Șabloanele de e-mail de succedere sunt esențiale pentru succesul în vânzări. LiveAgent automatizează aceste e-mailuri și oferă 10 exemple pentru a îmbunătăți vânzările. Evitați greșelile comune precum trimiterea excesivă sau lipsa personalizării.
Uitarea trimiterii de e-mailuri de urmărire este una dintre cele mai grave greșeli pe care le fac profesioniștii din domeniul vânzărilor și marketingului atunci când se adresează prospecților. Mult prea des, aceștia se concentrează doar pe lansarea inițială și neglijează complet acțiunile de urmărire. Un procent uriaș de 70% dintre e-mailurile de vânzări nu sunt urmărite, deși 80% dintre contracte necesită cel puțin cinci urmăriri înainte de a fi încheiate.
Revenind în contact cu clienții potențiali, întreprinderile pot crește rata de răspuns și pot încheia mai multe vânzări. De fapt, e-mailurile de succedere obțin de obicei rate de răspuns mai bune decât e-mailul inițial. Un studiu realizat de Iko System a înregistrat o rată de răspuns de 18% la primul e-mail, 14% la al doilea, 13% la al patrulea și un procent uriaș de 27% la al șaselea. Având la îndemână șabloanele de e-mail de succedere potrivite, echipa dvs. de vânzări și marketing poate asigura o comunicare mai consistentă cu potențialii clienți și îmbunătăți vânzările pe termen lung.
Deși nu există o formulă universală pentru cel mai bun număr și cea mai bună frecvență a e-mailurilor de urmărire pe care ar trebui să le trimiteți (deoarece depinde în mare măsură de tipul de interacțiune pe care ați avut-o anterior cu prospectul dumneavoastră) – cercetările arată că 2 sau 3 urmăriri reprezintă numărul optim. Ca regulă generală, se recomandă să așteptați cel puțin două zile înainte de a trimite primul e-mail de urmărire.
Din punct de vedere statistic, dacă nu primiți un răspuns la primul e-mail, aveți 21% șanse să primiți un răspuns la al doilea e-mail și 25% șanse să primiți un răspuns de la destinatar după câteva mesaje de succedere. De asemenea, este posibil să fie nevoie de 5 e-mailuri de succedere sau mai mult pentru a obține efectiv un răspuns din partea unui prospect.
Personalizarea este esențială în ceea ce privește marketingul prin e-mail, deoarece poate ajuta e-mailurile de succedere să iasă în evidență. Studiile au arătat că e-mailurile cu linii de subiect personalizate au cu 26% mai multe șanse de a fi deschise decât cele fără, iar veniturile sunt de 5,7 ori mai mari în cazul e-mailurilor care folosesc personalizarea.
Decizia privind modul în care trebuie să urmăriți prospecții care nu au răspuns la e-mailul inițial poate fi complicată, deoarece trebuie să găsiți echilibrul potrivit între a adăuga valoare și a fi insistent/neplăcut. Mai jos sunt 10 modele de bază de e-mailuri de succedere a vânzărilor pentru diferite cazuri de utilizare, pe care le puteți folosi ca punct de pornire înainte de a vă crea propriul e-mail.
Am inclus, de asemenea, un șablon de e-mail de întrerupere în cazul în care nu primiți răspuns de la un client pentru o perioadă de timp.
I’ve noticed that you have read my last email and visited our website. I hope this isn’t an overstep, but I just wanted to make sure you found what you were looking for, and wanted to see if you had any questions.
As I stated in my previous email, I believe [Product] can help [their Company] to [your value proposition].
Please let me know when is a good time for you, so I can hop on a call and walk you through how companies like [customer 1] and [customer 2] have benefited from our tool.
If you are not the right person to discuss this with, who would you recommend I talk to?
I look forward to hearing back from you.
[YOUR SIGNATURE]
I know I’ve already shared some information about [product or service] with you a while ago, but I thought you might be interested to learn about a new deal [Company] is offering right now.
[Details of the deal]
This deal is currently available through [end date]. If you’d like to hear about this in more detail, please let me know. I would happily spend 15 mins telling you everything you need to know.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
The last time we discussed [value proposition] you suggested that it wasn’t the right time, asking me to connect some time around the end of the year.
So, should we pick up from where we left off? I’d be happy to do a quick review of our proposal on the phone and answer any pending questions.
Eager to hear back from you!
[YOUR SIGNATURE]
I left you a voicemail earlier today to schedule a time to demo [Product]. We’re excited to show you how we help our clients [achieve their goals].
I mentioned that I’d call again on [date and time], but feel free to reach me whenever works best for you at [phone number] or shoot me an email.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
It was great connecting with you at [event name]. I hope you got a ton of value from the sessions.
I wanted to follow up with you since you expressed interest in learning more about [product/ service/ company]. Would you be open to scheduling a quick call this week to discuss it further? I’d love to learn more about your company’s needs in this area and how we can help you achieve your goals.
Hope to hear from you soon,
[YOUR SIGNATURE]
Hope you’re doing well. It’s been a few months since you tried [Product], so I thought I’d check-in and see how things were going at [their Company].
I know that sometimes our trial users don’t end up signing up because the timing isn’t right for them, and many consider [Product] to be a better investment after they’ve grown.
I want to offer you another free 15-day trial with no strings attached. Simply click here to activate your extended trial now.
If you have any questions or need assistance, just hit ‘Reply’ and let me know – I’m always happy to help.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for your time yesterday and sharing more insights on what you are trying to achieve and the challenges you are facing. We understand the bigger picture and we’re happy that the demo gave you a better idea of how [Product] will help you reach your goals.
Ultimately, here are 3 main things [Product] will help you to accomplish:
[Feature #1]: Will allow you to [meet X goal]
[Feature #2]: Will help you [with Y challenge]
[Feature #3]: Will mitigate [Z issue]
As promised, I’ve attached additional information about [specific feature] that you asked about.
The next step is [action item]. Just let me know if you have any questions and I’d be more than happy to chat again. Also, feel free to give me a call at [number].
Best,
[YOUR SIGNATURE]
This is [your name] checking in about the guest post pitch I emailed a couple of weeks ago. I understand that you are having a busy week, so I thought I’d drop you a line and ask. Have you had a chance to look at it?
I’m excited to hear back from you! Let me know if you’d like me to add/remove something from the pitch.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I won’t take up too much of your time. If I don’t hear back from someone, I know it’s usually because they’re either busy, not interested, or missing my emails. Could you please hit a quick reply and let me know 1 / 2 / 3 so that I could update your file?
1 – Too busy right now, email me again in a month.
2 – Not interested, please leave me alone.
3 – Haven’t seen previous emails.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I’m going through my contacts and realized that I haven’t heard back from you about [product/ offer], which usually means one of two things: either the timing may not be right or you no longer have a need.
In either case, I don’t want to keep bothering you. Would it be alright if I closed your file with us? Otherwise, if you would still like to talk, let me know a good time.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I feel strongly that [their Company] could benefit from our [Product/ Service] but I’ve struggled to get a hold of you lately.
This can mean only one thing – your office has become subsumed by a zombie outbreak. Fret not – if you provide a number corresponding with the one of the below options (#1-4), I’ll know exactly how to respond:
1) There’s a zombie gnawing on my leg as I speak. Please send over anyone you know with zombie-killing experience.
2) No zombies on my side but I’m interested in chatting for 5 minutes at ___ (please let me know a date/time that works for you).
3) The timing isn’t great now but please reach back out in 3 weeks.
4) You irritate me more than zombies ever could. Please go away.
Looking forward to hearing from you, [Name],
[YOUR SIGNATURE]
Ready to test our sales follow up email templates?
Why not try them alongside our ticketing software? Take advantage of our free 130-day trial, no credit card required.
Ce este o confirmare a comenzii? (Obțineți șablonul perfect)
Folosiți șabloanele noastre de e-mail de confirmare pentru a vă asigura utilizatorii că au îndeplinit toți pașii necesari într-un proces (plată, înscriere etc.).
Șabloane de e-mail de marketing
Descoperiți 10 șabloane de e-mail de marketing gata de utilizare de la LiveAgent, esențiale pentru creșterea vânzărilor și fidelizarea clienților. Personalizați și îmbunătățiți campaniile de marketing cu șabloane pentru achiziție, post-cumpărare și multe altele. Explorați-le acum pentru un ROI sporit!
Șabloane de e-mail de vânzare promoțională a produselor
Descoperă șabloane de e-mail promoționale pentru a-ți crește vânzările și atrage noi clienți. Află strategii de marketing digital și personalizează-ți campaniile pentru a obține rezultate maxime. Vizitează pagina noastră pentru șabloane profesionale de e-mail și linii de subiect care vor transforma comunicarea ta cu clienții!
Șabloane de e-mailuri informative
Descoperiți șabloane de e-mail informative pentru mesaje clare și valoroase, fără a fi promoționale. Economisiți timp și efort!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team