Descoperă șabloane de e-mail și întrebări esențiale pentru solicitarea studiilor de caz, care demonstrează beneficiile produsului tău prin exemple reale. Acestea sunt un instrument cheie în strategiile de marketing B2B pentru câștigarea încrederii clienților.
Studiile de caz sunt o parte critică a majorității strategiilor de marketing B2B. Acestea vă oferă șansa de a le arăta clienților potențiali exemple din viața reală a modului în care produsul dvs. a reușit să satisfacă nevoile altor clienți, să le rezolve problemele și, în cele din urmă, să-i ajute să își atingă obiectivele de afaceri. Studiile de caz parcurg un drum lung în câștigarea încrederii potențialilor dvs. clienți și în validarea faptului că produsul sau serviciul dvs. funcționează efectiv. Următorul articol prezintă de ce studiile de caz sunt un instrument esențial de marketing de conținut și oferă șabloane de e-mail pentru solicitarea de studiu de caz împreună cu întrebările de bază pentru interviu pentru studiul de caz pentru a vă ajuta să obțineți studii de caz și povești de succes de la clienții dvs.
13% dintre specialiștii în marketing numesc studiile de caz ca fiind una dintre formele principale de media utilizate în cadrul strategiei lor de conținut, ceea ce le situează pe locul cinci în topul celor mai populare tipuri de conținut, fiind depășite doar de conținutul vizual, bloguri și cărți electronice. (Raportul HubSpot privind starea marketingului)
Studiile de caz ale clienților sunt cele mai populare tactici de autopromovare folosite de directorii agențiilor de marketing: 62,6% dintre respondenți au votat în favoarea faptului că acestea sunt eficiente în generarea de lead-uri. (studiu eMarketer)
Studiile de caz/poveștile de succes se clasează pe locul al treilea în topul celor mai influente tipuri de marketing de conținut în procesul de cumpărare, atât pentru întreprinderile mici, cât și pentru cele mari. (Raport de sondaj privind conținutul tehnologic B2B realizat de Eccolo Media).
73% dintre consumatori spun că studiile de caz joacă un rol important în procesul lor de luare a deciziilor. (Raport de sondaj privind preferințele în materie de conținut)
[Company name] is currently building a library of case studies to include on our website. We’re looking for successful companies using [Product name] to solve interesting challenges, and your team immediately came to mind. Are you open to [Customer company name] being featured?
Your story will help inform our prospects about how they can benefit from using our product. I’d be happy to provide more details if you are potentially interested.
Either way, thank you for considering my request and thank you for being a loyal [COMPANY] customer.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Subject line: Can I feature you as a case study?
[Name],
The subject line pretty much says everything, but I’d like to ask again. Can I feature you as a case study? I think our project had a lot of highlights, and I’m eager to get the word out about our great work together.
Specifically, I plan to dig into these main aspects:
[Aspect 1]
[Aspect 2]
[Aspect 3]
If being featured is OK with you, can we have a quick call on [date/ time] to discuss it in more detail? Or if that doesn’t work, I’m free on [date].
I look forward to chatting with you!
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
I’m really glad to hear you had [positive experience with your company], and I was wondering whether you’d be interested in being featured as one of our customer success stories. I manage our case study initiatives and have the opportunity to showcase all the great stories from customers like you.
It should be a lightweight process – I will ask you roughly 10 – 15 questions via email or phone about your experience and results. This case study will include a blurb about your company and a link to your homepage (which hopefully will make your SEO team happy!)
Here’s an example of how it usually looks like: link to a case study example
If this is something you would be interested in, please let me know by responding to this email, or giving me a call at [number] to discuss it in more detail.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for the fantastic feedback – I’m thrilled to hear [Product name] is working well for you and that [Customer company name] is getting the results you’ve been looking for.
My team is actually in the process of building out our library of case studies, and I’d love to include your story. Happy to provide more details if you’re potentially interested.
In any case, thank you again, and I look forward to getting more updates on your progress.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
I wanted to reach out to thank you for being a loyal [Company] customer for over [number] years now. I noticed you achieved your goal of [milestone] last month, and I wanted to congratulate you on your success!
I’d love to share your story using [Product name] with the world – I think it’s a great example of how our product + a dedicated team and a good strategy can achieve awesome results.
Are you open to being featured in a case study? If so, I’ll send along more details.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Happy Holidays!
As this year winds down, I wanted to say thank you for being a loyal [Company] customer and for your partnership using [Product/ Service] this year. You’ve achieved fantastic results in the time we’ve been working together, so I wanted to reach out to see if you’d be interested in being featured in a case study on our website.
Here’s how it would look like: link to a case study example
Either way, thank you once again for the chance to work with you, and I hope you have a warm and happy holiday season with your family and friends.
I’m looking forward to chatting soon in the new year!
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
We’re thrilled to hear you’re interested in sharing your success story with [Product name]. My name is [Name], and I’ll be working directly with you on this case study.
I’ve attached an important document to this email that outlines the whole process, which includes [details of your case study process]. Typically, a case study will take about a week t complete from start-to-finish depending on availability and turnaround time of any revisions, and your involvement will require about 1 hour of your time.
Again, I’m excited to start the process with your team and learn more about your success with [Product name]!
In the meantime, please don’t hesitate to contact me with any questions. Happy to be a resource.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Pentru a scrie un studiu de caz convingător / o poveste de succes, plină de informații aprofundate și date despre modul în care produsul sau serviciul dvs. adaugă valoare – trebuie să puneți întrebări serioase – respectând în același timp faptul că clienții dvs. nu pot pierde mult timp să răspundă. Iată câteva dintre cele mai frecvente întrebări de interviu pentru studiul de caz pe care le puteți folosi atunci când vă desfășurați propriile interviuri de studiu de caz pentru clienți.
Ready to amp up your sales?
Take advantage of our free, 30-day, all-inclusive trial. Gamify your support and utilize live chat to assist potential customers with choosing the right products.
Șabloane pentru serviciul clienți
Descoperiți cum șabloanele pentru serviciul clienți pot transforma interacțiunile cu clienții dvs., economisind timp, reducând erorile și asigurând o comunicare coerentă. Aflați cele mai bune practici și exemple pentru a îmbunătăți satisfacția clienților și eficiența echipei. Vizitați acum pentru a afla cum să personalizați șabloanele și să creșteți viteza de răspuns!
Șablon de e-mail de solicitare de feedback
Descoperiți șabloane gratuite de e-mail pentru solicitarea feedback-ului clienților, esențiale pentru îmbunătățirea afacerii și fidelizarea clienților. Optimizează-ți marketingul și construiește conexiuni semnificative cu ajutorul e-mailurilor de solicitare de feedback, oferite de LiveAgent. Începe acum și îmbunătățește-ți serviciile fără costuri!
Șabloane de e-mailuri informative
Descoperiți șabloane de e-mail informative pentru mesaje clare și valoroase, fără a fi promoționale. Economisiți timp și efort!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team