Key takeaways
Pros
- Proces de înscriere ușor de înțeles
- Diverse servicii complementare disponibile în cadrul AWS
- Bază de cunoștințe și tutoriale bogate
- Interfață ușor de utilizat
Cons
- Necesitatea de a adăuga detalii de facturare chiar dacă chatbotul este gratuit
- Integrare web complexă
- Prețuri confuze, greu de înțeles
Noțiuni introductive cu funcția chatbot Amazon Lex
Serviciul Amazon Lex este un instrument Amazon Web Services (AWS) care vă facilitează crearea de chatbots și alte interfețe conversaționale utilizând înțelegerea limbajului natural și recunoașterea automată a vorbirii. Utilizându-l, puteți crea chatbots care înțeleg textul și intrările vocale și răspund în consecință.
Pentru a începe procesul de instalare pentru AWS Chatbot, va trebui mai întâi să aveți un cont AWS configurat. Așadar, m-am îndreptat către site-ul lor web pentru a începe procesul de înregistrare. În primul rând, mi s-a cerut să furnizez o adresă de e-mail rădăcină și un nume de cont AWS.
În această etapă, după ce faceți clic pe butonul “Verifică adresa de e-mail”, vi se va cere să vă confirmați adresa de e-mail prin furnizarea unui cod care a fost trimis la adresa respectivă. Am fost surprins pozitiv că am primit codul aproape instantaneu. Odată făcut acest lucru, a venit momentul să setați parola utilizatorului root.
Mergând mai departe, am fost direcționat către al doilea din cei 5 pași ai procesului de înscriere. În această parte, a trebuit să furnizez mai multe detalii personale, cum ar fi numele complet, numărul de telefon, țara sau regiunea și multe altele.
De asemenea, a trebuit să fiu de acord cu termenii și condițiile Contractului de client AWS.
Pasul numărul 3 se referea la furnizarea informațiilor de facturare, ceea ce am și făcut. Acum, nu sunt un fan al furnizării către companii a datelor mele de facturare, mai ales când vreau doar să încerc un instrument. Dar cred că nu este ceva ce aș putea evita, așa că am continuat cu procesul de înregistrare după ce mi-am verificat detaliile cardului.
La pasul numărul 4, mi s-a cerut să îmi confirm identitatea prin furnizarea numărului meu de telefon pentru verificare, fie printr-un apel vocal, fie printr-un SMS. Am selectat opțiunea mesajului text și am primit un SMS aproape instantaneu, ceea ce a fost o ușurare.
În cele din urmă, ultimul, al cincilea pas din procesul de înregistrare mi-a cerut să selectez planul de asistență dorit. În total, există 4 tipuri de asistență din care pot alege:
- asistență de bază (gratuită),
- suport pentru dezvoltatori (de la 29 $ pe lună),
- asistență pentru afaceri (de la 100 de dolari pe lună),
- suport la nivel enterprise (de la 15 000 $ pe lună).
Fără să mă gândesc prea mult la asta, am ales tipul gratuit de asistență și am continuat să finalizez procesul de înregistrare.
Întregul proces de înregistrare în 5 pași mi-a luat în total aproximativ 15 minute, ceea ce a fost suportabil. AWS mi-a cerut să furnizez unele detalii care nu cred că erau necesare, dar era singura modalitate de a crea un cont. Astfel, a trebuit să mă conformez cerințelor.
În ceea ce privește procesul de înregistrare în sine, acesta nu a fost problematic, ca în cazul instrumentului chatbot IBM Watson Assistant, de exemplu. Aș spune că totul a fost clar și direct, așa că puteți fi siguri că vă veți descurca.
Caracteristicile și implementarea chatbotului Amazon Lex
După ce am petrecut câteva minute familiarizându-mă cu designul vizual destul de atractiv (dar și tehnic) al software-ului, am ajuns în cele din urmă să intru adânc în caracteristicile chatbot-ului.
Primele mele impresii despre interfața de utilizator după conectarea la Consola de administrare AWS au fost destul de pozitive. Am navigat imediat la fila de servicii pentru a găsi Amazon Lex chatbot și am început să explorez caracteristicile sale.
În primul rând, am decis să verific câteva dintre resursele conexe disponibile în partea stângă a site-ului. Acestea erau: documentație, bloguri și o filă “ce este nou“. Am fost surprins pozitiv de cantitatea de informații utile disponibile.
Secțiunea blog, de exemplu, conține diverse articole pe diferite teme pe care utilizatorii noi de chatbot, ca mine, le pot găsi extrem de utile.
Documentația este, de asemenea, foarte bogată în informații pe care orice utilizator Amazon Lex le va aprecia.
În ceea ce privește funcțiile disponibile, trebuie să recunosc că am fost încântat să văd tutoriale și instrucțiuni pentru majoritatea funcțiilor disponibile. Mai jos, puteți vedea un exemplu de funcție “configurare setări bot” și textul “info” de lângă aceasta. Pictograma text continuă să afișeze ghiduri utile în partea dreaptă, la un clic pe ea.
Unele dintre caracteristicile pe care mi-au făcut plăcere să le explorez sunt timeout-ul sesiunii inactive, exemplele de roboți șablon și testarea live ușoară a erorilor roboților.
Apropo de erori, din păcate am dat peste una pe care nu știam cum să o repar. Mai exact, am avut probleme cu setarea mai multor limbi pentru un chatbot. Complexitatea diferitelor opțiuni din care să aleg m-a făcut să mă simt copleșit, lăsându-mă ușor iritat de eroare. În cele din urmă, am mers să citesc câteva dintre resursele disponibile despre aceasta, deoarece nu am putut vorbi cu niciun agent live ca parte a abonamentului meu gratuit de asistență pentru clienți.
În general, Amazon Lex a fost relativ ușor de utilizat, cu câteva aspecte confuze care au afectat experiența.
Performanță și utilitate
Am decis să evaluez performanța și utilitatea Amazon Lex în 3 moduri: acuratețea sa, satisfacția mea ca utilizator și capacitatea sa de a finaliza sarcinile cu succes. În ceea ce privește acuratețea, Amazon Lex a fost capabil să înțeleagă și să interpreteze o gamă largă de intrări și să răspundă într-un mod care a fost relevant. Acest lucru a implicat înțelegerea contextului, recunoașterea intenției și furnizarea de informații exacte. Mergând mai departe, îmi evaluez satisfacția ca utilizator la aproximativ 7 din 10 puncte. În general, a fost pozitivă, cu câteva aspecte iritante, cum ar fi problema cu configurarea mai multor limbi. În cele din urmă, Amazon Lex a fost capabil să îndeplinească sarcinile cu succes, ceea ce a fost obiectivul. Prin urmare, sunt moderat mulțumit de chatbot.
Prețul chatbotului Amazon Lex
Structura de prețuri a Amazon Lex este puțin complexă și mi-a luat ceva timp să o parcurg. A fost dificil de înțeles, mai ales că am citit că este un instrument gratuit.
Nu am putut să-mi dau seama cât de mult urma să plătesc și pentru ce. Cu toate acestea, am găsit informații că Amazon Lex este gratuit pentru până la 10.000 de solicitări de text și 5.000 de solicitări vocale, până la 12 luni.
Mai jos sunt prezentate informațiile privind prețurile pentru 3 tipuri diferite de servicii.
Prețul conversației de streaming
Toate intrările utilizatorului sunt procesate într-un singur apel API de streaming, ceea ce înseamnă că robotul ascultă activ și poate răspunde proactiv.
Cost: 0,0065 $ pe 1 interval de vorbire (15 secunde)
Cost: $0.0020 per 1 cerere de text
Stabilirea prețului interacțiunii dintre cerere și răspuns
Cu acest plan, fiecare intrare a utilizatorului este procesată ca un apel API separat. Veți fi taxat în funcție de numărul de solicitări pe care botul dvs. le face prin API de vorbire sau API de text ca rezultat.
Cost: 0,004 $ pe 1 interval de vorbire
Cost: $0.00075 per 1 cerere de text
Prețuri pentru designerul chatbot automatizat
Puteți crea automat chatbots folosind transcrieri ale conversațiilor prin utilizarea Amazon Lex Automated Chatbot Designer.
Cost: 0,50 $ pe minut
Concluzie
În general, am avut o experiență mixtă cu Amazon Lex, dar mai aproape de una pozitivă. Mi-a plăcut să folosesc chatbotul și să-i testez funcțiile, dar am simțit, de asemenea, că era destul de tehnic. În plus, nu mi-a plăcut deloc să trebuiască să introduc informațiile mele de facturare. Totuși, într-o notă pozitivă, apreciez disponibilitatea tutorialelor și a resurselor, care m-au făcut să consider chatbot-ul ușor de învățat și de utilizat. Per total, m-am bucurat foarte mult de disponibilitatea interfețelor clare și intuitive, precum și de suportul și documentația ample pentru a ajuta utilizatorii să navigheze prin caracteristicile chatbot-ului. Dacă sunteți în căutarea unei soluții relativ ieftine, dar stabile, asigurați-vă că îi dați o șansă.