Ce reprezintă relația cu clientul?
Customer relationship - the way in which a business and its customers feel and behave towards each other over a period of time, and the effect of this on the business.
Relația cu clientul este un tip special de relație, care începe atunci când un client ia prima dată contact cu brand-ul sau compania dvs. Fiecare companie este responsabilă pentru creșterea gradului de satisfacție al clienților și loialitatea acestora. Fiecare interacțiune cu o companie are un impact asupra clienților. Relația cu clientul se referă la suportul comercial, tehnic și marketing. Relația cu clientul poate fi redată de gradului de satisfacție al clienților.
Avantajele unei bune relații cu clientul:
- Beneficii competitive
- Retenția clienților
- Loialitatea clienților
- Creșterea încasărilor
- Clienți noi
- Creșterea prestigiului brand-ului
- Satisfacția clienților
Cum construiți relațiile cu clienții?
- Ascultarea activă
- A da dovadă de empatie
- Personalizarea relației și experienței clientului
- Înțelegerea/cunoașterea clienților dvs. – sistemul CRM
Cum construiți relațiile cu clienții?
Procese automate
Pentru a-și menține clienții, compania dvs. trebuie să creeze procese automate
Să încercăm să le împărțim în categorii pentru a înțelege mai bine. Pot exista “automatizări interne” și “automatizări externe”. Datorită automatizării interne procesele interne se desfășoară ca pe roate. De exemplu, pentru diferite departamente sau diferiți agenți, puteți seta în LiveAgent distribuirea automată a tichetelor. Acest lucru ajută la eficientizarea fluxului de lucru.
Pe de altă parte, crearea unei “automatizări externe”, precum email marketing, vă ajută să mențineți legătura cu clienții. Ambele tipuri de automatizări au un lucru în comun, și anume faptul că vă ajută să vă mențineți clienții sub diferite forme.
Partajați informațiile despre clienți cu diverse departamente
Pentru a partaja în siguranță datele clienților, puteți utiliza programul de suport. Acesta vă va ajuta să creați SLA-uri, Reguli și multe altele. Drept urmare, informațiile despre clienți vor fi partajate cu angajații/departamentele cărora le este permis să le acceseze.
Personalizați fiecare interacțiune cu clientul
Iată câteva modalități prin care puteți personaliza o interacțiune cu clientul:
- Adresați-vă clientului pe nume
- Verificați datele clientului pentru a-i putea oferi o experiență mai bună
- Mențineți o atitudine pozitivă
- Opțiunea de auto-asistență
Comunicați
Comunicarea este esențială în orice fel de relație. După cum puteți realiza, este esențială și în cazul relațiilor cu clienții. Pentru a crea o relație cu clienții, trebuie să comunicați cu aceștia pe mai multe platforme, cum ar fi Facebook, Twitter, Email sau față în față. Oricum ar fi, aveți o șansă de a pune bazele unei relații cu clientul. Acum este momentul ca serviciul clienți să intre în scenă.
Cum poate programul de suport să ajute în relațiile cu clienții?
Poate fi greu ca un serviciu clienți să trateze toate solicitările clienților. Pe deasupra, trebuie să răspundă ți solicitărilor clienților în cadrul postărilor de pe rețelele de socializare. De aceea, a deține un program de suport vă poate ajuta în prioritizarea tichetelor. Mai mult, veți putea gestiona și postările din Social Media sau alte platforme.
Programul de suport, precum LiveAgent poate distribui în mod automat tichetele. Compania dvs. poate seta preferințele în funcție de nevoi. Acest lucru vă asigură de faptul că puteți fi în legătură cu clienții în timp ce răspundeți solicitărilor obișnuite ale clienților.
Dacă doriți să aflați mai multe despre LiveAgent, citiți toate informațiile despre Funcționalități.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Vedeți cum să construiți relația cu clienții
Construirea unor relații puternice cu clienții este vitală pentru succesul oricărei afaceri. La fel ca într-o relație angajată, necesită îngrijire și satisfacere a așteptărilor clienților. Utilizarea software-ului de servicii pentru clienți eficientizează asistența, rezolvă problemele cu promptitudine și urmărește interacțiunile, îmbunătățind timpii de răspuns și oferind servicii personalizate. Investiția în astfel de instrumente demonstrează angajamentul de a satisface nevoile clienților, consolidând relațiile pe măsură ce afacerea crește.
Frequently Asked Questions
Ce reprezintă relația cu clientul?
Relația cu un client este relația dintre un client și o companie. Aceasta ia naștere atunci când clientul întră în contact cu o companie. Nu trebuie să aibă neapărat legătură cu o tranzacție - poate fi chiar o reclamă prin care un client află despre produsele sau serviciile companiei. Fiecare companie este responsabilă pentru dezvoltarea unei relații cu clientul.
Cum să construiți relațiile cu clienții?
Comunicarea constituie baza unei relații durabile si de calitate cu clienții. Comunicarea este esențială întrucât reflectă modul în care o companie tratează clienții. Alt aspect important îl reprezintă oferirea clientului unor soluții peste așteptări, caz în care clientul este mulțumit și va cumpăra în mod constant. Un al treilea aspect ar fi să adresați clienților întrebări despre companie și să le solicitați părerea. Clienții vor înțelege astfel că sunt importanți pentru companie. Aprecierea clientului este de asemenea extrem de importantă.
Cum să îmbunătățiți relațiile cu clienții?
În vederea îmbunătățirii relației cu clientul, un prim pas este personalizarea conversației cu acesta. Clientul trebuie să se simtă unic, și nu doar un alt client. El trebuie să fie tratat ca un individ, ca o persoană. Un aspect foarte important este respectarea promisiunilor făcute clientului, dar și depășirea așteptărilor acestuia. Un mare plus îl constituie si transparența activităților companiei.
După ce ați explorat importanța relației cu clientul, poate doriți să aflați mai multe despre ce reprezintă relația cu clientul. Acest articol vă va oferi o înțelegere mai profundă a avantajelor pe care le aduce o bună relație cu clienții.
Dacă sunteți curios cum să construiți relații puternice cu clienții, consultați ghidul nostru despre cum construiți relațiile cu clienții. Aici veți găsi strategii eficiente, cum ar fi automatizarea proceselor și personalizarea fiecărei interacțiuni.
De asemenea, descoperiți cum poate programul de suport să ajute în relațiile cu clienții. Acest articol vă va arăta cum un sistem bine organizat poate îmbunătăți considerabil experiența clienților.
Serviciul de relații cu clienții
Descoperă cum să creezi relații durabile cu clienții și să crești profitul prin retenție. Află diferența între customer care și customer service!