Lista de verificare pentru auditul site-ului web LiveAgent ajută la identificarea și remedierea problemelor tehnice și de conținut pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului și performanța site-ului, acoperind accesibilitatea, securitatea, viteza și compatibilitatea mobilă.
Aveți deja trafic pe site-ul dvs. web, dar numărul de vizitatori este mult mai mic decât ați anticipat. Identificând punctul slab al site-ului dvs. web, puteți crește traficul în mod spectaculos. Pentru a menține volumul de vizitatori al propriului site web, echipa de marketing LiveAgent a întocmit o listă de verificare a pașilor pe care o revizuim periodic.
Este o listă logică a tuturor sarcinilor pe care trebuie să le îndepliniți pentru a vă asigura că site-ul dvs. web este în cea mai bună formă. Auditul dvs. este o inspecție sistematică a funcționalității site-ului web. Parcurgeți această listă de verificare la perioade regulate, după cum vi se potrivește, și mențineți calitatea ridicată a site-ului dvs. web.
Site-ul web este imaginea afacerii. Orice proprietar de afacere știe acest lucru. Prin intermediul site-ului web, oamenii își formează o părere despre produsul dvs. și aleg să îl cumpere sau nu. În ochii potențialului client, calitatea site-ului web corespunde în mod direct cu calitatea companiei și a produselor sale. În consecință, întreținerea regulată a site-ului dvs. este crucială.
Nu doriți să vă puneți în pericol obiectivul de afaceri neglijând ceea ce se poate face. Și, deoarece problemele tehnice banale, cum ar fi elementele pe care se poate face click disfuncțional, conținutul duplicat, legăturile rupte sau performanțele tehnice slabe trimit un semnal foarte greșit, asigurați-vă că le evitați. Cu această listă de verificare a auditului site-ului web, puteți fi siguri că totul este făcut și verificat.
Client
Clienții au de unde alege, iar așteptarea ca un site web să fie de înaltă calitate este evidentă. O singură experiență negativă pe un site web poate fi aspru pedepsită prin îndepărtarea de site-ul web și de produsul dvs. De ce să nu evitați acest lucru dacă este posibil? Dacă vă auditați site-ul web în mod regulat, clienții vor primi ceea ce se așteaptă de la un site web bun, viteză, valoarea conținutului, claritate și accesibilitate pe orice formă sau dimensiune de dispozitiv.
Echipa de asistență clienți
Un site web de înaltă calitate face toată diferența pentru o echipă de asistență pentru clienți. Nu numai pentru că existența unui chat live sau a unui centru de apeluri live pe site-ul dvs. este cel mai important element pe care se poate da click pentru a contacta un agent de asistență clienți. Dar, de asemenea, și pentru că site-ul dvs. web poate conține o bază de cunoștințe, dându-le posibilitatea clienților dvs. să găsească singuri informațiile de care au nevoie. Făcându-i pe clienți să se simtă independenți și în largul lor și despovărând echipa de asistență pentru clienți.
Echipa de vânzări
Un site web bun are informații exacte despre produse și prețuri transparente. Echipa de vânzări este mai eficientă atunci când are la îndemână instrumentele potrivite, iar o experiență impecabilă de navigare pe site îmbunătățește ratele de conversie.
It is important that your website evolves in a systematic way over time, leading to higher traffic and a better user experience. When building a rapid website, mistakes can be made easily, so we use tools to automate the monitoring and auditing of the website. It is not possible to manually manage large websites once they reach a certain size.
Five tools help us understand what’s happening on our website every day. Here are some of the ways we monitor our website:
The Google search console is the most important tool we use daily to monitor the quality and performance of our websites.
Try using the following Google search query to find out if Google knows about all the pages on your website: site:[your domain] (example: site:www.liveagent.com). Google’s search results show how many pages are indexed:
Set a path to your sitemap in the Sitemaps section of your website so that Google can see every page of your website:
The Google search console accurately detects all significant errors and suggests improvements on your website, including pagination errors, technical errors, and 404 errors:
As part of the daily audit process, monitor the performance of your website based on keywords used by your visitors. Understand what visitors search for before they visit your page:
Google analytics is a free website tracking tool and platform that collects data on how users interact with your website. As the data is collected, Google analytics sorts it into easy-to-read interactive reports, which are what we see on the platform. Analytical reports enable us to understand how our visitors behave and adapt our content strategy accordingly.
UrlsLab helps us to make quick visual audit of all our pages in one place. One of the main features of this tool is that it takes screenshots of all pages of our domain once a day as well as keeping track of those screenshots. Website screenshots enable us to see changes in our design over time and compare them pixel by pixel. Furthermore, it records and logs all javascript errors triggered in the browser console, which helps our web developers to develop error-free pages.
Easily scroll through your domain and immediately spot the design errors. You can see the real-time rendering in URLslab:
Changes to each URL are recorded:
We monitor our infrastructure with multiple internal tools, but it is always good to have independent external tool, which notifies you immediately once your page is not accessible. One of the simplest free tools is uptimerobot.com.
Ahrefs.com makes it possible for us to monitor the position of our landing pages in the Google Search results for keywords relevant to our business. With the exception of keyword monitoring, we use the Site Audit tool to identify all HTML/CSS errors generated by our copywriters, translators or developers on a daily basis.
A search engine crawler’s first stop when crawling your website is the file www.example.com/robots.txt. Make sure your robots.txt and sitemap are always accessible with the proper format.
To test our robots.txt file we use robots.txt Tester tool
A proper robots.txt file should contain directive Sitemap pointing to the sitemap of your website. Example:
Sitemap: /sitemap_index.xml
For validation of sitemap we use Google Search Console Sitemap status:
Use SSL Certificate – Having an SSL certificate is a must. Secure websites (https vs. http) rank higher than websites without SSL. There are numerous authorities that issue SSL certificates, but we rely on Letsencrypt, a free service.
Validate SSL Certificate – Make sure you have a valid and strong SSL certificate on your website. For SSL certificate validation we use tools from SSL Labs
Malware check – You don’t want to host compromised content on your website. Our site audit includes a Google Transparency Report check.
Only unique and valuable content will be considered by Google when ranking your page higher in search results.
Prior to optimizing existing content or creating new content, remove all low-quality content from your domain. By removing low-quality content, you can improve traffic and save resources needed for maintenance and translations.
Whether your content team has to handle 100 pages of high quality or 20.000 pages of moderate quality makes a huge difference. Low-quality content will consume a lot of resources, such as translating your website into multiple languages and maintaining internal links.
How to identify pages with low quality?
To understand how Google rates the quality of the content read general guidelines for search quality rating process.
Google considers your page’s page speed, along with content quality, to be one of its most important ranking signals. Your visitors will not wait for more than 3-5 seconds for the page to load. If it doesn’t deliver on time, they will go to another website to find answers.
How to monitor page speed?
Monitor page speed with Google Analytics Site Speed Report. This tool helps you identify the slowest pages, geographical regions and browsers that deliver your content slowly.
How to improve the page speed?
PageSpeed Insights have the most comprehensive recommendations on how to speed up your page, but here are our top recommendations on how to keep your page fast::
Google offers multiple tools to check compatibility of your web page design with mobile platforms. One of them is Mobile-Friendly Test. After entering your URL, you get an instant compatibility result.
Mobile Usability Report in Google Search Console is another tool we use periodically for monitoring mobile usability. The report gives us detailed recommendations on how to improve mobile usability errors detected by Google during crawling.
The most critical parts of our website are tested periodically using BrowserStack to simulate a wide variety of mobile platforms and operating systems. It is an essential tool primarily for development, but we also find it helpful during standard mobile compatibility checks.
As part of our commitment to making our website accessible to individuals with disabilities, we evaluate it in WebAIM, a free tool for evaluating website accessibility standards, on an as-needed basis.
Listă de verificare privind auditul serviciului clienți
Descoperiți lista de verificare pentru auditul serviciului clienți, un instrument esențial pentru evaluarea și îmbunătățirea calității interacțiunilor cu clienții. Colectați feedback, analizați performanța pe toate canalele și identificați lacunele pentru a optimiza experiența clientului. Vizitați acum pentru a transforma serviciul dvs. clienți!
Listă de verificare pentru serviciul clienți
Descoperiți cum să oferiți un serviciu clienți de 5 stele cu lista noastră de verificare completă. Îmbunătățiți interacțiunile prin gestionarea eficientă a frustrărilor, stabilirea așteptărilor clare și utilizarea instrumentelor moderne. Asigurați un suport excelent și depășiți așteptările clienților!
Listă de verificare pentru lansarea unui nou site web
Lista noastră de verificare pentru lansarea site-ului web vă va ajuta să minimizați erorile și să vă pregătiți noul site pentru publicare. Ghid fundamental punct cu punct.
Listă de verificare pentru auditul de marketing
O listă de verificare pentru auditul de marketing este o modalitate excelentă de a vă asigura că afacerea dvs. este pe calea cea bună. Acestea sunt lucruri pe care trebuie să le luați în considerare înainte de a începe.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team