Key takeaways
Pros
- Software gratuit
- Set bun de caracteristici
Cons
- Formularul de tichete obligatoriu este singura modalitate de a trimite tichete
- Interfață învechită
- Este gratuit, dar nu este lipsit de erori
Noțiuni de bază cu osTicket ticketing
osTicket vă oferă două modalități de a începe. Puteți opta pentru versiunea open source a sistemului de tichete, care poate fi a dvs. complet gratuită, sau puteți începe cu o perioadă de probă gratuită de 30 de zile a versiunii găzduite în cloud, care vă va costa doar 9 dolari pe lună pentru fiecare utilizator după ce se termină perioada de probă. Înregistrarea necesită doar informații de bază pentru a putea începe, dar trebuie să folosiți adresa de e-mail a companiei dumneavoastră. După ce ați terminat procesul, veți putea arunca o primă privire la interfața osTicket.
Interfața pare destul de învechită, dar este totuși funcțională. Utilizatorii care s-ar putea să nu-și amintească faptul că interfețele de utilizator arătau așa în trecut ar putea avea unele probleme inițiale cu navigarea, dar acestea ar trebui să dispară destul de repede odată ce încep să folosească aplicația. Cel mai pozitiv lucru al interfeței osTicket este faptul că este foarte concentrată pe sarcina pe care o aveți la îndemână și nu sunteți distras de nimic neimportant.
O problemă majoră este vizibilă încă de la început și este cea legată de autentificare. De fiecare dată când părăsiți osTicket pentru o perioadă de timp, veți fi deconectat. Aceasta nu este partea cea mai rea, deoarece multe soluții de ticketing deconectează utilizatorii după un anumit timp de inactivitate, ca o apărare împotriva utilizării abuzive. Cu toate acestea, este adesea imposibil să vă conectați din nou. Am tot primit eroarea “Session timed out due to inactivity” (Sesiune expirată din cauza inactivității) și nu aveam cum să mă loghez pentru că această eroare tot apărea.
Singura modalitate prin care m-am putut conecta din nou a fost să închid browserul și să aștept un timp. Această problemă poate fi rezolvată prin creșterea limitei de timp de așteptare a sesiunii de conectare a utilizatorului din setări. Vă recomand să o măriți semnificativ pentru a evita complet această problemă, dar asigurați-vă că aveți grijă să vă blocați dispozitivul dacă îl lăsați cu osTicket deschis.
Un alt lucru care ar putea fi considerat problematic este faptul că osTicket are un sistem de ticketing foarte neconvențional sau poate chiar învechit din start. Clienții nu pot trimite direct e-mailuri către sistemul de ticketing, ci trebuie să acceseze un link unic care va fi generat în timpul înregistrării și să trimită tichetele dintr-un formular dedicat. Aceasta nu este cea mai flexibilă modalitate de trimitere a tichetelor și va trebui să insistați mult asupra linkului de pe site pentru a vă asigura că clienții dvs. vor fi informați cu privire la modul de trimitere a tichetelor către sistemul dvs. de ticketing.
Caracteristicile sistemului de ticketing osTicket
Să aruncăm o privire la ce fel de caracteristici vă puteți aștepta să folosiți în osTicket. Integrarea e-mailului cu sistemul este prezentă în toate planurile, în timp ce este singura caracteristică listată în planul gratuit al instrumentului de ticketing. Alte caracteristici listate în alte planuri includ cele precum asistență continuă prin e-mail și telefon, o sesiune gratuită de parcurs, actualizări și mentenanță gestionate și alte câteva. Ei nu dezvăluie prea multe despre funcționalitatea de ticketing în sine și ce fel de subcaracteristici oferă. Cu toate acestea, odată ce deschideți aplicația, vă puteți face o idee mult mai bună despre ceea ce vă puteți aștepta de la setul de caracteristici osTicket.
Performanța sistemului de ticketing și experiența utilizatorului
Lucrul cu osTicket nu este o experiență rea, dar cu siguranță nu este cel mai modern software de ticketing. Cu toate acestea, trebuie să spun că cea mai mare parte a interfeței este clară și funcționează foarte bine odată ce te obișnuiești puțin cu ea. Tabloul de bord dezvăluie mult mai multe caracteristici decât cele descrise în secțiunea de prețuri de pe site. Aveți acces la funcții de analiză, precum și la unele funcții standard de ticketing, cum ar fi redirecționarea tichetelor, atribuiri, starea tichetelor, fuziune, legare, transfer și multe altele. Este foarte bine să vezi aceste caracteristici esențiale într-o soluție gratuită precum osTicket.
Am testat sistemul de ticketing trimițându-mi un tichet prin intermediul linkului pe care l-am menționat mai devreme în această recenzie. Formularul de tichet pentru clienți este ușor de utilizat. Acesta necesită o adresă de e-mail, un nume și un număr de telefon, e-mailul și numele fiind singurele opțiuni obligatorii. De asemenea, toți utilizatorii acestui formular trebuie să selecteze un subiect al tichetului. Este destul de simplu de utilizat și poate adăuga câteva capacități bune de organizare în biroul dumneavoastră de asistență. Cu toate acestea, trimiterea unui e-mail la o altă adresă de e-mail este încă cea mai populară metodă.
Tichetele ajung aproape instantaneu în sistem, ceea ce este minunat. Acum, interfața din osTicket devine mult mai bună odată ce deschideți tichetul. Aceasta se întinde pentru a găzdui mesaje mai lungi și totul este clar vizibil. Câmpul de răspuns la tichet este, de asemenea, bine conceput, oferindu-vă mult spațiu pentru răspunsurile dumneavoastră. Cel mai important, toate funcțiile sunt clar vizibile. Aceste lucruri ar putea să nu pară impresionante la început, dar să ne amintim că avem de-a face cu un sistem de ticketing foarte ieftin, sau chiar gratuit.
Partea de răspuns la tichet a interfeței dezvăluie, de asemenea, mai multe caracteristici, cum ar fi răspunsuri predefinite și opțiuni de editare a textului. Aveți la dispoziție și toate caracteristicile standard de formatare a textului, cu opțiunile de a atașa materiale media, linkuri, puncte, HTML sau chiar elemente vizuale precum linii. O caracteristică interesantă este opțiunea de a trece în modul ecran complet, care mărește semnificativ câmpul de răspuns pe ecran. Acest lucru poate fi destul de util pentru utilizatorii care folosesc dispozitive cu ecrane mai mici. De asemenea, puteți utiliza note interne în tichete.
În timp ce osTicket poate părea o soluție sub așteptări la început, cu siguranță oferă tot ceea ce este esențial pentru ca un utilizator de ticketing să aibă nevoie pentru a-și face treaba. Singurul dezavantaj major este faptul că clienții trebuie să contacteze agenții prin intermediul unui sistem de trimitere a tichetelor, în loc să trimită pur și simplu un mesaj prin e-mail. Cu toate acestea, chiar și acest dezavantaj poate fi transformat într-un avantaj în situația potrivită și în anumite condiții.
Prețuri osTicket
osTicket vine cu trei versiuni și diferite opțiuni de preț. Acestea nu sunt neapărat planuri de preț diferite, ci mai degrabă versiuni diferite ale aceluiași software care vin cu anumite modificări. Să aruncăm o privire la ceea ce puteți obține.
Sursă deschisă
Versiunea Open Source a osTicket este disponibilă gratuit și este susținută de comunitate. Aceasta oferă doar integrarea de bază a e-mailului. Puteți să o descărcați de pe site-ul osTicket fără a fi necesară nicio plată.
Găzduit în cloud
Versiunea găzduită în cloud a osTicket este singura care vine cu o perioadă de probă gratuită de 30 de zile. Dacă alegeți să o folosiți în continuare, costă 9 dolari pe lună pentru fiecare utilizator. Oferă aproape toate caracteristicile disponibile, inclusiv asistență continuă prin e-mail și telefon, o sesiune gratuită de prezentare, actualizări și întreținere gestionate, infrastructură solidă ca o stâncă și timp de funcționare garantat și copii de rezervă zilnice.
Aplicație virtuală
Opțiunea Virtual appliance a osTicket nu are prețuri disponibile. Este personalizată în funcție de cerințele dumneavoastră. Singurul plus este că osTicket va fi personalizat în funcție de nevoile afacerii dumneavoastră, astfel încât veți primi o soluție pe măsură.
Concluzie
Pe de o parte, osTicket oferă un sistem de ticketing destul de bun, cu caracteristici importante disponibile gratuit, însă, pe de altă parte, are anumite limitări în ceea ce privește cazul de utilizare. Oricum ar fi, osTicket poate fi considerat un concurent plin de surprize. Dacă nu vă deranjează opțiunea de formular de tichet obligatoriu din start, osTicket poate fi o soluție de ticketing foarte bună pentru afacerea dumneavoastră, deși cu mai puțină flexibilitate decât oferă alte software-uri de ticketing.