Șabloanele de e-mail de separare sunt instrumente de vânzări care măresc ratele de răspuns și readuc clienții în ciclul de vânzări. LiveAgent oferă 10 șabloane pentru campanii de urmărire, cu o rată de răspuns de 33% conform HubSpot.
E-mailul de separare este unul dintre cele mai eficiente e-mailuri de urmărire a vânzărilor pe care îl puteți utiliza dacă prospectul dumneavoastră a rămas rece și nu răspunde la încercările dumneavoastră multiple de urmărire. Când ați terminat, e-mailurile de separare vă pot ajuta să îmbunătățiți ratele de răspuns, să readuceți acei clienți în ciclul dumneavoastră de vânzări și să încheiați oferte care altfel probabil s-ar fi pierdut.
De fapt, conform Katharine Derum, senior manager de vânzări la HubSpot, echipa ei vede o rată de răspuns de 33% la e-mailurile lor de separare. Nu este de mirare că aceste tipuri de e-mailuri devin din ce în ce mai populare printre vânzătorii din mediul B2B. Iată o prezentare rapidă a ceea ce este într-adevăr un e-mail de separare, împreună cu 10 șabloane de e-mail de pauză pe care le puteți utiliza în campaniile dumneavoastră de urmărire a vânzărilor.
Un e-mail de separare este ultimul e-mail pe care ar trebui să-l trimiteți unui potențial client atunci când nu ați auzit de el de ceva timp (sau nu ați auzit deloc de el) pentru a provoca un răspuns. În esență, servește ca o întrerupere pentru a obține potențialii clienți care nu răspund, cu mișcare lentă, pentru a răspunde și a lua măsuri, deoarece majoritatea dintre ei sunt surprinși să primească un e-mail de „la revedere” de la un agent de vânzări. Chiar dacă majoritatea e-mailurilor de despărțire nu vor fi convertite, există câteva motive solide pentru a le trimite:
Rețineți că acest lucru nu este același lucru cu a scrieți o scrisoare de demisie, așa că nu le confundați pe cele două.
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you improve customer service. Curious about all the opportunities?
E-mailurile de separare pot fi eficiente atât pentru urmăririle de ieșire (atunci când trimiteți e-mailuri distante către potențialii clienți care nu au interacționat anterior cu dumneavoastră), cât și pentru e-mailurile de intrare (când trimiteți urmăriri către potențialii clienți care au un anumit și-au exprimat interesul pentru oferta dumneavoastră). Oricare ar fi cazul, aceste 10 șabloane de e-mail de separare pot servi drept punct de plecare pentru ultimele dumneavoastră mesaje de urmărire către potențialii clienți care nu răspund.
Apologies if my level of persistence has become annoying.
I recently spoke with you about how we can help you with [your value proposition], and at that time it seemed as if we fit your needs. Since then, however, my attempts to reach you have failed. Would you let me know if this is still an opportunity you are interested in?
If I don’t hear back from you by end of the day on Friday, I will assume you would like me to close the file on this opportunity for now. If that is the case, I completely understand and hope that we may be of service to you in the future.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I’ve reached out to you a few times over the past six months about [your value proposition], but haven’t been able to get a hold of you. I understand that you may be busy, and I hate to bother you further if this is of no interest at all.
If anything changes, feel free to get back in touch and we can schedule a call.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I hope you’re well. I’ve tried to connect several times to discuss [your product/ service] as a solution for [their challenge]. I haven’t heard back from you, so I’m guessing the timing isn’t right, or you’ve gone in a different direction.
If you’re still interested, do let me know. If not, I’ll stop reaching out and wish you all the best with [their objective]. My contact information is below if anything changes for you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I thought we were like two peas in a pod, but I totally get it. The timing just isn’t right for us, or [your product/service] isn’t a priority at the moment.
If it ever makes sense to reconnect, shoot me an email.
Cheers!
[YOUR SIGNATURE]
I’ve reached out to you a few times recently, but I understand that nobody likes being ambushed with random emails. The truth is, I really believe you’d be interested in what [your product/ service] can offer your team.
When we spoke last, you mentioned a few key areas that you were looking to improve:
1. [Value proposition #1]
2. [Value proposition #2]
3. [Value proposition #3, etc]
Are these still priorities for you? If I don’t hear back from you within this week, I’ll assume this isn’t the right time to continue our conversation and I’ll stop reaching out.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
I hope things are well at [their company].
When we last spoke it seemed like [your product/ service] was a fitting solution for [their challenge]. Since I haven’t heard back from you in a while, I assume the timing isn’t right or you have gone in a different direction.
I won’t bug you again about this, but I did want to leave you with a bit of information about [something relevant to their goal].
[Resource 1]
[Resource 2]
[Resource 3]
I hope this helps you achieve [their specific goal]. I won’t reach out again but please feel free to get in touch if you ever need help with [what you provide], I’d be happy to reconnect.
Wishing you all the best,
[YOUR SIGNATURE]
I’m in the process of cleaning up my sales pipeline, but I wanted to check with you one last time before I close your file. Since I haven’t heard from you in a while, I’m guessing you’re super busy or your priorities have changed.
If you aren’t interested, do I have your permission to close your file? If you are still interested in how we can help you achieve [specific goals], what do you recommend as the next best step?
P.S. You can book a demo on the following link, and I’ll show you what [your product/ service] can do for you: link to a demo
Cheers!
[YOUR SIGNATURE]
I’ve been reaching out because I see a tremendous opportunity for your team to [reach specific goals] with [your product/ service]. I don’t want to be a bother, and from my ignored messages I’m sensing that’s the case.
I’ll check back in six months or so unless you let me know you’re ready to evaluate sooner.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
I don’t want to keep bombarding you with emails, but my job is to follow up persistently on strong potential matches for [your company], like [their company], which is why I’ve continued to hustle.
However, I haven’t heard back from you yet, and that tells me one of the three things:
You’re all set with [business need] and I should stop bothering you.
You’re still interested but haven’t had the time to get back to me yet.
You’ve fallen and can’t get up and, in that case, I’ll call 911 for you…
Please let me know which one it is because I’m starting to worry that it might be No. 3.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I’ve reached out to you a few times over the past couple of months to continue our discussion on how [your product/ service] could help you to achieve [their objective].
But it’s starting to feel a little lonely over here… I don’t want to hassle you with more emails if you’ve decided to put off the decision or go with another solution.
If you’re still interested in exploring [your product/ service], let’s reconnect. If not, I guess this really is goodbye.
All the best,
[YOUR SIGNATURE]
Handle difficult conversations with ease and ensure a smooth transition for both parties involved
Say goodbye to customer service complications with LiveAgent's break-up templates.
Ce este o confirmare a comenzii? (Obțineți șablonul perfect)
Folosiți șabloanele noastre de e-mail de confirmare pentru a vă asigura utilizatorii că au îndeplinit toți pașii necesari într-un proces (plată, înscriere etc.).
Șabloane de e-mail de marketing
Descoperiți 10 șabloane de e-mail de marketing gata de utilizare de la LiveAgent, esențiale pentru creșterea vânzărilor și fidelizarea clienților. Personalizați și îmbunătățiți campaniile de marketing cu șabloane pentru achiziție, post-cumpărare și multe altele. Explorați-le acum pentru un ROI sporit!
Descoperă șabloane gratuite de ticketing pe LiveAgent, esențiale pentru a îmbunătăți experiența clienților și a eficientiza asistența. Află cum poți economisi timp și crește productivitatea echipei tale de suport cu răspunsuri predefinite și șabloane personalizate. Vizitează pagina pentru cele mai bune practici și exemple de utilizare!
Șabloane de e-mail pentru recuperarea clienților
Îmbunătățiți relația cu clienții cu șabloane de e-mail de recuperare gratuite de la LiveAgent. Oferiți beneficii atractive și reamintiți clienților de motivele pentru a se reimplica. Descoperiți exemple de șabloane eficiente și personalizabile pentru a recâștiga clienții dezinteresați. Vizitați pagina noastră pentru a accesa resursele și începeți să vă reconstruiți legăturile cu clienții!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team