Șabloanele de e-mail de vânzări la rece sunt esențiale pentru generarea de lead-uri B2B. Personalizabile și direcționate, ele facilitează relațiile cu clienții potențiali. Pagina oferă exemple de șabloane și practici de email pentru a optimiza campaniile.
Pentru afacerile B2B, marketingul prin e-mail la rece a fost întotdeauna și rămâne una dintre cele mai eficiente modalități de a genera lead-uri de calitate. Un e-mail la rece bine elaborat, personalizat și foarte bine direcționat poate fi punctul de plecare al unei interacțiuni de vânzări de succes. Cu toate acestea, deoarece un e-mail la rece este tipul de e-mail pe care îl trimiteți unui potențial client cu care nu aveți nicio relație anterioară – a face ca potențialii clienți să răspundă (sau chiar să deschidă) un e-mail rece ca gheața poate fi o provocare pentru reprezentanții de vânzări. Mai jos sunt prezentate câteva bune practici pentru trimiterea de e-mailuri la rece B2B, împreună cu o listă de subiecte demonstrate și 10 modele de e-mailuri de vânzări la rece pe care le puteți folosi pentru campaniile dvs. de e-mailuri de ieșire.
Personalizați fiecare mesaj pe baza datelor disponibile – Woodpecker a constatat că rata medie de răspuns a e-mailurilor personalizate avansate este de 17% (față de 7% pentru e-mailurile nepersonalizate).
Încheiați cu un apel clar la acțiune pentru a încuraja un angajament suplimentar – cum ar fi să le cereți să vă pună în legătură cu persoana potrivită, să aranjeze un apel scurt, să programeze o demonstrație etc.
My name is [First name], and I’m the head of business development efforts at [Your company]. We recently launched a new [product] that helps [one sentence pitch].
I’m taking an educated guess here– based on your online profile, you appear to be an appropriate person to connect with, or might be able to point me in the right direction.
I’d like to speak with someone from [Prospect’s company] who is responsible for [handling something that’s relevant to my product].
If that’s you, are you open to a 15-minute call on [date and time] to discuss how [product] can specifically help your business? If not you, who do you recommend I should contact?
I’d appreciate the help!
[YOUR SIGNATURE]
This is [Your name] with [Your company]. I work with businesses in the [specific] industry and saw you visited our website in the past.
This inspired me to spend a few minutes on [Prospect’s company] website to learn more about how you’re approaching [their strategy for sales/ marketing/ customer service, etc.]. I noticed some areas of opportunity and decided to reach out to you directly.
[Your company] is working with similar companies in your industry, such as [Customer 1], [Customer 2], and [Customer 3] to help them accomplish [specific goals], and giving them the [tools/solutions] to succeed.
If you’d like to learn more, let’s set up a quick call. How does [Day/ time] look on your calendar?
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
[Your name] from [Your company] here. I know you’re busy, so I’ll keep this short.
[Prospect’s company] is on my radar because we’ve helped organizations like [Customer 1], [Customer 2], and [Customer 3] to improve [the benefit your product provides] and achieve [results].
Is this something that might interest your organization right now? If so, are you or someone from the team available to hop on a quick call sometime over the next week or two?
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Just ran across your website and noticed you were using [your competitor’s product]. How is it working out for you?
Our product is similar to that, however, it also provides [key differentiators]. If you’re up for it, I would love to jump on a quick call with you and get your opinion on how we could make [Prospect’s company] better and see if it would make sense for us to work together.
Would [date and time] be a good time for you? (If not, I’m flexible, just let me know).
Best,
[YOUR SIGNATURE]
[Your name] from [Your company] here. I saw you recently downloaded our whitepaper about [topic of whitepaper], so I thought I’d reach out.
[Prospect’s company] looks like a great fit for [Your company] and I’d love to understand what your goals are for this year.
We often help companies like yours grow with:
A solution/result
B solution/result
C solution/result
If you’d like to learn how [Your company] can help you reach [X goals], feel free to book time on my calendar here: [link]
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
[Mutual connection] recommended we get in touch, hope you don’t mind me reaching out. I work for [Company name] that provides [short product pitch].
[Product name] has been helping businesses like yours [achieve specific goals]. I believe it’s something that might be valuable to you.
How do you feel about a quick call next week to discuss this further? Let me know when works best for you.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
My name is [Your name] and we work with companies like [Company names] to improve their [sales/ marketing efforts/ customer experience, etc.].
I’ve already started looking at [Prospect’s company] website and I have a few ideas about how you can increase your […]. For example, [details on how you can help them achieve their goals].
I actually have more ideas that may be useful for you. Do you have some time next week for a 15-minute call? If so, you can book time directly onto my calendar here: [link]
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
My name is [Your name], and I’ll keep this very quick.
Our software solution helps businesses like yours achieve [specific goals] through [product benefits].
Could I have 10 minutes of your time next week for a personalized demo that’ll make clear why companies like [Customer 1], [Customer 2], and [Customer 3] love our product?
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
You recently visited our website and [what they did on website]. If you’re interested in learning more about [content topic], then I can recommend the following additional resources:
[Relevant resource 1]
[Relevant resource 2]
Or, if you were looking for a cost-effective solution to [topic], our product/service could actually help you [achieve specific goals]. Let’s schedule a quick 10-minute call so I can tell you more about it. When works best for you?
Best,
[YOUR SIGNATURE]
I just came across your [prospect’s blog post/ comment] on [platform] and thought the points you made were very insightful and I agree with most of them.
It also made me want to reach out so I could talk to you about how [Prospect’s company] could benefit from our software that totally takes care of the issue you raised about [details of the issue].
What would be the best way to get 15 mins on your calendar to explore if this would be valuable to your company?
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Sign up for our free 30-day trial!
No credit card required. Discover all that LiveAgent has to offer -- engaging templates, a robust call center, ticketing system, and more.
Șabloane pentru serviciul clienți
Descoperiți cum șabloanele pentru serviciul clienți pot transforma interacțiunile cu clienții dvs., economisind timp, reducând erorile și asigurând o comunicare coerentă. Aflați cele mai bune practici și exemple pentru a îmbunătăți satisfacția clienților și eficiența echipei. Vizitați acum pentru a afla cum să personalizați șabloanele și să creșteți viteza de răspuns!
Șabloane de e-mail care anticipează reducerile
Descoperiți cum să îmbunătățiți vânzările online cu șabloane de e-mail care anticipează reducerile. Aflați strategii eficiente de comunicare și exemple de șabloane pentru a atrage noi clienți și a crește loialitatea celor existenți. Maximizează-ți campaniile de vânzări acum!
Șabloane de e-mail de vânzare promoțională a produselor
Descoperă șabloane de e-mail promoționale pentru a-ți crește vânzările și atrage noi clienți. Află strategii de marketing digital și personalizează-ți campaniile pentru a obține rezultate maxime. Vizitează pagina noastră pentru șabloane profesionale de e-mail și linii de subiect care vor transforma comunicarea ta cu clienții!
Șabloane de e-mail pentru separare
Descoperiți 10 șabloane de e-mail de separare care cresc ratele de răspuns și reintroduceți clienții în ciclul de vânzări!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team