Ghid pentru e-commerce: șabloane de e-mail de mulțumire pentru a arăta recunoștință clienților și a stabili încredere. Aflați tipurile și importanța acestor e-mailuri și cum să le creați eficient. Oferim șabloane gratuite pentru diverse scenarii.
Marketingul prin e-mail este unul dintre „cele mai vechi” canale de comunicare de marketing. Și prin termenul „vechi”, vrem să spunem că există de mult timp. Unul dintre primii clienți de e-mail au fost creați la ITM (Institutul de Tehnologie din Massachusetts) în 1965. Și chiar dacă unii experți în marketing și guru de afaceri au anunțat „sfârșirea e-mailului” ca un canal de marketing, acest tip de comunicare este încă utilizat în mod obișnuit chiar și la câteva decenii după ce primul e-mail a fost trimis.
E-mailurile sunt un mijloc excelent de comunicare care vă poate conecta cu utilizatorii, poate stabili relații cu aceștia și poate crea încredere și loialitate. Poate fi cea mai rentabilă metodă de transformare a cumpărătorilor în clienți fideli. În calitate de specialiști în marketing, aveți mult mai mult de câștigat, hrănindu-vă clienții existenți, mai degrabă decât concentrându-vă toate eforturile pe achiziționarea de noi clienți.
Desigur, toți clienții au fost cândva cumpărători pentru prima dată. De aceea, nu putem spune că nu ar trebui să petreceți timp achiziționând noi clienți. Dar ar fi util dacă vă amintiți că, conform multor studii, (de exemplu, un studiu realizat de BAIN & amp; COMPANY) clienții care se întorc cheltuiesc cu aproximativ 33% mai mult cu o afacere decât cumpărătorii ce achiziționează pentru prima dată. Impactul acestei corelații este evident și nu ar trebui subestimat de factorii de decizie din companii din diverse industrii.
Deci, unde se încadrează exact e-mailurile în toate acestea? Cheia utilizării e-mailului drept canal pentru creșterea fixării clienților este tratarea fiecărei achiziții finalizate ca o oportunitate de a reporni călătoria clientului. Aceasta înseamnă amplificarea e-mailurilor post-cumpărare astfel încât clienții să nu renunțe. Și e-mailurile de mulțumire sunt prima parte a acestei strategii.
Obiectivul principal al strategiei de marketing prin e-mail este de a crește loialitatea în rândul celor care se abonează la baza dumneavoastră de date și acceptă să primească comunicări de marketing. După fidelizare, este mai ușor să vă convertiți abonații în clienți, trimițând mesaje interesante în timp util.
Mulțumiri e-mailurilor ce sunt un tip important de comunicare în faza de loialitate. Este, de asemenea, o resursă crucială utilizată pentru a consolida loialitatea clienților existenți, pentru a câștiga mai multă încredere și a-i încuraja să cumpere din nou cu dumneavoastră. Să aruncăm o privire mai atentă la funcția de e-mailuri de mulțumire în comerțul electronic.
Când planificați orice campanie de marketing online, inclusiv e-mailuri de mulțumire, trebuie să țineți întotdeauna cont de obiectiv. Un e-mail de mulțumire poate fi prezentat în formate diferite, dar are întotdeauna un scop comun – de a arăta destinatarilor mesajului cât de importanți sunt pentru afacerea dumneavoastră.
De exemplu, puteți trimite e-mailuri de mulțumire către arătați-vă aprecierea celor care s-au abonat la newsletter-ul dumneavoastră, manifestând interes pentru o anumită ofertă sau a achiziționând un anumit produs sau serviciu.
După cum s-a menționat deja, există mai multe tipuri de e-mailuri de mulțumire.
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates. Curious about all the opportunities?
Un e-mail de mulțumire de bun venit este trimis după ce cineva se abonează la un newsletter sau o listă de discuții. Aceasta confirmă abonamentul și prezintă tipul de conținut pe care îl veți trimite, și în plus arată apreciere abonatului.
Acest e-mail de mulțumire este trimis după ce cineva face o achiziție și devine clientul dumneavoasră. Un astfel de mesaj îndeplinește obiectivul de fidelizare a clienților și poate sugera și alte produse conexe care ar putea fi de interes pentru clientul respectiv.
După cum este evident, acest tip de e-mail își propune să mulțumească unui utilizator pentru participarea la un eveniment (online sau offline). Funcția sa este de a cere feedback despre eveniment, permițând utilizatorilor să își împărtășească opiniile și să îi facă să se simtă auziți.
Aceste șabloane prezentate în articol sunt exemple de e-mailuri de mulțumire care pot fi trimise clienților după ce plasează o comandă online.
Thank you for placing an order with us! We’re delighted to see your interest in our [products or services].
We want to ensure that our products meet your expectations and that you’re satisfied. As such, we’d love to hear from you once you’ve had a few days to tinker around with [product name].
Please use this form [link to the form] to share your opinion, or simply respond to this email with a few words about [product/service].
Your opinion will help us improve our future offers.
Best,
The Customer Success Team at [company]
Thanks for shopping with us. We hope [product or service] will meet your expectations and you will purchase from [online store’s name] again!
While you wait for your package, check out other [products/services] that may be a great addition to your [product or service ordered].
See you around!
[name and surname]
Owner of [online store’s name]
We are really happy to see you placing a new order at [online store’s name]!
There’s nothing more rewarding for us than to know that first-time customers trust us and come back to order more [product/services]. We hope to see you around even more often!
Here’s a small gift from us: [a/an X]% discount code for your next purchase to show our appreciation.
[Discount Code]
Use it at the checkout and enjoy your next shopping experience with us!
The Customer Service Team at [company]
Thank you for visiting our store and placing your first order!
We are glad that you found the [product/services] you were looking for in our store.
Our goal is for our clients to always be satisfied, so let us know how your experience with us was during your first time shopping here.
We look forward to seeing you around again soon.
Sincerely,
Your friends at [company’s name]
Thank you for placing your order with [company’s name/e-store’s name]! We really appreciate that you chose our store, it means the world to us!
We want to let you know that we will inform you about the subsequent stages of order processing via separate emails.
Have a great day!
The [team’s name] at [company’s name]
Vă rugăm să rețineți: acest tip de e-mail trebuie trimis unui client care se repetă la aproximativ un an de la prima achiziție.
Dear [customer’s name],
We are delighted to inform you that you have been our customer for [period of time]!
This message is to thank you for being part of our [family/family of customers/community/group of loyal customers].
We are truly grateful for your constant support and loyalty. We are aware that we wouldn’t be here without devoted customers like yourself.
You could have chosen any other e-store, but you picked and still shop with us. We appreciate you sticking with [company’s name].
Thanks again, and have a wonderful day!
Best,
[company’s representative, can be a decision-maker]
Există diferite tipuri de e-mailuri de mulțumire pe care le puteți trimite clienților și depinde de dumneavoastră pe care îl alegeți. Dar, înainte de a trimite primul e-mail de mulțumire, amintiți-vă că aceste e-mailuri sunt despre clienții, nu despre familia dumneavoastră.
Astfel, tipurile de e-mail de mulțumire pot include:
Da, un scurt e-mail de mulțumire ar trebui trimis de fiecare dată când cineva plasează o comandă la magazinul dumneavoastră online. În zilele noastre, clienții primesc diferite tipuri de e-mailuri: e-mailuri de confirmare, e-mailuri de mulțumire, e-mailuri care informează despre expedierea produsului, etc., și sunt obișnuiți cu acest tip de comunicare. Este posibil să fie mai îngrijorați dacă comandă ceva și nu primesc nicio comunicare prin e-mail decât dacă o fac.
Oferim servicii administrative de migrare de la majoritatea soluțiilor populare de birou de asistență.
Scopul oricărui e-mail de mulțumire este de a arăta apreciere. De aceea, acest mesaj nu trebuie să fie lung sau să fie completat cu multe informații și numeroase butoane CTA (îndemnuri la acțiune). De fapt, ar trebui să fie opusul – un e-mail de mulțumire trebuie să fie scurt, concis și să conțină doar informații utile, cum ar fi data estimată de livrare, informații despre un program de fidelizare a clienților sau viitoare vânzări.
Puteți utiliza, de asemenea, e-mailuri de mulțumire către vânzarea în creștere și vânzarea încurcișată a produselor sau serviciile dumneavoastră, dar orice secțiune legată de vânzări, dintr-un e-mail de mulțumire ar trebui să fie, de asemenea, relativ scurtă și directă.
Ca regulă generală – da. E-mailurile de mulțumire sunt un fel de mesaj de curtoazie pe care compania dumneavoastră îl trimite clienților pentru a le arăta recunoștință față de acțiunile lor și pentru a-i informa că apreciați interesul lor pentru produsele sau serviciile dumneavoastră. Evident, e-mailurile de mulțumire pot avea și alte obiective, cum ar fi vânzarea în creștere, vânzarea încrucișată sau generarea de trafic către blogul dumneavoastră. Dar, în afară de utilizarea e-mailurilor de mulțumire pentru a îndeplini aceste obiective comerciale, nu ar trebui să uitați de scopul lor principal – de a construi și întări relațiile pozitive cu clienții dumneavoastră existenți.
Ca atare, este recomandat să trimiteți un e-mail de mulțumire de fiecare dată când cineva cumpără ceva din magazinul dumneavoastră. Puteți cu ușurință automatiza acest proces cu instrumente de automatizare a e-mailurilor. Totuși, nu uitați să oferiți clienților opțiunea de a vă dezabona de la comunicări de marketing ulterioare. Cel mai bine este să includeți un link de dezabonare în partea de sus a fiecărui e-mail sau într-un subsol.
Da, aspectul vizual al unui e-mail de mulțumire este important. Un șablon de e-mail de mulțumire ar trebui să fie coerent cu liniile directoare ale mărcii, inclusiv fonturile și culorile mărcii. În mod evident, puteți crea e-mailuri de mulțumire pentru a avea o senzație mai relaxată și mai jucăușă, dar acestea ar trebui să semene cu alte conținuturi pe care le trimiteți clienților sau să le publicați pe blogul, site-ul web sau social media al dumneavoastră. Dacă trimiteți de obicei e-mailuri cu text simplu, urmați același stil cu e-mailurile de mulțumire.
Indiferent dacă trimiteți un e-mail colorat codat HTML sau un e-mail cu text simplu, nu uitați de modul în care oamenii de pe Internet consumă conținut. Majoritatea clienților dumneavoastră nu vor citi un mesaj lung de mulțumire prezentat ca blocuri mari de text neîntrerupt. Creați-vă un e-mail într-un mod care le permite utilizatorilor să treacă cu ușurință. În caz contrar, nu vor mai deschide e-mailurile de mulțumire. Acest lucru va afecta cel mai probabil ratele de deschidere și livrare a e-mailurilor dumneavoastră, precum și reputația expeditorului domeniului dumneavoastră.
E-mailurile de mulțumire sunt un tip de comunicare de marketing. Chiar dacă numele s-ar putea să nu o indice, acestea sunt totuși un fel de comunicare pe care clienții dumneavoastră trebuie să fie de acord să o primească. De obicei, consimțământul pentru a primi diferite tipuri de comunicare de marketing trebuie stabilit atunci când cineva creează un cont în magazinul dumneavoastră online. Acesta este momentul în care ar trebui să bifeze o casetă care spune că vă permit să le trimiteți e-mailuri.
Și pentru că e-mailurile de mulțumire sunt un tip de comunicare de marketing, clienții dumneavoastră pot renunța oricând la primirea lor sau să dezaboneze definitiv de la lista dumneavoastră de e-mail. După cum s-a menționat în răspunsul anterior, un link de dezabonare sau un buton ar trebui să fie incluse în fiecare e-mail trimis în baza de date și nu este diferit nici pentru e-mailurile de mulțumire.
Ca regulă generală – da. E-mailurile de mulțumire sunt un fel de mesaj de curtoazie pe care compania dumneavoastră îl trimite clienților pentru a le arăta recunoștința și pentru a-i informa că apreciați interesul lor pentru produsele sau serviciile dumneavoastră.
Da, aspectul vizual al unui e-mail de mulțumire este important. Un șablon de e-mail de mulțumire ar trebui să fie coerent cu liniile directoare ale mărcii, inclusiv fonturile și culorile mărcii. Puteți crea e-mailuri de mulțumire pentru a avea o senzație mai relaxată și mai jucăușă, dar acestea ar trebui să semene cu alte conținuturi pe care le trimiteți clienților sau să le publicați pe blogul, site-ul web sau social media al dumneavoastră.
E-mailurile de mulțumire sunt un tip de comunicare de marketing. Chiar dacă numele s-ar putea să nu o indice, acestea sunt totuși un fel de comunicare pe care clienții dumneavoastră trebuie să fie de acord să o primească. De obicei, consimțământul pentru a primi diferite tipuri de comunicare de marketing trebuie stabilit atunci când cineva creează un cont în magazinul dumneavoastră online.
Ce este o confirmare a comenzii? (Obțineți șablonul perfect)
Folosiți șabloanele noastre de e-mail de confirmare pentru a vă asigura utilizatorii că au îndeplinit toți pașii necesari într-un proces (plată, înscriere etc.).
Șabloane de e-mail de marketing
Descoperiți 10 șabloane de e-mail de marketing gata de utilizare de la LiveAgent, esențiale pentru creșterea vânzărilor și fidelizarea clienților. Personalizați și îmbunătățiți campaniile de marketing cu șabloane pentru achiziție, post-cumpărare și multe altele. Explorați-le acum pentru un ROI sporit!
Șabloane de e-mail de recomandare pentru comerțul electronic
Profitați de cele trei șabloane de e-mail de recomandare pentru comerțul electronic cu conversie ridicată, pe care le puteți personaliza în funcție de nevoile dumneavoastră.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team