Listă de verificare pentru tratarea reclamațiilor clienților: ascultați, înregistrați, arătați empatie, mulțumiți și cereți feedback suplimentar. Folosiți software de help desk și formulare de feedback pentru gestionare eficientă.
Multe întreprinderi habar nu au cum să gestioneze reclamațiile clienților. Acest lucru se poate datora faptului că nu știu care este cea mai bună modalitate de a comunica cu clienții sau cum să le rezolve problemele.
Aceasta este o problemă uriașă, deoarece clienții nemulțumiți vor spune adesea prietenilor și membrilor familiei lor despre experiențele lor negative, ceea ce poate duce la o pierdere în business. Doriți să știți cum să elaborați un plan pentru a gestiona reclamațiile clienților? Dacă da, continuați să citiți.
Reclamațiile clienților sunt o parte normală a activității comerciale. De fapt, este imposibil să mulțumești pe toată lumea în orice moment.
Cu toate acestea, afacerile care nu au un plan pentru a face față reclamațiilor clienților se pot trezi rapid în dificultate. Dacă nu luați măsuri pentru a le rezolva problemele, clienții se vor simți insultați sau ignorați și s-ar putea să nu mai revină în viitor.
Organizarea este esențială pentru a putea identifica tipul de plângere pe care o depune cineva. Acest lucru înseamnă că este esențial să aveți un plan solid pentru a face față diferitelor tipuri de reclamații ale clienților.
De aceea este atât de important să elaborați o listă de verificare privind procedura de tratare a reclamațiilor clienților. Aceasta va contribui la asigurarea faptului că toate reclamațiile sunt tratate în mod corespunzător și consecvent, ceea ce va duce la clienți mai mulțumiți.
Performanța personalului de contact cu clienții este influențată de o listă de verificare privind procedura de tratare a reclamațiilor clienților. Aceasta va fi utilă pentru orice tip de unitate de business care are clienți și dorește ca aceștia să se bucure de o experiență pozitivă de fiecare dată când interacționează cu brandul.
Deci, indiferent ce tip de companie aveți, dacă doriți să vă îmbunătățiți serviciul clienți și să creșteți gradul de satisfacție al acestora, atunci o listă de verificare privind procedura de tratare a reclamațiilor clienților este pentru dvs.
Nu este suficient să rezolvați doar problema în cauză – trebuie să vă asigurați că și clienții dvs. sunt mulțumiți de modul în care a fost rezolvată. Acest lucru înseamnă să ascultați cu atenție, să luați notițe cu privire la ceea ce s-a spus, să urmăriți reclamațiile lor în timp util și apoi să trimiteți un e-mail sau o scrisoare după ce aveți toate informațiile necesare.
Este important să ascultați cu atenție, deoarece pot exista alte probleme în profunzime, mai ales dacă este prima dată când aveți de-a face cu acel client. Vreți să vă asigurați că înțelegeți unde au mers lucrurile greșit, astfel încât să nu se mai întâmple pe viitor.
Ascultarea clienților dvs. vă va ajuta, de asemenea, să construiți relații mai bune cu aceștia și să le creșteți loialitatea. Atunci când clienții simt că sunt ascultați și că plângerile lor sunt luate în serios, este mai probabil să revină în viitor și să vă recomande și altora afacerea.
Începeți prin a fi atent. Acest lucru înseamnă să ascultați cu atenție și să nu faceți nimic altceva în timp ce vorbiți la telefon.
Următorul lucru pe care trebuie să îl faceți este să luați notițe despre ceea ce s-a spus. În acest fel, puteți avea toate datele corecte atunci când vine timpul pentru conversații ulterioare.
În cele din urmă, asigurați-vă că le răspundeți prompt și că le trimiteți un e-mail sau o scrisoare prin care îi anunțați ce s-a făcut. Nu uitați să adăugați că satisfacția lor este prioritatea dvs. principală.
Culegerea de informații este o parte importantă a gestionării reclamațiilor clienților. Aceasta înseamnă să obțineți toate detaliile despre situație, astfel încât să o puteți evalua și rezolva în mod corespunzător.
Informațiile pe care le colectați vă vor ajuta să vă dați seama ce nu a mers bine și cum să remediați problema. De asemenea, trebuie să dispuneți de informații complete pentru a le oferi clienților dvs. informații exacte.
Există câteva modalități diferite prin care puteți decurge la colectarea de informații:
Atunci când sunteți gata să înregistrați o reclamație, asigurați-vă că o faceți într-un mod care va fi util pentru a vă îmbunătăți calitatea serviciilor și caracteristicile de performanță. Înregistrarea pur și simplu a fiecărui detaliu nu este suficient de bună, așa că, în schimb, alegeți ce puncte trebuie să includeți și de ce sunt importante.
Înregistrarea reclamațiilor clienților vă poate ajuta să îmbunătățiți continuu calitatea serviciilor dvs. Acest lucru se realizează prin colectarea de informații care vă vor ajuta să evaluați situația, astfel încât să puteți remedia problema.
Înregistrarea reclamațiilor clienților ar trebui să se facă într-un mod care să fie atât util, cât și eficient. Doriți să adunați toate detaliile, dar nu trebuie să le înregistrați pe toate deodată. Asigurați-vă că înregistrați informații precum:
Asigurați-vă că îi informați pe clienți că apelurile sunt înregistrate, în caz contrar, acest lucru poate avea ramificații juridice neplăcute.
Atunci când un client își exprimă reclamația, este important să arătați că înțelegeți și că vă pasă de ceea ce spune. Acest lucru va contribui la consolidarea încrederii cu clientul și îl va face să simtă că îi luați în serios preocupările.
A arăta empatie poate contribui la îmbunătățirea relației cu clientul, precum și la rezolvarea reclamației. De asemenea, vă poate crește șansele de a păstra acel client pentru afaceri viitoare, deoarece arată că sunteți dispus să lucrați cu el și să îi rezolvați problemele într-un mod care are sens pentru ambele părți.
Atunci când vă ascultați clienții, asigurați-vă că dați dovadă de empatie prin următoarele acțiuni:
Atunci când un client se plânge de afacerea dvs., este important să îi mulțumiți pentru acest lucru. Acest fapt îi va face să simtă că apreciați feedback-ul lor și că sunteți bucuros să vi se semnaleze o problemă, astfel încât să o puteți rezolva și să preveniți apariția ei din nou.
Trimiterea unui e-mail clienților dvs. prin care să le mulțumiți pentru că au adus în discuție problemele poate ajuta la construirea relației, precum și la demonstrarea faptului că lucrați la rezolvarea problemei. A mulțumi clienților dvs. îi poate face, de asemenea, să se simtă apreciați și să fie mai probabil să revină în viitor.
Există câteva moduri diferite prin care le puteți mulțumi clienților dvs. pentru că s-au plâns:
Atunci când un client se plânge, trebuie să vă amintiți că este posibil ca problema să fie a lui, nu a afacerii dvs. Acest lucru nu schimbă faptul că ar trebui să vă cereți scuze față de client, chiar dacă credeți că firma dvs. nu a greșit cu nimic.
O scuză poate arăta clientului că luați în serios plângerea sa și că lucrați la rezolvarea problemei sale. Aceasta poate servi, de asemenea, pentru a vă demonstra compasiunea față de frustrarea lor și pentru a recunoaște orice inconvenient cauzat de problema pe care o au.
Pentru a lua în serios plângerile clienților, este important ca reprezentantul unei companii să își ceară scuze direct clientului. Fiți sincer când vă cereți scuze și asumați-vă responsabilitatea pentru problemă.
Dacă nu sunteți persoana care a gestionat reclamația clientului, asigurați-vă că transmiteți un mesaj de scuze cât mai curând posibil.
După ce vă cereți scuze față de client, este important să oferiți o soluție. Aceasta poate fi orice, de la o reducere la următoarea achiziție până la o rambursare completă.
Oferirea unei soluții arată că luați măsuri pentru a remedia problema și că doriți să îndreptați lucrurile pentru client. Poate fi, de asemenea, o modalitate de a-i mulțumi și de a le păstra afacerea în viitor.
Atunci când oferiți o soluție, este important să respectați procedura și să nu faceți promisiuni pe care compania dvs. nu le poate respecta. În schimb, concentrați-vă pe oferirea unei descrieri exacte a ceea ce se va întâmpla în continuare. Acest lucru ajută să arătați clientului că ați ascultat plângerea sa și că lucrați la o rezolvare.
După ce oferiți o soluție, este important să discutați opțiunile disponibile. Acest lucru îl poate ajuta pe client să se simtă ascultat și apreciat, precum și faptul că îi luați în serios reclamația și că lucrați pentru a o rezolva.
A discuta soluțiile posibile cu clientul îi permite acestuia să o aleagă pe cea care este cea mai bună pentru el. De asemenea, arată că sunteți dispus să lucrați cu el și că nu încercați doar să îi impuneți o soluție care poate nu este potrivită.
Cel mai bine este să le comunicați clienților dvs. toate opțiunile pe care le au înainte de a lua o decizie cu privire la ceea ce trebuie să facă în continuare. În acest fel, ei vor simți că sugestiile lor sunt luate în considerare și că pot face parte din procesul de luare a deciziilor.
După ce reclamația clientului a fost rezolvată, este important să vă respectați promisiunile. Acest lucru arată că sunteți sincer în rezolvarea problemelor lor și că doriți să îi mențineți mulțumiți de afacerea dvs., protejându-vă de riscurile privind reputația.
Respectarea unei promisiuni îi permite clientului să știe că nevoile sale au fost satisfăcute și poate contribui la construirea încrederii între afacerea dvs. și el. De asemenea, ajută să arătați că sunteți serios, demn de încredere și o afacere pe care clienții se pot baza pentru a-și face treaba.
Stabiliți orientări clare pentru agenții de asistență cu privire la ceea ce pot oferi într-o anumită situație. Astfel, toată lumea va fi pe aceeași lungime de undă și nu vor apărea neînțelegeri.
Trebuie să fiți foarte atent să nu ratați niciun termen limită sau să faceți promisiuni pe care afacerea dvs. nu le poate respecta. Acest lucru poate deteriora relațiile cu clienții și poate crea impresia că nu sunteți de încredere, ceea ce nu dorește nimeni.
După ce reclamația a fost rezolvată, este important să le mulțumiți clienților și să le cereți feedback.
Utilizarea informațiilor dobândite printr-un sondaj de satisfacție a clienților evidențiază cât de mult își apreciază clienții afacerea dvs., ceea ce poate crește loialitatea față de brandul dvs. În plus, ajută la identificarea domeniilor care trebuie îmbunătățite, astfel încât probleme similare să nu se mai repete în viitor și îmbunătățește percepția clienților asupra mărcii dvs.
Ar trebui să le explicați clienților de ce aveți nevoie de feedback-ul lor, precum și ce informații vor fi folosite și cine le va primi. În acest fel, ei știu că opinia lor contează și pot înțelege ce impact va avea asupra afacerii dvs.
Odată ce reclamația a fost rezolvată, este important să preluați controlul direct pentru a vă asigura că nu va fi afectată calitatea serviciului sau a produsului dvs. Acest lucru înseamnă să monitorizați feedback-ul clienților și să luați măsuri atunci când este necesar.
Pentru ca fiecare etapă a procesului de tratare să fie transparentă, sunt necesare controale interne. În acest fel, puteți monitoriza calitatea serviciilor afacerii dvs. și puteți face schimbări atunci când este necesar.
Programele de control ajută la identificarea riscurilor din cadrul unei organizații care ar putea duce la reclamații ale clienților sau la afectarea reputației. De asemenea, acestea oferă o imagine de ansamblu a performanței, astfel încât să puteți face planuri adecvate de continuitate a activității.
Pentru a vă asigura că este eficient controlul calității, este esențial să testați controalele interne în mod regulat. Testarea controlului intern se poate face prin diferite metode, cum ar fi auditurile de birou sau interviurile cu clienții care au depus reclamații.
Customer handling skills are the abilities and techniques that businesses use to deal with customer complaints. They can include listening to customers’ concerns, empathizing with them, and resolving their issues in a satisfactory way.
The first step is to listen, which involves understanding what the customer's complaints and concerns are. The second step is to empathize with them by showing that you understand their frustrations about the issue at hand. The third step is to resolve their issues in an effective manner so they feel satisfied with how things were handled.
The most common types of complaints can vary depending on the industry that your business is in, but some of the most common include problems with products or services, billing or payments errors and delivery or shipping delays.
Having a customer complaint handling procedure in place is important because it helps the business identify when issues are occurring and what steps need to be taken to address them. It also provides clients with information about how their complaints will be handled, which can lead to increased trust between them and your business. Managing complaints is an inherent risk of doing business - you never know how the customer will react and how you will be able to meet their needs. That's why having a clear procedure is like having risk management guidance - it's essential to make sure that your business will not suffer.
It's important to maintain an effective relationship with your customers while resolving their issues by being responsive to their inquiries, keeping them updated on the progress of their complaints, and apologizing for any inconvenience that may have been caused. Additionally, businesses should take steps to ensure that these types of problems do not occur again in the future.
A customer complaint form should be placed in an area where clients can easily access it This can be the contact page of your website or in an email that is sent after they have an interaction with your business.
Listă de verificare privind evaluarea serviciului clienți
Lista de verificare privind evaluarea serviciului clienți este o oportunitate de a cunoaște zonele care trebuie îmbunătățite. Acordați atenție sugestiilor clienților dvs.
Listă de verificare privind auditul serviciului clienți
Descoperiți lista de verificare pentru auditul serviciului clienți, un instrument esențial pentru evaluarea și îmbunătățirea calității interacțiunilor cu clienții. Colectați feedback, analizați performanța pe toate canalele și identificați lacunele pentru a optimiza experiența clientului. Vizitați acum pentru a transforma serviciul dvs. clienți!
Listă de verificare privind asigurarea calității serviciului clienți
Descoperă lista de verificare pentru asigurarea calității serviciului clienți, oferind instrumente esențiale precum fișe de evaluare, panouri de bord și feedback de la clienți. Îmbunătățește performanța și gestionează eficient toate canalele cu LiveAgent. Disponibilă în limba română. Vizitează acum!
Listă de verificare privind clientul nou
Descoperiți lista de verificare completă pentru primirea clienților noi cu LiveAgent, structurată în etape esențiale: desemnarea reprezentanților, validarea contractelor, programarea întâlnirilor și identificarea obiectivelor. Asigurați-vă că nu omiteți niciun detaliu important și oferiți clienților noi o experiență impecabilă!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team