Întrebările de sondaj privind satisfacția clienților sunt esențiale pentru îmbunătățirea produselor și serviciilor, oferind claritate și ușurință de răspuns. Articolul include exemple și importanța acestor sondaje pentru experiența clienților.
Diverse studii au descoperit că:
Ceea ce înseamnă acest lucru este că miza este mare pentru companii atunci când vine vorba de satisfacția clienților , iar sondajele privind satisfacția clienților sunt una dintre cele mai eficiente modalități de a afla ce simt clienții despre afacerea dvs. Sondajele vă ajută, de asemenea, să identificați ce funcționează, ce nu și ce trebuie să îmbunătățiți, astfel încât să puteți oferi clienților dvs. o experiență mai bună.
Sondajele privind satisfacția clienților sunt chestionare concepute pentru a ajuta companiile să înțeleagă nivelul de satisfacție pe care îl au clienții lor în legătură cu produsele, serviciile, experiențele personale, imaginea de marcă sau asistența pentru clienți. Scopul general al sondajelor de satisfacție a clienților este de a evalua cât de mulțumiți sau nemulțumiți sunt clienții dvs. de diferite aspecte ale produselor, serviciilor sau proceselor dvs.
Sondajele de satisfacție a clienților pot include diferite tipuri de întrebări, cum ar fi întrebări cu alegeri multiple (întrebări cu scară de evaluare, întrebări cu scară binară „da / nu”, întrebări nominale, întrebări cu scară Likert, întrebări diferențiale semantice) și întrebări deschise sau orice combinație de întrebări menționate mai sus.
Pentru a obține feedback valoros de la clienții dvs., trebuie să le adresați întrebările corecte. Mai jos sunt câteva dintre cele mai frecvente întrebări ale sondajului de satisfacție a clienților (atât generale, cât și specifice produselor) pe care le puteți utiliza atunci când creați propriile sondaje CSAT.
-How did you hear about us?
-Which of our competitors did you consider before choosing us?
-What is the primary reason for choosing our product over competitors?
-What was the one thing that almost stopped you from signing up?
-How do you use our product/ service?
-What are you trying to solve by using our product /service?
-Have you used a similar [product/ service] before?
-What did you like about the previous product/ service(s)?
-What is the most important feature of our product?
-Which 3 features are the most valuable to you?
-What’s the most important feature we should add?
-What are the 3 most important features we’re missing?
-What’s one feature we can add that would make our product indispensable for you?
-If we introduced [new feature/product] would you be willing to test it/them?
-How often do you use this feature?
-How disappointed would you be if you could no longer use [Feature name?]
-Which features aren’t useful to you?
-If you could change just one thing about our product, what would it be?
-Is our pricing clear to you?
-Do you feel our [product/ service] is worth the cost?
-What would you use as an alternative if our tool was no longer available?
-How satisfied are you with our billing and invoicing?
-To what extent do you agree with the following statement: [Product name]’s onboarding process was simple, straightforward, and painless.
-How helpful do you find our video tutorials?
-How would you rate the training and help you’ve received from our team so far?
-How could we improve your experience using our solution?
-What could we change to make our product/ service more user-friendly?
-What’s the main reason you are downgrading/ canceling?
-Did the price of our product/service cause you to leave?
-Have you decided to test out a competitor?
-Are you likely to upgrade your account in the future?
-What is the primary benefit that you have received from using our product?
-How long did you use our product/ service before seeing results?
-Overall, how well does our website meet your needs?
-What was your first impression when you entered the website?
-How satisfied are you with the design and functionality of our website?
-How well do you understand what [Company name] does from our homepage?
-How easy was it to use/ navigate our website? Did you have any problems?
-What are you hoping to accomplish by visiting our website?
-How easy was it to find what you were looking for on our website?
-Did it take you more or less time than you expected to find what you were looking for on our website?
-How visually appealing is our website?
-How easy is it to understand the information on our website?
-How much do you trust the information on our website?
-Is there a feature you wish our website had?
-What could we do to make our website more useful?
-Is there anything on this website that doesn’t work the way you expected it to?
-If you could change one thing about our website, what would it be?
-How would you rate your overall experience on our website today?
-How likely is it that you would recommend our website to a friend or colleague?
-If you were to review the website, what score would you give it out of 5?
-Do you have any other comments about how we can improve our website?
Ar trebui să puneți un set de întrebări care vă vor ajuta să înțelegeți atât punctele forte și punctele slabe ale muncii dvs., cât și motivele pentru satisfacția sau nemulțumirea clienților.
Puteți utiliza sondaje pentru a colecta feedback de la clienți. Unii clienți vor alege să completeze un sondaj în schimbul unei recompense, în timp ce alții vor răspunde pentru că sunt dispuși să-și împărtășească opiniile.
Când proiectați un sondaj, ar trebui să puneți întrebări care sunt:
Discover our award winning help desk software complete with native live chat, call center, and social integrations.
Tired of using multiple tools and sorting through tickets<br> manually? Put an end to it with LiveAgent!
Listă de verificare privind evaluarea serviciului clienți
Lista de verificare privind evaluarea serviciului clienți este o oportunitate de a cunoaște zonele care trebuie îmbunătățite. Acordați atenție sugestiilor clienților dvs.
Satisfacția serviciului pentru clienți
Descoperă cum LiveAgent poate îmbunătăți satisfacția serviciului pentru clienți, măsurând și depășind așteptările clienților prin CSAT și scorul net al promotorului. Află cum să îmbunătățești experiența clienților și să încurajezi loialitatea prin tehnici de vârf. Începe acum perioada de încercare gratuită și transformă-ți serviciul pentru clienți într-unul de excepție!
Scorul de satisfacție a clienților
Descoperiți tot ce trebuie să știți despre Scorul de Satisfacție a Clienților pe LiveAgent. Aflați cum să măsurați și să îmbunătățiți satisfacția clienților prin sondaje online și apeluri telefonice, cu exemple practice și șabloane de e-mail. Înregistrați-vă pentru un cont gratuit și începeți să monitorizați satisfacția clienților pentru a le depăși așteptările!
Listă de verificare privind calitatea apelurilor serviciului clienți
Nu veți putea niciodată să vă mulțumiți toți clienții, dar cu ajutorul acestei liste de verificare a calității apelurilor din cadrul serviciului clienți puteți oferi un sprijin excepțional pentru cei care au cea mai mare nevoie de el.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team