Descoperiți șabloane de e-mail pentru a câștiga urmăritori și a atrage clienți. Mențineți designul coerent pentru recunoașterea brandului. Platforma oferă diverse categorii și tehnologii pentru gestionarea e-mailurilor și crearea de conținut personalizat.
Există mai multe tipuri de conținut pe care le puteți publica pe site-ul dvs. sau pe alte platforme. Puteți valorifica unele tipuri de conținut pentru a câștiga noi urmăritori sau pentru a atrage atenția potențialilor clienți, în timp ce alte tipuri de conținut pot fi folosite pentru a construi relații cu clienții existenți.
Câteva exemple sunt conținutul de tip “gated content” și înscrieri la buletinul informativ, care necesită ca utilizatorul să vă furnizeze informațiile sale de contact, cum ar fi adresa de e-mail, pentru a putea accesa articolul sau raportul complet. Acest lucru înseamnă că trebuie să oferiți un conținut valoros în schimbul informațiilor de contact ale acestora. Apoi, puteți utiliza informațiile lor de contact pentru viitoarele campanii de marketing, știind că aceștia sunt deja interesați de anumite produse sau servicii pe care le oferiți.
Aceste din urmă tipuri de conținut, care se adresează clienților existenți, includ postări pe blog, seminarii pe web, studii de caz și articole externe sau menționări ale mărcii. Este important ca un număr cât mai mare de persoane să citească, să privească sau să asculte noul dvs. conținut, deoarece scopurile principale ale acestuia sunt de a atrage trafic pe site-ul dvs. și de a îmbunătăți loialitatea clienților.
Una dintre cele mai bune modalități de a face acest lucru este să trimiteți e-mailuri de conținut pentru a vă informa clienții despre existența lor. Ori de câte ori creați oricare dintre aceste tipuri de materiale, ar trebui să trimiteți e-mailuri utilizatorilor relevanți din baza dvs. de date – inclusiv celor care s-au înscris recent pentru actualizările e-mailurilor de tip buletin informativ.
Pentru a face acest proces mai rapid și mai ușor, este o idee bună să folosiți șabloane de e-mailuri de conținut. Vă vom oferi câteva exemple de șabloane de e-mail pe care le puteți utiliza pentru fiecare tip diferit de conținut, dar să începem mai întâi cu elementele de bază.
Un șablon de e-mail este un cadru pe care îl puteți folosi pentru a vă scrie mesajul de e-mail, schimbând pur și simplu conținutul propus cu cel propriu. Acestea vă permit să creați rapid și ușor campanii de marketing prin e-mail de conținut prin simpla înlocuire a unei părți din text și a altor elemente ale mesajului pentru a se potrivi cu personalitatea brandului dvs.
Șabloanele de e-mailuri de conținut vă economisesc timp și efort, deoarece trebuie doar să modificați părțile relevante, în loc să scrieți un e-mail de la zero. Acest lucru vă oferă mai mult timp pentru creativitate și pentru a scrie conținut nou. În plus, se reduce nevoia de a verifica formatarea sau de a căuta erori, deoarece șablonul vă va ajuta să păstrați totul coerent și să reduceți șansele de a face greșeli.
Personalizarea e-mailurilor de conținut poate contribui la îmbunătățirea unor indicatori cheie, cum ar fi rata de click, care este definită ca fiind procentul de destinatari care urmează un link dintr-un e-mail către un site extern. Puteți crește această măsurătoare cu până la 27% prin simpla trimitere a unui e-mail adresat destinatarului după nume (sursa).
Aceasta este cea mai simplă formă de personalizare. Adaptarea e-mailurilor de conținut la anumiți clienți poate contribui la crearea unei experiențe de durată pentru clienți. Acest lucru poate duce, la rândul său, la o creștere a încrederii și a loialității față de marca dvs. Mai mult, 74% dintre specialiștii în marketing sunt de acord că personalizarea ajută la creșterea implicării (sursa).
Personalizarea este recunoscută pe scară largă ca fiind viitorul marketingului. Puteți crește impactul strategiei dvs. prin trimiterea de conținut și e-mailuri personalizate către segmente specifice din baza de date a utilizatorilor. Prezentându-le oamenilor materiale care sunt cele mai interesante și relevante pentru ei, veți contribui, de asemenea, și mai mult la îmbunătățirea experienței pe care o oferiți clienților.
Un avantaj al utilizării șabloanelor este că acestea vă vor ajuta să mențineți un aspect coerent al designului. Publicul dvs. se poate aștepta ca unele aspecte comune ale e-mailurilor dvs., cum ar fi culorile, fonturile și aspectul, să rămână întotdeauna aceleași. Procedând astfel, îi ajutați pe destinatari să asocieze stilul consecvent al comunicării dvs. cu marca, astfel încât e-mailurile dvs. vor ieși în evidență în căsuțele de primire aglomerate.
De asemenea, programul de postare a e-mailurilor de conținut trebuie să fie consecvent, cu excepția e-mailurilor de tip „trebuie citit”, care sunt trimise imediat ce trebuie împărtășite anumite știri importante. Acest lucru ajută la crearea unei familiarități cu destinatarii, care pot ști când să se aștepte la mesajele dvs.
Textul ancorat care direcționează cititorii către site-ul dvs. web din surse externe, numit backlink, poate contribui, de asemenea, la creșterea traficului web și la creșterea notorietății mărcii. Backlink-urile contribuie, de asemenea, la optimizarea motoarelor de căutare (SEO), ceea ce face ca site-ul dvs. să apară într-o poziție mai bună pentru interogările de cuvinte cheie pe paginile de rezultate ale motoarelor de căutare (SERP), cum ar fi Google.
Prin urmare, conținutul care nu este publicat pe pagina dvs., cum ar fi pe rețelele de socializare, într-un document separat sau pe un blog sau site web extern, ar trebui să includă întotdeauna backlink-uri, atunci când este posibil. E-mailurile de conținut pe care le trimiteți pentru a vă informa abonații cu privire la noul material ar trebui să includă, de asemenea, linkuri către site-ul dvs. web, dacă este cazul.
Dacă brandul dvs. este menționat de o organizație independentă, dar nu există nicio legătură către site-ul dvs. web, atunci ar trebui să trimiteți un e-mail autorului sau proprietarului, întrebându-l dacă ar putea să îl actualizeze pentru a include o ancoră relevantă. Ați putea chiar să sugerați care ar putea fi textul, pentru a ușura procesul pentru cealaltă parte.
În cele din urmă, dacă găsiți o legătură ruptă pe pagina web a unei figuri de autoritate respectată de la care ați dori un backlink, puteți să îi trimiteți un e-mail sugerând o ancoră de înlocuire relevantă care să direcționeze către propriul site.
Vă mulțumim că v-ați înscris pentru a primi e-mailurile noastre [zilnice/săptămânale/lunare] despre [subiect].
Thanks for requesting the [company name] [eBook/white paper] about [topic]. As promised, this email contains the materials that you signed up to receive.
We sincerely hope that you find this content useful and that you head to our site here [link] to find other [blog posts/articles/templates] on the same subject.
Please find the attached documents at the bottom of this message.
Kind regards,
[Name], [position] at [company]
Attachment 1
Attachment 2
Attachment 3
By registering with your details, you now have access to the [webinar/ video/documentary] that you asked to watch.
The video can be accessed on the following [link] and [will go live at [time] on [date] is available now].
Check out our website for more videos related to the subject of [topic], which you may also find interesting.
[More videos]
Thanks for watching!
[Company]
Thank you for signing up to receive this series of our [daily/weekly/monthly] emails covering the subject of [topic].
We’ll be sending you regular content containing great insights and actionable tips that will help you solve [pain point].
You can expect to find the following covered in our upcoming emails:
Subtopic 1
Subtopic 2
Subtopic 3…
We’re sure that you’ll find this series of emails handy, but if you want to learn more without waiting for new content to land in your inbox then please head over to our website or reply to this message.
Best,
The [company] team
Are you having difficulty with [pain point 1]? Does just thinking about [pain point 2] give you a headache?
It’s annoying, right? You’ve been working hard on [task] for hours, struggled to make progress, and now you’re stuck.
Believe us, you’re not alone. These are very common problems that many of our readers have been facing.
But don’t worry, because we’re here to help. We’ve just published a new guide to help people just like you, which you can find on our website by clicking the button below.
[Read our new blog post]
Kind regards,
[Name], [position] at [company]
Do you know what the single, most effective tip for completing [task] is? Well, you’re just one click away from finding out!
In our latest blog post, we are sharing our favorite tricks for helping people achieve [objective].
Just click below to head straight to our website:
[Go to the blog]
Thanks for reading!
[Company]
We know as well as anyone that trying to achieve your [objective] goals can be tough, which is why we’ve written a new blog post with [X] tips on how to do just that.
Here’s a sneak peek of the advice that you’ll find in our latest publication:
Tip for achieving objective 1
Tip for achieving objective 2
Tip for achieving objective 3
To read the rest of our tips, please click here [link] to read the full blog post on our website.
Best,
[Name], content writer for [company]
We wanted to let you know about our upcoming webinar, [title], which will be taking place at [time and timezone] on the [date].
There are [X] great speakers lined up who’ll be covering a range of subjects in the [topic] area, including:
Speaker and presentation 1
Speaker and presentation 2
Speaker and presentation 3
You can find more information about them and the event here [link] and register by clicking below:
[Sign up]
Best,
[Name] from [company]
Thank you for registering for our upcoming webinar, [title].
You’re all signed up, and you’ll be able to watch the live stream on the day of the event by following the link below:
[View the webinar]
Here are just a few of the things you’ll be able to learn by watching the live broadcast:
Insight 1
Insight 2
Insight 3
View the website [link] for more info or reply to this email if you have any questions.
Kind regards,
[Name]
We’re just writing to let you know that the [title] webinar that you registered for is taking place [today/tomorrow/this week] at [time and timezone].
Below you can watch a sneak preview of the event to get a taste of what you can expect.
[Video trailer]
Click on the button below to learn more about the webinar.
[Find out more]
See you soon!
[Name], [position] at [company]
Thanks for subscribing to the [company] newsletter.
I just wanted to take the time to personally thank you for choosing to receive [title]. It means a lot to have readers like you on board.
Below are a few extra pieces of advice related to [today’s/this week’s/this month’s] update on [topic] that I think you will find worthwhile:
Tip 1
Tip 2
Tip 3
Don’t hesitate to reach out to me if you have any questions.
Kind regards,
[Name]
As a token of appreciation for signing up to receive the [title] newsletter, please find the [ebook/whitepaper/other gated content] that you requested attached to this email.
We are confident that you’ll find both the regular newsletter and the additional content useful for solving [pain point] in the field of [topic].
If you want to find out more before the next update, feel free to get in touch.
Best,
The [company] team
[Download attachment(s)]
Firstly, I would like to say thank you on behalf of everyone at [company] for subscribing to our newsletter.
We’re sure that you won’t regret it, and that you’ll find the regular updates on [topic] landing in your inbox every [day/week/month] to be very useful.
Secondly, I thought you might be interested to know about some additional content related to the subject that can be found on our website here [link].
From the feedback of our existing subscribers, we have found that the material below, in particular, has been helpful to them:
Additional content 1
Additional content 2
Additional content 3
Please let us know if you’d like to learn about anything else, or just keep an eye out for the next issue of our newsletter.
Best wishes,
[Name], [position] at [company]
As someone interested in [topic], we thought you might find [product/service] useful for solving [pain point].
To show you how successful this has proven for our existing clients, we’ve put together a case study about our cooperation with [name of existing client].
In the report, which you can find attached to this email, we show:
When and where you should use [product/service]
How you should use [product/service]
What results you can expect to achieve by using [product/service]
Hopefully, you find this case study interesting, and don’t hesitate to get in touch if you have any more questions.
Kind regards,
[Name], [position] at [company]
[Case study PDF attachment]
You recently tried out [product/service], the solution for [pain point] brought to you by [company].
Many users are actually so overwhelmed by the potential of [product/service] that they have difficulty imagining how it would fit into their workflow.
That’s why we teamed up with our customer [name of existing client] to show you how they implemented [product/service] in their business to boost [metric] by [X]%.
We hope that this report, which you can read by clicking below, will help you overcome any doubts you might have and give us another go.
[Read the case study]
If you have any queries I’m happy to help.
Best,
[Name]
I’m sure you’re as happy as we are about the success of our recent cooperation on [project] together.
According to our analysis, our [product/service] helped you to:
Achievement 1
Achievement 2
Achievement 3
That’s why, with your consent, we’d like to share a case study of our work together on the “[case studies/success stories/our previous work”] page of our website [link].
Please let me know if you agree, or if you need any further information.
Best wishes,
[Name] from [company]
My latest article has just been published over on [external publisher’s name]’s website [link].
[Title] is an in-depth look into [topic], covering the following points:
Subtopic 1
Subtopic 2
Subtopic 3
Given the focus, we thought it would be great to share our thoughts with a new audience who have an interest more in line with our hosting partner.
However, we still wanted to let our current subscribers know where they can read this piece. Don’t forget that you can find more similar content on our website by clicking the button below.
[Read more articles]
Best wishes,
[Name], from [company]
We’ve recently written a new article called [title] that, as someone who has expressed an interest in [product/service/topic], we are sure you’ll find interesting.
You can find our article here [link] on [external publisher’s name]’s website.
It is a privilege for us to have our content shared there, and we hope that our subscribers like yourself will take the opportunity to read more of their other content too.
Hope you enjoy reading!
Best
[Company]
We’ve come up with a great idea for an article that we think would be a perfect fit for [potential publisher’s name] and your other content on [topic].
The working title is [title], and the article will cover:
Subheading 1
Subheading 2
Subheading 3…
Please let us know if this sounds like something that you’d be interested in publishing. If you have any questions please don’t hesitate to get in touch.
Kind regards,
[Name], content writer for [company]
There is a great [article/blog post/other content] over on [external publisher’s name]’s website [link] that we think you might find very interesting.
The piece, which mentions our brand, is called [title] and it talks about the following topics:
Topic 1
Topic 2
Topic 3
As you can see for yourself they have some nice things to say about us, which is always a privilege when it comes from such a well-respected source.
We hope that you enjoy reading, and remember that you can find our own content on the subject of [topic] here [link].
Best,
[Name] from [company]
We really appreciate you mentioning our brand and what you had to say about us in the recent [article/blog post/other content] called [title].
However, we have noticed that there is no link to our website where we are mentioned, and we think that it would be helpful for your readers if they could be directed there.
Do you think that it would be possible for you to include the following in an update to your post?
“[Suggested anchor text & backlink]”
Thank you in advance, and please let us know if you would like any further content to be included with the mention as well.
Kind regards
The [company] team
I’m reaching out to you in regards to the mention [backlink] of our brand in your [article/blog post/other content] named [title], which can be found here [link].
We think that it could be beneficial for both your readers and our users if the [anchor text/backlink] was changed from [current anchor text/backlink] to [suggested new anchor text/ backlink].
Your time is appreciated and I look forward to hearing back from you about this request.
Best wishes,
[Name], [position] at [company]
As one of our valued subscribers, we thought that you would like to be informed about the most recent developments at [company].
We consider the following important [new/updates/changes] to be essential information for all of our existing clients:
Announcement 1
Announcement 2
Announcement 3
Thanks for reading, and don’t hesitate to get in touch if you have any questions regarding this announcement or any other issues.
King regards,
The [company] team
Have you heard the important news about [issue]?
We have an announcement to make, and our full statement on this issue can be found in a document that is attached to this email.
Your understanding at this time is much appreciated, and your business is valued as always.
I’d be happy to provide more information if required, just let me know by replying to this email.
Best wishes,
[Name], [position] at [company]
We have some important [news/updates/changes] that we thought you would like to be informed about.
The complete announcement can be found on our [website/blog/another source] here [link].
Here are some of the key pieces of information that you can find in full by following the above link:
Statement 1
Statement 2
Statement 3
Please feel free to ask any questions that you might have regarding this matter, or anything else.
Best,
[Name] from [company]
Start personalizing email templates from LiveAgent today
Sign up for our free, 30-day, all-inclusive trial and explore all the advanced help desk features that we have to offer, including customizable email templates.
Șabloane pentru e-mail de anulare
Serviciile sunt anulate în fiecare zi de către clienți. Asigurați-vă că îi notificați prin e-mail. Utilizați șabloanele noastre gratuite de e-mail de anulare și gestionați situația ca un profesionist.
Șabloane de e-mail ce succed vânzările
Profitați de șabloanele noastre de e-mail ce succed vânzările pentru orice ocazie. Salvați-le ca răspunsuri predefinite sau automatizați-le cu LiveAgent!
Șabloane de e-mail pentru urmărirea serviciului de clienți
Îmbunătățiți satisfacția clienților cu șabloanele de e-mail pentru urmărirea serviciului de clienți. Încântați-vă clienții astăzi cu servicii stelare!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team