What is a base agent?
Agents that are part of the regular billing cycle can also be referred to as base agents. These employees are part of the business’s day-to-day operations and, as opposed to temporary agents, are part of the company long-term.

Benefits of base agents
When you have a base agents group, it can bring many benefits to your business.
- Stability – Once the team is used to one another, understands the workflow, and knows the customers, it provides stability for your company. Not only is it easier for them to communicate with each other, but they are also more likely to provide effective customer service and stick to business goals.
- Budgeting – Allocating the budget for agent training, while having a team with knowledge and skills to build on, is way easier. Having to organize expensive training over and over again is not the most budget-friendly option, so a trained agent base can save your business a lot of resources.
- Better customer experiences – When you have experienced customer service representatives they can provide the best service and increase customer satisfaction scores.
- Lower agent turnover – Agent turnover is one of the productivity metrics in a contact center environment. When this metric is low, you can build a stable customer service team.
- Higher productivity – Having agents familiar with the company, each other, products, and customers allow them to provide more efficient service and keep up the productivity.
Improve your business
LiveAgent offers numerous useful features and integrations that will make your customer service more efective than ever before.
După ce ați aflat despre rolul unui Agent de bază, ar putea fi util să înțelegeți cum funcționează un Subdomeniu și cum poate afecta acesta structura site-ului dumneavoastră. De asemenea, explorarea Bazei de Cunoștințe vă va arăta cum să organizați și să accesați informațiile esențiale pentru echipa și clienții dumneavoastră.
Pentru a duce serviciul clienți la un alt nivel, automatizarea poate fi cheia succesului. Descoperiți Automatizarea asistenței și aflați cum puteți economisi timp și resurse, îmbunătățind în același timp satisfacția clienților. Aceste articole vă vor ajuta să optimizați eficiența echipei și să oferiți o experiență superioară clienților.
Descoperiți caracteristicile cuprinzătoare ale LiveAgent, un program complex de birou de asistență multicanal. Gestionați eficient solicitările clienților cu funcții avansate precum sistem de ticketing, detectarea coliziunilor între agenți, jurnal de audit și distribuirea automată a tichetelor. Îmbunătățiți productivitatea cu mesaje planificate și organizați contactele și companiile cu ușurință. Explorați soluția completă pentru optimizarea serviciului de asistență.