Șabloanele de e-mail pentru portalul clienților de la LiveAgent simplifică procesul de comunicare cu utilizatorii. Acestea includ invitații, resetarea parolei și feedback, economisind timp și efort prin formatare automată. Portalul clienților oferă autoservire și acces la informații.
De fiecare dată când un client trimite un tichet cu privire la utilizarea unuia dintre produsele sau serviciile dvs., personalul dvs. trebuie să răspundă și pierde timp prețios care ar putea fi dedicat altor sarcini. Cu toate acestea, nu trebuie să fie așa. De ce?
Nu toate întrebările legate de produse sunt atât de complexe încât să necesite atenția unui agent de servicii pentru clienți. Un număr substanțial de probleme pot fi rezolvate de către utilizatorii existenți dacă o organizație dispune de un portal pentru clienți.
Un portal pentru clienți este o platformă de autoservire care permite clienților să împărtășească informații, să caute soluții la problemele lor în orice moment și să adreseze întrebări în mod independent. Acesta oferă clienților acces la un site web pe care aceștia pot deschide și crea discuții, își pot actualiza informațiile de contact, pot consulta o bază de cunoștințe, pot descărca resurse, pot naviga prin postările istorice sau pot împărtăși cunoștințe cu alți utilizatori.
De asemenea, puteți configura o pagină de Întrebări frecvente ale companiei, unde clienții pot găsi răspunsuri la întrebările lor frecvente. Acest lucru nu numai că îi împuternicește să rezolve probleme minore, ci și eliberează personalul serviciului pentru clienți.
Cu toate acestea, odată ce ați construit acest portal, trebuie să îl promovați în rândul clienților dvs., să îi conduceți prin procesul de creare a unui cont pe portalul clienților și, în cele din urmă, să îi încurajați să devină utilizatori activi.
Trimiterea unei comunicări prin e-mail atent elaborate este cea mai eficientă modalitate de:
Utilizarea șabloanelor de e-mail pentru portalul de clienți vă va ajuta să ajungeți la clienții dvs. și să-i convingeți să se alăture portalului pentru clienți pe care l-ați construit pentru ei. Acest articol reunește exemple de diferite tipuri de mesaje din fiecare etapă a unei comunicări eficiente a serviciilor de relații cu clienții, completate cu exemple puternice de subiecte de e-mailuri de relații cu clienții.
Un șablon de e-mail este un e-mail în format HTML pe care îl puteți utiliza pentru a vă crea propriul mesaj, schimbând conținutul propus cu cel propriu. SendPulse oferă mai mult de 130 de șabloane gratuite, gata de utilizare.
Un șablon de e-mail vă permite să creați campanii de e-mail prin înlocuirea imaginilor, a textului, a fonturilor și a altor elemente. Galeria de șabloane de e-mail din SendPulse este împărțită în secțiuni tematice, astfel încât să puteți găsi un șablon care să funcționeze cel mai bine pentru dvs.
În loc să creați un șablon de e-mail de la zero, puteți încărca cu ușurință propriile imagini, puteți modifica textul și puteți selecta conținut nou și relevant pentru abonații dvs. Nu trebuie să pierdeți timp cu proiectarea și să vă dați seama ce format funcționează cel mai bine.
De fiecare dată când creați un nou șablon de e-mail de la zero, trebuie să verificați dacă nu există erori. Există întotdeauna riscul de a omite secțiuni importante sau de a face greșeli de formatare. Utilizarea unui șablon vă asigură că e-mailul dvs. arată exact la fel ca în previzualizare.
Șablon de e-mail scurt de verificare 1
You’ve registered for [company name] customer portal. Before you can use your account, you need to verify that this is your email address by clicking the following link: [link]
Kind Regards, [company]
Șablon de e-mail scurt de verificare 2
We just need to verify your email address before you can access your customer portal account.
Verify your email address here [verification link]
Thanks! – The [company] team
Șablon de e-mail scurt de verificare 3
You’re almost ready to start enjoying our customer portal.
Simply click the big [color] button below to verify your email address.
[button]
Best, [company]
Șablon de e-mail de verificare care evidențiază valoarea
Are you ready to get access to all the useful info that we’ve prepared for you?
Complete your registration by clicking on the button below!
[button]
This link will verify your email address, and then you’ll officially be a part of our customer portal community.
See you there!
Best regards, the [company] team
Șablon de e-mail de verificare cu un link de confirmare
Thanks for registering for our customer portal!
We need a little more information to complete your registration, including a confirmation of your email address.
Click below to confirm your email address:
[link]
If you have problems, please paste the above URL into your web browser.
Thanks, the [company] team
Un șablon de e-mail de bun venit simplu
Thank you for joining our customer portal community!
We are [one sentence that describes your organization best]. We’re happy that you will get [the value a recipient will get by learning more about your product/service].
We believe that our customer portal will make your life easier. We hope you enjoy it!
If you need anything from us, remember that we’re at your disposal.
Best,
The [company] team
Șablon de e-mail de bun venit cu un apel la acțiune
I’m absolutely thrilled that you’ve decided to give our customer portal a try. If you need to contact the team or me, feel free to do so at any time.
The best way to start using our customer portal is to [the next step users should take].
So if you haven’t done that already, get started now!
[CTA]
Have a great day,
The [company] Team
Șablon de e-mail informativ de bun venit
Welcome to [company] customer portal. Our platform is powered by [unique characteristics of your customer portal, e.g. knowledge from our top-notch experts in customer service] to help you with [user pain point].
Here’s a quick look at what to expect:
• [Link to customer portal article/manual 1]
• [Link to customer portal article/manual 2]
• [Link to customer portal article/manual 3]
We share the latest news about our [product/service], tips and tricks for customers, our experiments, and battle-tested solutions.
Zero spam, just our best content.
Best,
The [company] team
Șablon de e-mail scurt de confirmare
Thank you for joining our customer portal.
We’d like to confirm that your account was created successfully, and you can now start accessing it.
If you have any issues with logging into your account, reach out to us at [email address].
Best,
The [customer portal] team
Șablon de e-mail de mulțumire pentru confirmarea înregistrării
Thank you for completing your customer portal registration.
This email is t to confirm that your account is active and that you are now officially part of the [customer portal] family.
Enjoy!
Regards,
The [company] team
Șablon de e-mail de confirmare “Așteptăm cu nerăbdare…”
Thank you for creating a [customer portal] account. We look forward to reading your first posts.
See you around!
The [customer portal] team
Șablon de e-mail de confirmare cu link-uri către resurse
We’re happy that another incredible person (you) joined our community.
To get started, try out these three simple tasks that will help you understand our platform:
Task 1 [for example, login]
Task 2 [for example, create an entry]
Task 3 [for example, use a basic feature]
Remember to check out our tutorials [link] and sign up for your first 10 lessons on how to use the [customer portal] platform.
Thank you for joining, let’s make great things happen together!
Sincerely,
The [company] team
Șablon de e-mail pentru resetarea parolei 1
Reset my password [link]
If you did not forget your password, you can safely ignore this email.
Best,
The [company] team
Șablon de e-mail pentru resetarea parolei 2
Somebody requested a new password for the [customer portal] account associated with [email].
No changes have been made to your account yet.
You can reset your password by clicking the link below.
If you did not request a new password, please let us know immediately by replying to this email.
Yours,
The [company] team
Șablon de e-mail pentru resetarea parolei 3
You recently requested to reset the password for your [customer portal] account. Click the button below to proceed.
[button]
If you did not request a password reset, please ignore this email or reply to let us know. This password reset is only valid for the next 30 minutes.
Thanks, the [customer portal] team
Șablon de e-mail pentru resetarea parolei 4
If you did not request a password change, please feel free to ignore this message.
If you have any comments or questions, then don’t hesitate to reach us at [email to customer portal support team]
Please feel free to respond to this email. It was sent from a monitored email address, and we would love to hear from you.
Yours,
The [company] team
Șablon de e-mail de feedback 1
[X] days ago, you created an account at [customer portal], and you’ve been an active user ever since.
We’d love to get your feedback on the platform! Give us a rating by clicking on the stars below:
[*****]
Kind regards,
The [customer portal] team
Șablon de e-mail de feedback 2
Thanks for using [customer portal].
Please tell us about your experience by completing this 30-second survey. Your feedback helps us create a better experience for yourself and other [customer portal] users.
Let us know how it goes!
– The [customer portal] team
Șablon de e-mail de feedback 3
Your feedback means a lot to us. We constantly strive to provide a flawless experience for our customers, and your input helps us do so.
With that in mind, we would really appreciate it if you could take a minute to share your feedback on the portal.
We hope to see you soon at [customer portal]
Best regards, [customer portal team member’s name]
Șablon de e-mail de feedback 4
Help us shape the [customer portal] experience by taking this survey.
Your feedback is very important to us and will help us make the portal better, so we hope you will take a few minutes to answer our questions.
[CTA]
We appreciate your time and feedback!
The [customer portal] team
Șablon de e-mail de invitație 1
We’ve given you access to our portal so that you can manage your journey with us and get to know all the possibilities offered by [product/service].
If you want to create an account, please click on the following link: [link]
Enjoy!
Best,
The [customer portal] team
Șablon de e-mail de invitație 2
How much time are you spending [dealing with a customer pain point]? I bet it’s too much!
[product/service] is an intuitive [purpose of your product/service] tool that will help you drive meaningful results on [issue your product/service helps with], and give you more time to focus on other areas of your [sector] strategy, such as [one of the activities].
We’re so happy that you’re taking [company] for a spin, and we’d love it if you create a customer portal account to join our user community!
We’ll walk you through the platform and share our best tips and tricks first.
Then you can start learning more about [product/service] and, when you feel like it, contribute to the community and share your own knowledge.
Register Now
Best,
The [customer portal] team
Șablon de e-mail de invitație 3
It’s time to focus on other things! We created [customer portal] so that you can get to know [product/service] and spend less time dealing with [pain point].
Join our portal to learn:
[benefit 1]
[benefit 2]
[benefit 3]
…
Here’s what some other [users of your customer portal] are saying:
[Testimonial 1]
[Testimonial 2]
[Register now]
Best,
The [customer portal] team
Ready to create your customer portal?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
Șabloane de e-mail de marketing
Descoperiți 10 șabloane de e-mail de marketing gata de utilizare de la LiveAgent, esențiale pentru creșterea vânzărilor și fidelizarea clienților. Personalizați și îmbunătățiți campaniile de marketing cu șabloane pentru achiziție, post-cumpărare și multe altele. Explorați-le acum pentru un ROI sporit!
Șabloane de e-mail pentru recuperarea clienților
Îmbunătățiți relația cu clienții cu șabloane de e-mail de recuperare gratuite de la LiveAgent. Oferiți beneficii atractive și reamintiți clienților de motivele pentru a se reimplica. Descoperiți exemple de șabloane eficiente și personalizabile pentru a recâștiga clienții dezinteresați. Vizitați pagina noastră pentru a accesa resursele și începeți să vă reconstruiți legăturile cu clienții!
Șabloane de e-mailuri informative
Descoperiți șabloane de e-mail informative pentru mesaje clare și valoroase, fără a fi promoționale. Economisiți timp și efort!
Șabloane pentru e-mail de anulare
Serviciile sunt anulate în fiecare zi de către clienți. Asigurați-vă că îi notificați prin e-mail. Utilizați șabloanele noastre gratuite de e-mail de anulare și gestionați situația ca un profesionist.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team