Descoperiți 10 șabloane de e-mail pentru urmărirea serviciului de clienți, care îmbunătățesc experiența clienților și promovează autoservirea. Aflați cum să scrieți eficient un e-mail de urmărire și să monitorizați cererile clienților.
Serviciul pentru clienți este o parte critică a oricărei afaceri de succes, indiferent de industria în care se află. Cu toate acestea, serviciul excelent pentru clienți și asistența nu sunt doar răspunsuri la întrebările clienților sau rezolvarea problemelor acestora, mergând apoi mai departe. Trebuie să vă asigurați că clientul rămâne mulțumit de rezultate, astfel încât urmările sunt esențiale. Cu toate acestea, pentru multe companii, serviciul pentru clienți se oprește odată ce solicitarea clientului a fost gestionată. Chiar dacă urmărirea este o sarcină destul de simplă, este adesea neglijată. De fapt, conform celui mai recent SuperOffice Raport de referință al serviciului pentru clienți:
Emailurile de urmărire a clienților pot avea un impact major asupra experienței clientului. Este un lucru pe care întreprinderile mici îl înțeleg adesea și îl folosesc în avantajul lor, dar organizațiile mai mari tind să uite. Urmărirea e-mailurilor trimise imediat după o interacțiune cu serviciul pentru clienți poate:
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your<br> own customer email templates, thus<br> helping you improve customer service.<br> Curious about all the opportunities?
Indiferent dacă este vorba de actualizarea clienților cu privire la starea cererilor lor, cererea de feedback sau oferirea de ajutor proactiv după o rezoluție, urmăririle nu ar trebui să fie subestimate de echipa dumneavoastră de servicii pentru clienți. Aici aveți 10 șabloane de e-mail de urmărire a serviciului pentru clienți, care acoperă diferite părți ale procesului de urmărire a clienților – folosiți-le prompt atunci când creați propriile mesaje de urmărire a clienților.
I wanted to update you about the status of your issue before the weekend.
It is still in progress and is being worked on by our technical support team. We’re prioritizing your request, and I will make sure this issue is resolved over the weekend. You will get notified immediately once it’s done.
You can also track the status of your request any time by logging in to your [Brand] account and clicking on the Requests tab.
Thanks for your patience!
Have a great weekend,
[YOUR SIGNATURE]
Hope you’re doing well. I just wanted to check in with you regarding the issue you had the other day with [details of the issue]. Was it resolved? Do you need any additional help? Please let me know – I’d be happy to assist you in any case.
Have a great day,
[YOUR SIGNATURE]
You are most welcome. I’m glad that out of hundreds of customers we send emails to every day, someone appreciates the effort we put into trying to provide the highest quality of customer service.
Customers like you are the reason we strive to do the best at our jobs. Please feel free to reach out again if you have any questions, issues, or concerns – we are just an email away and will always be happy to assist you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I’m sorry again about the less than stellar experience you had the other day with our customer support team. I just wanted to reach out and let you know that we’ve decided to put our entire customer support team through additional training to ensure situations like that won’t happen again.
In the meantime, if you have any questions, concerns, or feedback, or if there’s anything else we can do to help, please don’t hesitate to let me know.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I’m glad we were able to resolve [issue]. By the way, you can read more about managing [your account/ payment options/ settings, etc.] in our Help Center. There’s one article that covers your issue in depth [insert link].
If you have any other questions, or if there’s anything we can do to make your experience with us more enjoyable, please let us know.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I’m checking in about your case with us regarding [case topic] one last time. It’s been [number of days] days since we’ve heard from you, so I wanted to reach out and let you know we are going to close this ticket.
Please feel free to reopen this ticket or open a new one if you need any further assistance – we’ll be happy to help.
Thanks again for working with us!
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for contacting us about [details of the issue]. Our records show that your issue has been resolved, so your ticket will be automatically closed in 3 days.
If you still need our help or have any more questions, just hit ‘reply’ and we’ll get back to you shortly.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
We’re reaching out regarding your recent issue with [details of the issue] that was resolved on [date]. To help us serve you better, we’d love to hear about your experience with our support team.
On a scale of 1 to 5, how easy was it to get your issue resolved?
1 = Extremely difficult
2 = Very difficult
3 = Neither
4 = Very easy
5 = Extremely easy
We appreciate your feedback. And as always, if there’s anything else we can do for you in the future – please don’t hesitate to reach back out again.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
You recently reached out to us regarding [details of the issue] which was resolved on [date]. We would love to hear about your experience with our customer service.
Can you please take a moment to respond to this quick survey? It’ll take you less than 60 seconds to answer! Thank you so much, your feedback will help us assist you better in the future.
[Link to Survey]
Thanks again,
[YOUR SIGNATURE]
As you may already be aware, earlier this week some of our customers have encountered an issue with [product/service/ feature, etc.] Our engineering team was able to resolve it approximately 2 hours after the initial report. We’d like to apologize once again for any inconvenience this may have caused.
To ensure this doesn’t happen again we’re working on multiple improvements to our [product/ service/ feature/ operations, etc.]. In this blog post, we published a full explanation of what went wrong, what we did to recover, and what we’ll do to prevent this from happening in the future: link to a blog post.
Thank you for your patience and understanding. And as always, if you have any questions or come across any issues, please let us know, we’re here to help.
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]
Când răspundeți la o solicitare a clienților, ar trebui să faceți această urmărire pentru a verifica starea problemei. Cu o monitorizare, vă puteți asigura că problema este rezolvată corect.
Un e-mail de urmărire este unul trimis cuiva care v-a pus o întrebare (sau pentru care ați furnizat un serviciu) care vă solicită să mai faceți ceva. Acest tip de e-mail extinde adesea sfera de lucru oferită de compania dumneavoastră sau oferă clienților produse sau servicii suplimentare. Un e-mail de urmărire ar trebui să fie trimis clienților care au făcut o achiziție sau au avut un fel de interacțiune cu compania dumneavoastră.
Puteți urmări o reclamație a clientului solicitând feedback cu privire la cât de bine a fost rezolvată problema și oferindu-vă să încercați să remediați problema dacă clientul dorește acest lucru.
Șabloane pentru serviciul clienți
Descoperiți cum șabloanele pentru serviciul clienți pot transforma interacțiunile cu clienții dvs., economisind timp, reducând erorile și asigurând o comunicare coerentă. Aflați cele mai bune practici și exemple pentru a îmbunătăți satisfacția clienților și eficiența echipei. Vizitați acum pentru a afla cum să personalizați șabloanele și să creșteți viteza de răspuns!
Șabloane de e-mail de apreciere a clienților
Descoperiți șabloane gratuite de e-mail de apreciere a clienților pe LiveAgent pentru a stimula loialitatea și satisfacția. Personalizați comunicările și întăriți relațiile cu clienții, folosind șabloane pentru diverse ocazii. Vizitați acum și îmbunătățiți strategia de apreciere a clienților!
Șabloane de e-mail pentru separare
Descoperiți 10 șabloane de e-mail de separare care cresc ratele de răspuns și reintroduceți clienții în ciclul de vânzări!
Șabloane de e-mail ce succed vânzările
Profitați de șabloanele noastre de e-mail ce succed vânzările pentru orice ocazie. Salvați-le ca răspunsuri predefinite sau automatizați-le cu LiveAgent!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team