Șabloanele de e-mail post-cumpărare sunt esențiale pentru menținerea relațiilor cu clienții și generarea vânzărilor repetate. Aceste e-mailuri personalizabile au rate ridicate de deschidere și click, îmbunătățind loialitatea și retenția clienților.
Indiferent de ceea ce vindeți și cui vindeți – fie că este vorba de un client fidel sau de un cumpărător nou – e-mailurile automate post-achiziție bine compuse și bine sincronizate pot avea un impact pozitiv imediat asupra afacerii dumneavoastră. Aceste tipuri de e-mailuri vă pot ajuta să mențineți clienții implicați în relația cu marca dvs., să cultivați relațiile pe termen lung cu clienții și să generați mai multe vânzări repetate. Campaniile de e-mailuri post-achiziție sunt, de asemenea, una dintre cele mai ușoare și mai eficiente tactici pentru îmbunătățirea loialității și retenției clienților. Și din moment ce atragerea de noi clienți costă de obicei de cinci ori mai mult decât păstrarea celor existenți – aceste e-mailuri ar trebui să facă parte cu siguranță din strategia dvs. de marketing prin e-mail.
De ce să trimiteți e-mailuri post-cumpărare?
E-mailurile post-cumpărare au cele mai ridicate rate de deschidere și click-uri ale oricărei campanii de marketing prin e-mail. De fapt, conform datelor de la Klaviyo, e-mailurile post-cumpărare au o rată de deschidere cu 217% mai mare, o rată de click-uri cu peste 500% mai mare și venituri cu 90% mai mari pentru fiecare destinatar decât media campaniei dvs. de e-mail. Cercetarea de la Medallia (o firmă de experiență pentru clienți) publicată și în Harvard Business Review a constatat că „Clienții care au avut cele mai bune experiențe din trecut cheltuiesc cu 140% mai mult comparativ cu cei care au avut cea mai slabă experiență din trecut.”
E-mailurile post-cumpărare pot fi utilizate pentru:
Linii de subiecte pentru e-mail post-cumpărare
Deși liniile de subiect sunt esențiale, nu uitați să scrieți o parte de încheiere convingătoare la finalul e-mailului de afaceri. Țineți cont de faptul că aceste cuvinte sunt, de obicei, cele care rămân în memoria cititorului.
10 șabloane de e-mail post-cumpărare
E-mailurile postcumpărare pot servi în diverse scopuri, în funcție de ceea ce este cel mai important pentru afacerea dvs. – fie că este vorba de a face clienții să se simtă speciali, de a le reaminti să reaprovizioneze un produs, de a vinde produse similare sau de a colecta feedback – atunci când sunt făcute corect, e-mailurile postcumpărare sunt incredibil de puternice. De la e-mailuri de confirmare a comenzii, la e-mailuri de integrare, mai jos sunt 10 modele de e-mailuri postcumpărare pentru unele dintre cele mai comune scenarii pe care le puteți folosi atunci când vă creați propriile campanii de e-mailuri postcumpărare.
E-mail de confirmare a comenzii
Congratulations! Your purchase on [Website.com] was successfully processed. Your order is now being prepared. You will be receiving shipping updates soon.
How was it to shop at [Website.com]? Help us serve you better, click here to take a quick survey. (It won’t take you more than a minute – we promise!).
Here’s your order confirmation:
Order number: ***
Payment method: ***
Items ordered: ***
Total: ***
Your Order Details:
[listing items purchased]
Thank you for shopping with [Brand],
[YOUR SIGNATURE]
E-mail de confirmare a expedierii
YOUR ORDER HAS SHIPPED
Good news, [Name] – your items are on their way! Are you smiling? You’re totally smiling. ☺
Here are a few things you should know:
Your order should arrive at your shipping address within [number] business days.
Items may be shipped in separate boxes with no additional shipping charges.
Updated tracking information will be posted to the carrier’s website within 24 hours.
Here’s what we shipped:
[Item 1]
[Item 2]
[Item 3]
TRACK MY ORDER
Thanks for shopping with us,
[YOUR SIGNATURE]
———————————————
HAVE QUESTIONS OR NEED HELP?
Let us know! We’ll do everything we can to make sure you love your experience with us. Reach us at [email], [live chat] or [number]. We’re available Monday – Friday **am – **pm.
E-mailul „Vă mulțumim pentru achiziție”
WE’RE HONORED that when it comes to [style/ footwear/ beauty, etc.], you think of us.
There’s a lot of choices out there but you singled us out, and that means a lot. We just want to express how much we appreciate your business. When you’re looking for something truly special, we hope that we’ll continue to be the place you think of first.
Thank you!
[YOUR SIGNATURE]
P.S. If we ever fail to live up to your expectations with the quality of our products, delivery times, or anything else – you can always reach out to our customer care team at [number], [email], or [live chat].
E-mail cu recomandări de produse
Thanks for your recent purchase with [Brand]! Your order should have arrived by now, and we hope you are enjoying your new [products].
We thought that you’d like to know customers who made the same purchase also enjoyed the following favorites:
[Recommended product 1]
[Recommended product 2]
[Recommended product 3]
[Recommended product 4]
If you need any help with your next purchase, don’t hesitate to reach out anytime.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
E-mail de reamintire de reaprovizionare
Greetings from [Brand]! Hope you’re doing great.
According to our records, you ordered (products) a while ago and we would hate for you to run out. So, this a friendly reminder that it’s time to restock, in case your supplies are running low.
RESTOCK NOW
Order in the next 24 hours and shipping is on us.
Let us know if you have any questions. We’re here to help!
[YOUR SIGNATURE]
E-mail cu stimulente pentru următoarea achiziție
Maybe you’ve been away or just super busy but we noticed you haven’t ordered in a while. So perhaps we can tempt you back with 10% OFF your next order?
We’ve actually added some cool new stuff we think you might like! Here’s a coupon for 10% OFF your next purchase in the next two weeks (expires on ***): [CODE NUMBER]
SHOP NOW
If you have questions or need any help, just reply to this email and we’ll get back to you as soon as we can.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
E-mail axat pe produs
Congratulations on your new purchase of [product]!
You’ve made an excellent choice by shopping with us. At [Brand] we truly care about our customers and appreciate your business. If you have any issues at all, we’ll work with you until you are completely satisfied.
Here are a few great tips on using your [product]:
[Product usage tip 1]
[Product usage tip 2]
[Product usage tip 3]
I will contact you in a few days to make sure everything is working well for you and to also share some Frequently Asked Questions (FAQs) about your new [product] that I’m sure will be very helpful.
If by any chance you will not receive your product within [number] days of placing your order, please do let us know right away. We’ll be happy to assist you in any way that we can.
Once again, thank you very much for purchasing [product]!
Best,
[YOUR SIGNATURE]
E-mail de solicitare a sondajului pentru produse
A great big thank you for shopping with [Brand]!
We love our customers dearly, and their opinions mean a lot to us. So, we put together a survey that gives you an opportunity to share your thoughts, so WE can improve your shopping experience – and YOU can take 20% OFF your next purchase for completing it. Click below to take the survey (it won’t take you more than a few minutes) and receive your offer.
START SURVEY
Thank you for your participation.
[YOUR SIGNATURE]
E-mail de solicitare a examinării produsului
[Name],
We wanted to say a HUGE thank you for shopping with us and we’d love to know what you thought of [Website.com]. If you can spare a few minutes to leave us a review, we’d be super grateful! Please be as honest as you want to be (we can take it).
Write a Review of [Brand]
We love you either way.
[YOUR SIGNATURE]
E-mail de integrare SaaS
Thank you for signing up and joining the [Brand] family! We built [Product name] to help businesses [achieve specific goals], and I hope that we can achieve that for you.
Over the last couple of weeks, we’ll be sending you a few more emails to help you get maximum value from [Product name]. We’ll be sharing some tips, checking in with you, and showing how some of our customers use [Product name] to [whatever the product helps to achieve].
In the meantime, you might find these resources helpful:
[QUICK VIDEO GUIDE]
[KNOWLEDGE BASE]
[COMPANY BLOG]
If you have any questions or hit any bumps in the road, please feel free to call us at [number], start a chat with our support team or visit our FAQs.
Until next time,
[YOUR SIGNATURE]
Live chat, ticketing, call center, and knowledge base all packed into one.
Discover over 180 advanced features including automation, gamification, and social media integrations.
Ce este o confirmare a comenzii? (Obțineți șablonul perfect)
Folosiți șabloanele noastre de e-mail de confirmare pentru a vă asigura utilizatorii că au îndeplinit toți pașii necesari într-un proces (plată, înscriere etc.).
Șabloane de e-mail de marketing
Descoperiți 10 șabloane de e-mail de marketing gata de utilizare de la LiveAgent, esențiale pentru creșterea vânzărilor și fidelizarea clienților. Personalizați și îmbunătățiți campaniile de marketing cu șabloane pentru achiziție, post-cumpărare și multe altele. Explorați-le acum pentru un ROI sporit!
Șabloane de e-mail de recomandare pentru comerțul electronic
Profitați de cele trei șabloane de e-mail de recomandare pentru comerțul electronic cu conversie ridicată, pe care le puteți personaliza în funcție de nevoile dumneavoastră.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team