Ce este jitter buffer?
Un jitter buffer este o modalitate de gestionare a pachetelor de voce în cadrul unui apel VoIP. Atunci când procesul funcționează fără probleme, traficul VoIP este fluid. Majoritatea apelanților VoIP nu vor observa niciodată jitter bufferele. Uneori, un jitter buffer are probleme din cauza congestiei rețelei. Utilizarea unui jitter buffer este o modalitate excelentă de a îmbunătăți calitatea apelurilor vocale în timpul apelurilor VoIP. Efectuarea de apeluri cu un jitter buffer VoIP înseamnă o calitate audio mai bună.
Ce face un jitter buffer?
Cel mai bun mod de a explica rolul funcționalității unui jitter buffer este să folosim un exemplu. Atunci când aveți un apel VoIP, conversația dvs. este convertită într-o serie de mici bucăți de date numite “pachete”. Când aceste pachete ajung la celălalt capăt al apelului, ele sunt reasamblate în ordinea corectă.
Acum imaginați-vă că apelul dvs. implică 100 de pachete de date. Dacă pachetul 90 ar ajunge înaintea pachetului 10, conversația ar fi dezordonată și confuză. Imaginați-vă dificultatea de a înțelege pe cineva în conversație dacă cuvintele sale ar sosi în dezordine! O comunicare în timp real adecvată cu clienții este imposibilă atunci când apare o fluctuație excesivă.
Pentru a preveni acest tip de problemă, funcționalitatea jitter buffer-ului utilizează timpul de întârziere. Acest timp de întârziere permite tuturor pachetelor VoIP să sosească și să fie organizate corespunzător înainte de a se auzi ceva. Mai exact, sistemul stochează temporar pachetele pentru ca toate pachetele să poată fi organizate. Începeți mai întâi cu setarea implicită a jitter buffer-ului și vedeți dacă aceasta vă rezolvă problemele de jitter. Dacă problema continuă, cereți sfaturi administratorului de rețea.
Deoarece congestia rețelei variază atât de mult în timpul zilei, este utilă utilizarea unui jitter buffer adaptabil. Un jitter buffer adaptabil poate organiza datele în diferite moduri pentru a evita detaliile de buffering.
All-in-one communication platform
LiveAgent offers virtual call center that works with VoIP phone system.
Unde este necesar un jitter buffer?
Un jitter buffer este utilizat în mod obișnuit pentru a îmbunătăți calitatea audio pe Sisteme VoIP. Există câteva situații specifice în care are sens să folosiți un jitter buffer. Înainte de a vă schimba furnizorul de servicii VoIP pentru a îmbunătăți calitatea comunicațiilor, utilizați mai întâi aceste sfaturi.
- Congestia rețelei
Atunci când mai mulți utilizatori și dispozitive utilizează aceeași conexiune de rețea, rețeaua poate avea dificultăți în a ține pasul. În această situație, un jitter buffer poate îmbunătăți calitatea audio. Dacă în timp aveți o conexiune la internet slabă, este posibil să doriți să vă îmbunătățiți serviciul de internet. Puteți monitoriza condițiile actuale ale rețelei dvs. utilizând un instrument gratuit precum speedtest.net. Acest instrument gratuit vă va măsura vitezele de descărcare, vitezele de încărcare și alți factori.
În ceea ce privește LiveAgent, lățimea de bandă a agentului este utilizată numai după ce furnizorul VoIP ales de dvs. stabilește o conexiune cu serverele noastre. Urmați acest link pentru mai multe informații.
- Latența rețelei
Descrisă și ca lag, latența rețelei poate cauza pierderi de pachete și jitter. Latența maximă ar trebui să fie de 150 de milisecunde pentru cea mai bună performanță, dar o latență mai mică este mai bună în ceea ce privește latența VoIP.
- Conferințe video
O sesiune de videoconferință necesită o cantitate semnificativă de lățime de bandă. Prin urmare, chiar și o mică congestie a rețelei poate întrerupe înregistrarea video. Întrebați furnizorul dvs. de videoconferințe dacă are o soluție de jitter buffer concepută pentru nevoile video. Chiar și cea mai uimitoare soluție de videoconferință HD poate avea de suferit dacă viteza internetului dvs. este suprasolicitată.
- Probleme de calitate a vocii
Dacă ați observat că vitezele de descărcare sunt lente în timpul testelor de lățime de bandă, utilizarea unui jitter buffer poate ajuta la ameliorarea problemelor legate de calitatea slabă a vocii. De asemenea, este util să evitați utilizarea inutilă a lățimii de bandă (de exemplu, streaming video) atunci când efectuați apeluri vocale sau conferințe telefonice.
De asemenea, este important de reținut că există și alte cauze ale calității slabe a apelurilor. De exemplu, calitatea sunetului poate avea de suferit dacă utilizați o conexiune fără fir. În acest caz, utilizarea unui cablu ethernet poate face ca apelurile video și calitatea generală a vocii să fie mult mai bună.
Completely browser-based video calling
Benefit from both chats and calls with LiveAgent's video call feature
Cum se configurează un jitter buffer?
De obicei, instalarea unui jitter buffer este relativ simplă. Începeți prin a contacta furnizorul dvs. de VoIP și cereți-i să activeze jitter buffer-ul. În multe cazuri, furnizorul VoIP se poate ocupa de detaliile tehnice pentru dvs.
În unele cazuri, este posibil să fie necesari pași suplimentari pentru a activa funcționalitatea jitter buffer-ului . De exemplu, este posibil ca firma dvs. să trebuiască să solicite accesul la rețelele VoIP. Dacă multe persoane din companie utilizează serviciul VoIP pentru a efectua apeluri, este o idee inteligentă să faceți o cerere oficială către administratorul de rețea. Configurarea unui jitter buffer pentru prima dată poate cauza pentru scurt timp o conexiune la Internet slabă pentru alți utilizatori.
Provide a fantastic call center experience using VoIP services
LiveAgent offers over 50 integrations with a leading VoIP providers.
Frequently Asked Questions
Ce este un jitter buffer?
Un jitter buffer este o modalitate de a preveni interferențele audio și de a îmbunătăți calitatea sunetului în cadrul apelurilor VoIP. Tehnologia jitter buffer funcționează prin adăugarea unei întârzieri minime la pachetele de voce primite și la pachetele de voce trimise. Prin utilizarea acestei tehnologii, evitați problemele de pierdere a pachetelor. Rețineți că un jitter buffer vine în mai multe forme, cum ar fi jitter buffer static și jitter buffer dinamic. Pentru a evita problemele, mențineți jitterul la un nivel acceptabil (de exemplu, 30 de milisecunde). Utilizatorii VoIP rezidențiali pot fi dispuși să tolereze un jitter acceptabil de peste 30 de milisecunde dacă au o conexiune la internet mai ieftină.
Ce face un jitter buffer?
Un jitter buffer previne pierderea de pachete în timpul apelurilor audio. Fiecare parte a fluxului audio al conversației dvs. este stocată pentru scurt timp în buffer. Ca urmare, timpii specifici de sosire a pachetelor nu au impact asupra calității audio. Cu această tehnologie, pierderea de pachete vă poate întrerupe conversația. Puteți efectua o analiză a datelor jitter pentru a îmbunătăți performanța în cadrul apelurilor VoIP.
Unde este necesar un jitter buffer?
Administratorul de rețea vă poate sugera să folosiți un jitter buffer pentru mai multe niveluri. De exemplu, este posibil să nu aveți opțiunea de a utiliza un cablu ethernet. În acest caz, calitatea audio ar putea avea de suferit dacă semnalul WiFi este slab. Prin utilizarea unui jitter buffer, puteți evita problemele de degradare a calității. În cazul în care alte persoane folosesc streaming video în timpul comunicării dvs. în timp real, utilizarea unui jitter buffer vă poate ajuta. Un jitter buffer vă poate ajuta, de asemenea, să mențineți un apel de calitate în cazul în care performanța rețelei are variații în timp.
Cum se face un jitter buffer?
Există câteva moduri în care puteți utiliza un mecanism jitter buffer pentru a evita problemele. Dacă lucrați într-o companie, ați putea cere colegilor să evite utilizarea celor mai frecvente surse de jitter, cum ar fi jocurile online, streamingul video și alte descărcări mari de date în timpul zilei de lucru. În continuare, contactați administratorul de rețea și spuneți-i despre problemele de calitate a vocii pe care le aveți în timpul convorbirilor. Odată ce administratorul de rețea vă înțelege situația, puteți sugera utilizarea funcționalității jitter buffer.
După ce ați aflat despre buffer-ul de jitter de pe această pagină, s-ar putea să doriți să explorați mai multe despre cum să îmbunătățiți serviciul clienți. Un alt subiect interesant este integrarea VoIPstudio, care vă poate ajuta să înțelegeți mai bine cum puteți utiliza acest serviciu pentru afacerea dumneavoastră. De asemenea, puteți descoperi mai multe despre cum funcționează răspunsul vocal interactiv (IVR) și beneficiile sale. Dacă sunteți interesat de recenzii, puteți citi o recenzie LiveAgent IVR pentru a înțelege avantajele și dezavantajele acestei soluții. În plus, aflați cum să integrați IP Voice și cum îl puteți utiliza pentru a optimiza comunicarea. În cele din urmă, descoperiți cum VoIPcloud poate simplifica procesele de comunicare și cum puteți utiliza VoIPcloud pentru a obține rezultate mai bune.
Descoperiți cum software-ul de servicii LiveAgent poate transforma interacțiunea cu clienții dvs., îmbunătățind eficiența și satisfacția acestora. De la gestionarea relațiilor până la suport omnicanal, explorați avantajele și flexibilitatea unei soluții adaptabile pentru afacerea dvs. Încercați gratuit și optimizați-vă serviciul pentru clienți acum!
Descoperiți cum să îmbunătățiți satisfacția clienților prin suport excelent, feedback valoros și programe de fidelizare. Află mai multe despre rolul crucial al clienților în succesul afacerii tale și cum LiveAgent poate transforma interacțiunile cu aceștia. Oferiți un serviciu de asistență de top și construiți relații bazate pe încredere și loialitate. Încercați gratuit LiveAgent și revoluționați experiența clienților!
Glosar programe de birou de asistență
Descoperiți un glosar cuprinzător pentru programele de birou de asistență și serviciile clienți, ideal pentru începători. Navigați ușor prin terminologia esențială și învățați concepte cheie pentru a excela în domeniu. Vizitați acum pentru a vă îmbunătăți cunoștințele!