Acest articol oferă 10 șabloane de e-mail de reînnoire pentru companiile cu venituri recurente, menite să îmbunătățească păstrarea clienților. Include sfaturi pentru rezultate optime și exemple de subiecte de e-mail pentru campaniile de reînnoire.
Păstrarea bazei actuale de clienți și menținerea relațiilor pe termen lung cu clienții nu a fost niciodată mai importantă pentru companii, în special pentru cele cu modele de afaceri cu venituri recurente bazate pe abonament și lunare. E-mailurile de reamintire de reînnoire bine scrise și trimise strategic pot contribui la implicarea clienților existenți, încurajându-i să rămână cu firma dumneavoastră, îmbunătățind păstrarea și reducând împuținarea clienților. Următorul articol oferă 10 șabloane pentru e-mailul de reînnoire, pe care le puteți utiliza atunci când creați propriile campanii.
E-mailurile de reînnoire sunt mesaje automate trimise clienților existenți pentru a le reaminti că abonamentul sau subscripția expiră și îi îndeamnă să ia măsuri. Aceste tipuri de e-mailuri sunt utilizate în mod obișnuit pentru servicii bazate pe abonament, precum și pentru produse cu plăți recurente.
E-mailurile de reînnoire funcționează cel mai bine atunci când sunt trimise ca parte a campaniilor mai largi. De obicei, o serie de e-mailuri cu memento de reînnoire pot include unul sau mai multe e-mailuri înainte de expirarea abonamentului, un e-mail pentru ziua de expirare și un e-mail de urmărire după încheierea calității de membru pentru a încuraja utilizatorii să reînnoiască încă o dată.
Thank you for being a part of our [Company] community. Can you believe that it’s been 9 months since you first joined? We hope you’ve been able to enjoy all the benefits of your [Company] membership these past months.
Great news! To close our 10th anniversary year, we’re running a one-time early renewal offer for all current members. Renew your membership between now and [date] and get [details of the offer].
RENEW NOW
If you have any questions or suggestions, please don’t hesitate to reach out at [email] or [phone] to see how we can meet your needs. We’d love to hear your feedback!
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Your membership at [Company] is about to expire on [date]. We hope you’ve enjoyed [benefits of your membership].
Good news! There’s still time to renew, and it’s as easy as ever – just click the link below, pick the subscription that suits your needs and follow the prompts.
RENEW NOW
More good news! This year we have an extra incentive – if you renew your membership by [date], you will be entered into a drawing for a [offering]!
If you have any questions regarding your membership, benefits, or renewal, please don’t hesitate to reach out by replying to this email or calling us at [number].
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Last call! Your yearly subscription expires in 24 hours. Renew today before your benefits and online access are suspended. If you don’t renew your subscription within 24 hours, you will miss out on [major benefits].
RENEW NOW
If you have any questions regarding the renewal process or need help, please don’t hesitate to contact us at [email/ phone number].
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
It’s been a year since we first met you, and we’re looking forward to many more years! Did you know that your [Company] membership expires today? Don’t miss out on all the exciting things [Company] has to offer for premium members!
The good news is, there’s still time to renew your subscription.
Click here [renewal URL], and follow the prompts.
Call us at [phone number] and we’ll renew your membership over the phone with a credit card.
Make sure to let us know if you have any questions or feedback.
Thanks!
[YOUR SIGNATURE]
[Name],
It’s amazing – you’ve now officially been with [Company] for one year! Though your subscription is coming to an end – we hope that you’ll join us for the next year and beyond.
Renewing your membership by [date] means you can keep enjoying access to all the amazing benefits of [Company’s membership] like:
[Membership benefit 1]
[Membership benefit 2]
[Membership benefit 3]
[Membership benefit 4]
You have only [number] days left. But why wait? Save yourself a hassle and renew now – all you need to do is click on the button below and follow two easy steps.
RENEW NOW
We’re excited to have you back!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
We hope you have been enjoying the benefits of your [Company] membership these past months. As a loyal [Company] member, we have a special offer just for you!
Renew your membership by [date] and you will save 10% OFF the regular price. This offer is only valid through [date]. Act now and save!
RENEW NOW
If you choose not to renew early, your subscription will be automatically renewed at the regular price of [amount] on [date].
As always, if you have any questions or issues, make sure to check out our Help Center, or feel free to reach us at [email], [live chat], or [number].
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
This is a reminder that your membership with [Company] expired on [date] and you are now within your membership grace period.
If you’re still deciding whether or not to renew, or just haven’t gotten around to it yet, here’s a quick overview of what you’ll be missing out on if you don’t renew:
[Overview of major membership benefits]
We hope you will take the time to renew your membership and remain a part of our community. It couldn’t be easier – just click here to renew!
If you have any questions or if there’s anything we can do to help – please don’t hesitate to reach out.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for using [Product/Service] for the past [year] – we love having you as our customer.
I noticed that your annual subscription is expiring in two weeks, so I thought I’d check-in. If you want to continue taking advantage of our [features/ platform/ products] and retain all your data and preferences, you can easily renew by going to this page.
If you’re weighing your options, I’d love to chat further with you to help you come to a decision. If you’d like to upgrade or downgrade your plan, we can discuss that as well.
Looking forward to hearing from you.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for using [Product/ Service] for the past year!
We wanted to remind you that you’ve chosen the automatic renewal option. Your subscription will be renewed for [amount] on [date]. If you wish to stick to your current plan, no action is required. If your billing information has changed, you can update your payment details here.
Our entire team is dedicated to ensuring your [Product/ Service] experience is first-rate. If you have any questions, concerns, or suggestions, simply reply to this email and we’ll get back to you with a prompt response.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for using [Product/ Service] – we hope you enjoyed your experience. Just letting you know that your subscription expired yesterday and you won’t be able to [log in/use our service] anymore.
But it’s not too late! You can gain immediate access to all your saved data and preferences by renewing your subscription here. And what’s more, if you renew within the next 10 days, you’ll also be able to take advantage of our one-time 10% discount for returning customers.
If you have any questions or issues, please don’t hesitate to reply to this email, contact our live chat support or check out our FAQ page.
We’ll be happy to have you back!
[YOUR SIGNATURE]
Un memento de reînnoire este un e-mail trimis cu aproximativ 30 de zile înainte de expirarea serviciului. Este trimis oricui are un cont LiveAgent și trebuie să îl reînnoiască.
Dacă doriți să vă încurajați membrii să reînnoiască calitatea de membru, puteți începe oferind o reducere de reînnoire a calității de membru. Poate fi un mare impuls pentru un membru să facă ultimul pas și să finalizeze procesul.
O scrisoare de reînnoire a calității de membru ar trebui mai întâi să mulțumească clientului pentru calitatea de membru și să întrebe dacă ar dori să se reînnoiască pentru încă un an. Explicați că abonamentul lor expiră în curând și că aveți nevoie de reînnoirea acestora în următoarele două săptămâni sau va trebui să le anulați abonamentul.
Șabloane de e-mail pentru programul de fidelizare
Descoperiți 10 șabloane de e-mail eficiente pentru programele de fidelizare, menite să crească implicarea clienților și vânzările. Investiți în loialitatea clienților și reduceți costurile, folosind e-mailul ca un canal puternic pentru retenția clienților. Vizitați pagina pentru a explora șabloane pregătite pentru utilizare și pentru a vă îmbunătăți strategia de marketing.
Șabloane pentru e-mail de anulare
Serviciile sunt anulate în fiecare zi de către clienți. Asigurați-vă că îi notificați prin e-mail. Utilizați șabloanele noastre gratuite de e-mail de anulare și gestionați situația ca un profesionist.
Șabloane de e-mail de apreciere a clienților
Descoperiți șabloane gratuite de e-mail de apreciere a clienților pe LiveAgent pentru a stimula loialitatea și satisfacția. Personalizați comunicările și întăriți relațiile cu clienții, folosind șabloane pentru diverse ocazii. Vizitați acum și îmbunătățiți strategia de apreciere a clienților!
Șabloane pentru e-mail de reamintire
Crește implicarea clienților cu șabloane de e-mail de reamintire eficiente. Descoperă exemple și linii de subiect pentru acțiuni rapide!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team