și sistemele. Apoi, verificați dacă toți angajații dvs. sunt instruiți cu privire la cele mai bune practici de securitate a datelor, cum ar fi să nu partajați parole sau să descărcați fișiere care nu provin din surse sigure.
Colectați și confirmați numele, adresele, datele de naștere și alte informații de identificare ale clienților dvs.
Acest lucru vă ajută să vă asigurați că luați măsuri rezonabile pentru a confirma că clienții sunt cine spun că sunt. Prin urmare, acest lucru va contribui la prevenirea furtului de identitate și a fraudei, precum și la respectarea reglementărilor AML.
Colectați informațiile acestora prin intermediul unui formular online sau al unui chestionar de cunoaștere a clientelei (KYC) și verificați dacă acestea corespund înregistrărilor dvs. După aceea, ar trebui să confirmați că detaliile sunt corecte obținând copii ale documentelor lor de identitate, cum ar fi pașapoartele sau permisele de conducere.
Căutați numele clienților dvs. pe listele de sancțiuni pentru a vă asigura că nu faceți afaceri cu persoane sau entități supuse unor restricții.
Dacă faceți afaceri cu o persoană care face obiectul unor sancțiuni, riscați amenzi mari sau chiar pedepse cu închisoarea. Ca atare, trebuie să verificați dacă există sancțiuni înainte de a intra în orice relație de afaceri.
Cel mai des întâlnit este să căutați numele clienților dvs. pe listele de sancțiuni. Aceste liste sunt, de obicei, menținute de agențiile guvernamentale, de organele de aplicare a legii sau de instituțiile financiare, ceea ce înseamnă că ele conțin informații exacte și actualizate.
După ce ați colectat și verificat informațiile acestora, ar trebui să evaluați profilul de risc asociat al clientului.
Estimarea probabilității ca aceștia să comită fraude sau dacă există riscuri de spălare a banilor vă ajută să determinați nivelul de precauție necesar pentru fiecare tip de client. De exemplu, tipurile de clienți cu risc ridicat vor trebui să fie supuse unor verificări mai riguroase decât cele cu nivel de risc scăzut.
Puteți acorda un punctaj fiecărui client în parte, pe baza unor factori precum țara de origine, sectorul de activitate și istoricul tranzacțiilor. Procedând astfel, veți avea o idee mai bună despre cine sunt clienții dvs. cu risc mai ridicat și, prin urmare, necesită mai multă precauție.
În funcție de rezultatele evaluării, este posibil să fie nevoie să colectați detalii suplimentare de la clienții dvs.
Ajută la verificarea suplimentară a identității acestora și la evaluarea nivelului de risc. De exemplu, ați putea decide să solicitați copii ale declarațiilor lor financiare.
Puteți solicita documentele necesare direct de la clientul dvs. sau printr-un formular online. Odată ce le aveți, verificați dacă informațiile se potrivesc cu cele pe care le aveți deja la dosar.
După ce ați colectat toate informațiile necesare, trebuie să le verificați pentru a vă asigura că totul este corect.
Făcând acest lucru contribuiți la protejarea afacerii dvs. împotriva fraudei și a riscului potențial de spălare a banilor. Pentru a face acest lucru, s-ar putea să aveți nevoie să confirmați adresa sau locul de muncă al unui client, de exemplu.
Există câteva modalități de a face acest lucru, cum ar fi să sunați clientul sau să-i trimiteți o scrisoare. De asemenea, puteți utiliza servicii terțe ca sursă independentă pentru a verifica identitatea și/sau adresa acestora.
În funcție de rezultatele procesului de până acum, este posibil să fie nevoie să efectuați verificări suplimentare ale clienților dvs.
Acest lucru ajută la evaluarea suplimentară a nivelului de risc al unui client și asigură faptul că acesta este cine spune că este. În această etapă, ar trebui să le verificați cazierul judiciar sau istoricul financiar, dacă se consideră necesar.
Prin căutarea în bazele de date online sau prin angajarea unui serviciu profesionist. Odată ce aveți informațiile necesare, ar trebui să le analizați cu atenție pentru a căuta orice semnal de alarmă.
Dacă încă nu sunteți sigur în legătură cu un anumit client, puteți angaja întotdeauna pe cineva care să vă reprezinte din punct de vedere juridic.
Aceștia vă pot oferi consultanță de specialitate cu privire la abordarea dvs. în ceea ce privește procedurile de precauție față de clienți și se pot asigura că totul este făcut corect. De asemenea, un avocat vă poate ajuta să rezolvați orice probleme juridice care ar putea apărea atunci când tratați cu clienții.
Puteți căuta online sau puteți cere recomandări din partea rețelei dvs. După ce ați găsit câțiva potențiali candidați, verificați-le calificările și experiența pentru a vă asigura că sunt potriviți pentru postul respectiv. Apoi, luați-le un interviu pentru a vedea dacă ar fi potriviți pentru afacerea dvs.
Chiar și după ce ați finalizat procesul de verificare a clientului, trebuie să urmăriți în continuare acțiunile acestuia.
Pentru a verifica dacă nu efectuează tranzacții suspecte și pentru a vă oferi șansa de a reacționa în cazul în care acestea au loc. Dacă observați că un client important face retrageri mari sau frecvente, de exemplu, ar trebui să investigați mai departe pentru a căuta semne de potențială spălare de bani.
Examinați periodic extrasele de cont de afaceri sau istoricul tranzacțiilor acestora. Dacă observați ceva neobișnuit, luați măsurile adecvate, cum ar fi contactarea clientului sau raportarea activității sale dubioase autorităților relevante.
De asemenea, ar trebui să știți dacă un client începe să participe la vreo activitate îndoielnică, deoarece aceasta ar putea fi un indiciu că ceva nu este în regulă.
Vă poate ajuta să identificați din timp potențialele probleme și să luați măsuri pentru a le împiedica să provoace daune. Observarea oricărei activități neobișnuite vă permite să investigați mai departe și să aflați dacă clientul se implică în acțiuni criminale înainte de a fi prea târziu.
Fiți atenți la modul în care clientul se comportă atunci când interacționați cu el și urmăriți activitățile sale comerciale de-a lungul timpului. Dacă observați abateri de la normă, ar trebui să ridicați problema direct cu ei sau să semnalizați contul pentru o monitorizare continuă mai atentă.
Chiar dacă totul pare să meargă bine, ar trebui să luați legătura cu clienții dvs. după o anumită perioadă de timp.
Pentru a construi și a menține o relație bună cu clienții, precum și pentru a vă permite să îi întrebați despre orice schimbări în circumstanțele lor sau în afaceri care ar putea avea un impact asupra contului sau activităților lor cu dvs. Verificările regulate arată că investiți în client și în succesul acestuia.
Folosiți un sistem de gestionare a relațiilor cu clienții (CRM) pentru a programa contacte regulate cu clienții cel puțin o dată pe an (dar mai frecvent dacă este posibil) sau stabiliți un sistem de reamintire pentru dvs. De asemenea, puteți pur și simplu să îi contactați atunci când aveți ceva specific de discutat și să îi contactați prin intermediul metodei de comunicare preferate de aceștia, folosind software-ul de asistență LiveAgent. Acest lucru vă va ajuta să păstrați relații bune cu clienții.
În cazul în care credeți că un client este expus riscului de spălare de bani sau de orice altă activitate infracțională, trebuie să raportați acest lucru autorităților competente.
Este o cerință legală și ajută la protejarea de prejudicii atât a afacerii dvs. cât și a comunității în general. Trebuie să acționați dacă aveți suspiciuni de spălare de bani sau de orice alte activități infracționale, deoarece acestea sunt infracțiuni grave care pot avea consecințe de anvergură.
Există diverse modalități de a raporta o activitate suspectă, în funcție de țara sau regiunea în care locuiți. În SUA, de exemplu, puteți depune un raport de activitate suspectă (Suspicious Activity Report – SAR) la Financial Crimes Enforcement Network (FinCEN).
Efectuați o verificare a antecedentelor tuturor clienților, inclusiv verificări ale antecedentelor penale și de credit
Luați în considerare utilizarea unui program de identificare a clienților (CIP) pentru a verifica identitatea clientului. Acest lucru implică, de obicei, colectarea și verificarea anumitor informații despre client, cum ar fi numele, data nașterii și numărul de asigurare socială. De asemenea, ar trebui să efectuați verificări penale și de credit pentru a vă asigura că clientul nu are antecedente de infracțiuni financiare sau alte activități ilegale.
Efectuați o verificare a antecedentelor tuturor clienților, inclusiv verificări ale antecedentelor penale și de credit
Atunci când integrați un nou client, asigurați-vă că cereți să vedeți aceste documente și orice alte documente relevante pentru arhiva dvs. istorică. Acest lucru vă va ajuta să confirmați că clientul este legitim și că afacerea sa funcționează legal.
Verificați informațiile de contact ale clientului
Este important să verificați dacă detaliile pe care le aveți la dosar sunt corecte și actualizate. Acestea includ numele, adresa de e-mail, adresa poștală și numărul de telefon. De asemenea, trebuie să vă asigurați că aveți o modalitate de a contacta clientul în caz de urgență.
Verificați profilurile de social media ale clientului pentru orice semnal de alarmă
Social media poate fi o modalitate excelentă de a vă cunoaște clienții, dar este important să verificați dacă există semne care ar putea indica faptul că aceștia nu sunt cine spun că sunt sau că se implică în activități ilegale. Acest lucru include căutarea recenziilor false, a profilurilor pe care le urmăresc, a comentariilor ieșite din comun sau a oricărui alt tip de comportament suspect.
Cereți recomandări de la alte întreprinderi care au lucrat cu clientul
Dacă nu sunteți sigur în privința unui client, o modalitate de a vă liniști este să vorbiți cu alte companii care au mai făcut afaceri cu el. Acest lucru vă poate ajuta să confirmați că sunt legitimi, de încredere și că puteți lucra cu ei, ceea ce va crește șansele de a avea o relație bună cu ei.
Întâlniți-vă cu clientul în persoană pentru a vă face o idee despre operațiunile sale de afaceri
Dacă este posibil, este întotdeauna o idee bună să aveți o discuție față în față cu cineva înainte de a face afaceri cu el. Acest lucru vă va oferi șansa de a-i cunoaște mai bine și de a afla despre afacerea lor la prima mână. Este, de asemenea, o oportunitate de a pune orice întrebări pe care le-ai putea avea și de a obține mai multe asigurări că sunt cine spun că sunt.
CDD is the process of thoroughly investigating a potential customer before entering into a business relationship with them. CDD is an important part of any risk management plan because it can help protect your company from becoming involved in illegal or unethical activities. Not performing CCD is therefore a risk-based approach that may have serious consequences for your business.
Ask lots of questions and do some research. By completing a customer due diligence form or following a compliance checklist like the one given in this article, you can be sure that you've carried out thorough checks. Taking the time to implement proper customer due diligence measures will pay off in the long run.
Firstly, your company could be liable for any losses incurred by the other party as a result of your negligence. Second, you could be subject to civil or criminal penalties if it is discovered that you have engaged, even unknowingly, in money laundering or other financial crimes. Thirdly, you may miss out on important information about the other party that could be critical to your decision-making process. Finally, your company could be blacklisted for not meeting regulatory requirements or by financial institutions if you are found to have conducted business with individuals or entities in high-risk categories.
A great place to start is the Foreign Corrupt Practices Act (FCPA) Resource Guide from the US Department of Justice. The guide covers a wide range of topics related to customer due diligence that should be considered when performing CCD.
Listă de verificare privind evaluarea serviciului clienți
Lista de verificare privind evaluarea serviciului clienți este o oportunitate de a cunoaște zonele care trebuie îmbunătățite. Acordați atenție sugestiilor clienților dvs.
Listă de verificare privind auditul serviciului clienți
Descoperiți lista de verificare pentru auditul serviciului clienți, un instrument esențial pentru evaluarea și îmbunătățirea calității interacțiunilor cu clienții. Colectați feedback, analizați performanța pe toate canalele și identificați lacunele pentru a optimiza experiența clientului. Vizitați acum pentru a transforma serviciul dvs. clienți!
Listă de verificare privind asigurarea calității serviciului clienți
Descoperă lista de verificare pentru asigurarea calității serviciului clienți, oferind instrumente esențiale precum fișe de evaluare, panouri de bord și feedback de la clienți. Îmbunătățește performanța și gestionează eficient toate canalele cu LiveAgent. Disponibilă în limba română. Vizitează acum!
Listă de verificare privind clientul nou
Descoperiți lista de verificare completă pentru primirea clienților noi cu LiveAgent, structurată în etape esențiale: desemnarea reprezentanților, validarea contractelor, programarea întâlnirilor și identificarea obiectivelor. Asigurați-vă că nu omiteți niciun detaliu important și oferiți clienților noi o experiență impecabilă!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team