Customer support - help and advice that a company makes available to customers when they have bought something
What is meant by customer support?
Customer support is a set of services provided by a company to a customer. It is also a part of customer relationship management. Companies use a Helpdesk to provide customer support. Thus, customers can connect with the company through different types of channels. For instance: Email, Phone, or Live chat.
Companiile sprijnă la instalare și instruire. Mai mult, încearcă să rezolve problemele și întrebările clienților.
What is the difference between customer service and customer support?
The main difference between the two is that customer support is responsible for assisting a customer with technical issues. On the other hand, customer service is about helping the customer use the product/service to its full potential. This is where you engage with customers and grow customer relations. Thus, providing the best value.
If you would like to learn more details, read Customer service vs Customer support.
Why is customer support important?
Asistența pentru clienți este importantă, deoarece creează o bază loială de clienți. Cu toate acestea, există mult mai multe beneficii.
Iată câteva avantaje ale unei bune asistențe pentru clienți:
- Higher sales
- Higher revenue
- Customer satisfaction
- Customer retention
- Efficient workflow
What are the most effective customer support channels?
Live chat
Live chat is an important part of every customer support software. It enables your customer representatives to chat or simply approach customers in real-time. It is believed that millenials are the only ones who use live chat. However, there are also other age groups that use live chat. Don’t miss out on live chat and its benefits.
If you would like to learn more, read LiveAgent – Live chat.
E-mailurile reprezintă partea obișnuită și de bază a fiecărei asistențe pentru clienți. Unii ar putea spune că poate fi o formă lungă de canal de asistență. De ce? Ei bine, pentru că poate dura mai mult timp pentru a rezolva o dificultate / problemă. Cu toate acestea, acoperirea prin e-mail este la nivel mondial și este încă un canal bine utilizat.
If you would like to learn more, read LiveAgent – Email.
Telefon
Telefonul este, de asemenea, una dintre modalitățile preferate de a contacta asistența dvs. pentru clienți. Este folosit de clienții care ar putea să nu fie tehnici sau pur și simplu să prefere să aibă o conversație (contact uman).
If you would like to learn more, read LiveAgent – Phone.
Social Media (SoMe)
Facebook, Instagram sau Twitter. Acestea sunt doar câteva platforme unde clienții interacționează între ei. Mai mult, aceștia interacționează cu marca / compania dvs. Răspunsul la întrebările clienților sau asistarea clienților prin SoMe este o parte crucială în ziua de azi pentru fiecare asistență pentru clienți. Software-ul de asistență pentru clienți precum LiveAgent, vă poate ajuta să gestionați solicitările SoMe dintr-o singură interfață. Astfel, fiind capabil să răspundeți eficient și să interacționați cu tot felul de clienți.
If you would like to learn more, read LiveAgent – Social Media.
Portalul clientului / Autoservire
A avea un portal al clientului / Autoservire este important pentru a opera 24/7 ca o afacere. Prin urmare, chiar dacă agenții dvs. nu sunt disponibili, clienții dvs. beneficiază totuși de asistența necesară. Aceasta ar putea fi prin intermediul articolelor din Baza de Cunoștințe care oferă ghiduri, informații despre produse, videoclipuri și multe altele.
If you would like to learn more, read LiveAgent – Knowledge Base.
What is customer support software?
Customer service software, such as LiveAgent creates an optimal workflow for your customer agents that make them more efficient and effective at the same time. The ability that stands out the most is that a customer representative does not have to switch between interfaces while working. Thus, being able to resolve a customer inquiry from all kinds of channels from one place.
One important help desk feature that allows businesses to manage customer support requests is a customer support ticketing solution. It is a type of software that automatically turns every customer request into a ticket which can be then assigned to the appropriate agent or department.
All of the above-mentioned channels are included in LiveAgent.
Other LiveAgent features:
- CRM
- Canned messages/ Predefined messages
- Merge tickets/inquiries
- Rules/SLAs
- Analytics overview
- Video chat with customers and colleagues too
If you would like to learn more, read about all LiveAgent – Features here.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
How to define customer support?
Customer service is a range of services offered by an organization to help customers with their problems with your product or services and to support them in getting the most out of using your product. It includes answering customer questions and helping with problem solving.
What are the principles of customer support?
The key to good customer service is, above all, building lasting, good relationships with customers. For this to happen, the customer service team needs to know what customers think is good customer service, stay up to date with customer feedback that helps improve customer service, and look for ways to improve customer service and exceed customer expectations.
What tools to use to provide the best customer support?
In order to provide the best customer service, it is good to use several tools and communication channels that allow for comprehensive service. It is worth engaging in communication using communicators in social media, e-mail, text messages. In addition to these traditional forms, it is worth building communities in groups on social media or online forums, where clients can contact each other and chat with experts. Live chat is an important tool that allows you to chat in real time when a customer needs quick help. Customer service is also improved by a responsive and intuitive mobile application. In addition, the customer service team should have an appropriate system from which they will be able to manage all channels.
După ce ai terminat de citit despre asistența clienților, te invit să explorezi mai departe cum asistența pentru clienți poate face diferența în afacerea ta. Această pagină detaliază importanța unor canale eficiente de suport, cum ar fi chatul live și e-mailul.
De asemenea, descoperă cum serviciul clienți live îți poate eficientiza interacțiunile cu clienții. Învață despre ce este acest serviciu și cum poate transforma experiența clientului.
Nu rata informațiile despre clientul de chat gratuit, care explică beneficiile software-ului de servicii pentru clienți. Vezi ce caracteristici excelente oferă LiveAgent pentru a îmbunătăți comunicarea.
Pentru a oferi un serviciu clienți excelent, află ce înseamnă cu adevărat o experiență de excepție pentru clienți. Învață cum să îmbunătățești serviciile pentru a câștiga loialitatea clienților.
În cele din urmă, explorează beneficiile chatului online pentru afacerea ta. Află cum acest canal de comunicare rapid poate răspunde eficient nevoilor clienților tăi.
Descoperiți cum Asistența Open Source de la LiveAgent poate revoluționa serviciul clienți printr-un sistem de gestionare a tichetelor complet personalizabil și funcțional. Gestionați eficient solicitările din email, formulare de contact și chat live, totul într-o platformă unică. Încercați gratuit acum!
Descoperă rolul esențial al unui consultant servicii clienți și cum LiveAgent îți poate îmbunătăți eficiența afacerii. Află cum să gestionezi reclamațiile, să furnizezi informații utile și să documentezi interacțiunile cu clienții. Încearcă gratuit LiveAgent și transformă-ți serviciul clienți cu soluții complete și integrare ușoară.