Acest articol oferă șabloane de e-mail pentru invitații la convorbiri telefonice, evidențiind importanța contactului direct cu clienții și oferind sfaturi pentru eficacitate. Include exemple de subiecte și idei de șabloane pentru diverse situații.
Multe companii depun eforturi considerabile pentru a-și spori prezența online. De asemenea, acestea fac tot posibilul să utilizeze noile canale pe care le oferă internetul și era digitală de astăzi: rețelele de socializare, e-mailurile, formularele, paginile de destinație și alte instrumente de marketing și comunicare. Dar oare aceste instrumente înlocuiesc comunicarea la telefon și față în față cu clienții, părțile interesate sau partenerii?
Răspunsul este nu. Apelurile telefonice reprezintă un aspect important al relației dintre companii și clienții lor (potențiali). Astfel, acest articol prezintă modul în care puteți profita de marketingul prin e-mail pentru a aranja convorbiri cu clienții.
Milioane de e-mailuri intră și ies din căsuțele de e-mail ale vânzătorilor în fiecare zi. Trebuie să știți cum să trimiteți e-mailul perfect, astfel încât mesajul dvs. să nu se piardă în aglomerație. Acest lucru este valabil mai ales dacă este vorba de o invitație la convorbire pe care o trimiteți unui client important.
Unii susțin că formele convenționale de comunicare, cum ar fi apelurile telefonice, sunt depășite. Autorii acestor opinii tind să uite de unii factori determinanți în comunicare. Aceștia includ caracterul imediat, expresiile, tonurile vocii și pauzele… Aceste indicii transmit mesaje și informații importante care s-ar pierde prin comunicarea digitală. Nimic nu poate înlocui dialogul și conversația directă între oameni (cel puțin deocamdată).
Puteți stabili planuri cu ei, le puteți cere o confirmare de răspuns și, dacă este necesar, puteți schimba data și ora. Modelele de invitații la apeluri vă vor ajuta să faceți toate acestea. Dar să trecem mai întâi la liniile de subiect.
My name is [name], and I work at [company].
We work with businesses like yours [company] to [overcome pain points/deliver benefits].
Are you the right person to discuss solutions to such issues? If not, could you connect me with the right person at your company to talk about this?
I’d love to get in touch with you or your colleague over the phone, as I really value human-to-human contact.
If that would be possible, click this link to schedule a call [link] — choose a time and date that suits you the most!
Cheers,
[name & company]
It’s [name] from [company]. As I mentioned in my previous email, we help [company type] to [overcome pain points/deliver benefits].
I’m curious about how you handle [an issue that your product or service helps with] at [company].
We’re experts at [your expertise], and I’d love to show you what we have been working on recently.
Are you available for a short call this week? Click the link below to schedule your demo — choose a time and date that suits you the most!
[CTA]
Best,
[name & company]
Thanks for showing your interest in [product/service] — we’re excited to see you here!
Since you [visited our website/downloaded an ebook/commented on our social media profile], I bet that you’d like to learn more about our products.
Please click this link to schedule your demo [link] — choose a time and date that suits you the most!
We look forward to talking to you soon.
Best,
[name & company]
I’ve noticed that you reported an issue [the matter of the issue/ticket no.]
I want to resolve your problem as quickly as possible.
I think the quickest way to solve this is to schedule a quick [video] call so that I can walk you through [our dashboard/latest updates/new features] and help you with [pain point].
Click the link below to schedule a call with me:
[CTA]
Regards,
[name & company]
You already use our [product/service], so I thought I should let you know about our new offer!
[new product/service] is available now, and many of our current clients have already [bought/tested] it. They love the results!
How about we hop on a quick call so I can show you how to make the most of [new product/service]?
Click the button below to book a call with me!
[CTA]
Talk to you soon,
[name]
Hello [contact name],
Are you still looking for a hand with [pain point]?
If you haven’t found answers to your questions, hit the button below to schedule a call. I can walk you through the solutions and show you exactly how we can help.
[CTA]
Regards,
[name & company]
Dealing with [pain point] can be a tough job sometimes.
If you tell me some of the biggest challenges that your company has faced recently, I can help you with them and deliver [value proposition].
We can discuss this over the phone, as I think it will be easier for both of us.
Just click this link [link] to schedule a call with one of our experts.
Take care,
[name & company]
Ready to put your call email templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
Șabloane de e-mail de reamintire a evenimentului
Descoperiți șabloane de e-mail de reamintire a evenimentului esențiale pentru a menține interesul publicului și a asigura prezența la eveniment. Aflați cum să le trimiteți eficient și explorați șabloanele noastre pentru recuperarea clienților și feedback. Vizitați pentru a îmbunătăți comunicarea cu participanții și a crește ratele de conversie.
Șabloane de e-mail de invitație la scrierea unui blog
Descoperiți șabloane de e-mail eficiente pentru invitații la scrierea unui blog, concepute să atragă bloggeri și să îmbunătățească rata de succes a colaborării. Obțineți șabloane personalizate pentru diverse tipuri de invitații și învățați cum să vă diferențiați în inbox-uri aglomerate.
Șablon de e-mail de solicitare de feedback
Descoperiți șabloane gratuite de e-mail pentru solicitarea feedback-ului clienților, esențiale pentru îmbunătățirea afacerii și fidelizarea clienților. Optimizează-ți marketingul și construiește conexiuni semnificative cu ajutorul e-mailurilor de solicitare de feedback, oferite de LiveAgent. Începe acum și îmbunătățește-ți serviciile fără costuri!
Ce este o confirmare a comenzii? (Obțineți șablonul perfect)
Folosiți șabloanele noastre de e-mail de confirmare pentru a vă asigura utilizatorii că au îndeplinit toți pașii necesari într-un proces (plată, înscriere etc.).
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team