A oferi servicii excelente pentru clienți și a vă proteja totodată angajații pe durata pandemiei de coronavirus poate fi o provocare. Cel mai important lucru de făcut este să vă păstrați calmul, să vă organizați și să gândiți dintr-o altă perspectivă. Dacă aveți nevoie de câteva sfaturi despre cum să vă conduceți în continuare afacerea în această perioadă dificilă, citiți mai departe.
COVID-19 este un coronavirus nou apărut în China în decembrie 2019. COVID-19 se răspândește de la persoană la persoană prin aer. Printre simptome se numără tusea, febra și dificultățile de respirație. În unele cazuri, virusul s-a dovedit a fi mortal. Totuși, indivizii cei mai expuși riscului sunt vârstnicii sau oamenii cu probleme respiratorii sau cardiovasculare preexistente.
Cel mai bun mod de a vă proteja împotriva contractării virusului este să evitați contactul cu alte persoane, să vă spălați des pe mâini, să vă acoperiți gura cu un șervețel când tușiți sau strănutați și să evitați să vă atingeți ochii, nasul și gura.
Coronavirusul a avut deja un impact asupra economiei globale. Piața bursieră s-a prăbușit, au fost instituite interdicții de călătorie și carantine, iar magazinele alimentare sunt complet epuizate în anumite zone din cauza panicii.
Din motive de prevenție, multe guverne europene au ordonat ca toate întreprinderile și organizațiile neesențiale (altele decât farmaciile, magazinele alimentare, oficiile poștale, cabinetele medicale) să își sisteze activitățile temporar.
Înțelegem că nu toate muncile pot fi desfășurate de la distanță. Cu toate acestea, dacă sunteți o societate de comerț electronic sau SaaS, putem presupune că o mare parte dintre activități poate fi desfășurată de acasă. Agenții dumneavoastră de servicii pentru clienți, dezvoltatorii, reprezentanții vânzări și echipa de marketing își pot duce calculatoarele acasă și continua să lucreze de la distanță. În esență, nimic nu trebuie să se schimbe cât timp angajații dumneavoastră au o bună etică a muncii și rămân motivați.
Dacă nu puteți expedia produse sau furniza servicii (de exemplu, dacă sunteți o companie aeriană afectată de interdicțiile de călătorie), oferiți clienților un compromis drept compensație. De exemplu, dacă nu puteți acorda restituiri de bani, oferiți clienților bonuri valorice. Acestea ar trebui să aibă valoarea echivalentă a prețului inițial al achiziției și să poată fi răscumpărate în viitor.
Dacă gestionați situațiile în acest fel, clienții dumneavoastră vor fi cu precădere mai înțelegători, mai puțin frustrați și mai înclinați să cumpere din nou de la dumneavoastră în viitor.
În vremuri ca acestea, este important să diminuați pierderile. Concentrați-vă pe ceea ce funcționează în acest moment. Oferiți concedii sabatice, lăsați oamenii să se gândească la noi proiecte profitabile, reduceți profiturile companiei pentru ca angajații dumneavoastră să se simtă stabili și în siguranță din punct de vedere financiar sau oferiți pachete și abonamente care aduc mai puține venituri pe termen lung, dar care previn problemele de flux de numerar în prezent. Este timpul să gândiți inteligent și să vă păstrați calmul.
Concentrați-vă să faceți lucrurile de care nu ați avut niciodată timp. Poate că este timpul să vă ocupați de acea refacere totală a paginii de internet pe care tot ați amânat-o. Sau poate este timpul să vă reapucați de blog. Lăsați-vă creativitatea să zburde. Există întotdeauna loc de mai bine.
Când aveți de-a face cu anulări și restituiri, este important să luați în considerare aspectul uman al afacerii și să dați dovadă de flexibilitate și înțelegere față de clienți.
Navigați printre cozile lungi de apeluri și conversații cu ajutorul direcționării inteligente a apelurilor, răspunsurilor vocale interactive sau formularelor de preconversație. Oferiți agenților timpul și spațiul necesar pentru a se organiza și a răspunde eficient la toate solicitările clienților.
Rămâneți motivat și înțelegi că scăderile actuale cu privire la satisfacția clienților sunt doar temporare. Încercați să vă gândiți la noi moduri de a interacționa cu clienții prin care experiențele negative pot fi transformate în unele pozitive.
Lăsați-vă inspirat de Martinus, o librărie slovacă care continuă să ofere servicii clienților prin intermediul internetului. Agenții de servicii pentru clienți sunt pregătiți să ofere consultanță cumpărătorilor cu privire la alegerea cărților, în sesiunile de videoconversații. Este o modalitate plăcută, efectivă și memorabilă.
Întrucât volumele de tichete sunt mari și doar continuă să crească, este important să mutați angajații pe posturi de asistență pentru clienți, după cum este nevoie. Chiar dacă angajații mutați nu dispun de suficiente cunoștințe cu privire la produs și la tichetele tehnice aferente acestuia, le puteți atribui tichete de „începător” care abordează întrebări simple precum „Cum îmi resetez parola?” sau „Cum îmi pot îmbunătăți abonamentul?”
Pe această cale, reprezentanții de asistență bine informați se pot concentra pe tichetele cu un grad mai mare de complexitate și cu mai multă importanță. Aceasta este o situație avantajoasă pentru toată lumea, întrucât nu îi veți face pe clienți să aștepte și veți putea folosi toată forța de muncă disponibilă fără să faceți concedieri sau angajări noi.
Când volumele tichetelor sunt extrem de mari, este important să adaptați turele de lucru ale agenților în așa fel încât serviciul de asistență pentru clienți să fie disponibil 24/7. Dacă nu puteți modifica turele agenților, gândiți-vă la metode noi de a oferi asistență clienților chiar și în perioadele de inactivitate. Gândiți-vă la baze de cunoștințe, forumuri, articole de îndrumare, conversații în modul deconectat, conținut pe YouTube – practic aproape orice poate fi utilizat de către clienți în regim de autoservire.
LiveAgent combină interfața excelentă de conversații directe, sistemul de gestionare a tichetelor și automatizarea, toate acestea permițându-ne să oferim asistență excepțională clienților noștri.
Peter Komornik, CEO
Dacă aveți opțiunea de a angaja temporar agenți de asistență pentru clienți care să lucreze de la distanță, atunci cu siguranță că trebuie să faceți acest lucru. Având în vedere că destul de mulți oameni este posibil să fi rămas fără loc de muncă și se află într-o situație financiară dificilă, aceasta poate fi o poziție lucrativă pentru mulți.
A pregăti mesaje predeterminate și a automatiza anumite răspunsuri prin poștă electronică sunt modalități excelente de a soluționa rapid tichetele. De exemplu, mesajele predeterminate pot fi trimise automat oricui solicită o restituire. Mesajul ar trebui să conțină un text pregătit în prealabil cu ajutorul căruia clientul este îndrumat prin proces și care oferă răspunsuri pentru orice fel de întrebări frecvente cu privire la restituire.
Oferim servicii administrative de migrare de la majoritatea soluțiilor populare de birou de asistență.
Orice vă poate aduce economie de timp pe durata unei perioade cu volume mari de tichete reprezintă un plus. Utilizați instrumente avansate de birou de asistență, cum ar fi vizualizarea tastării în timp real, care vă permite să vedeți ce tastează clienții în conversațiile directe chiar înainte să trimită mesajul. Acest lucru vă oferă timp suplimentar să le căutați comenzile și tichetele anterioare și orice alte informații importante care v-ar putea fi de folos când le oferiți asistență.
Principala concluzie care se desprinde din toate acestea este aceea de a rămâne pozitiv și motivat. Gândiți-vă la soluții inedite care vă pot ajuta atât clienții, cât și agenții. Nu uitați că toate aceste situații sunt doar temporare și că totul va reveni în curând la normal.
Dacă aveți nevoie de o soluție de birou de asistență care să îndeplinească toate cerințele dumneavoastră cu privire la telemuncă, încercați LiveAgent. Oferim un centru de apeluri încorporat, un sistem de gestionare a tichetelor și o platformă nativă de conversații directe.
Știți ce au în comun Huawei, BMW, Yamaha și O2? Ați ghicit corect… LiveAgent!
Șabloane de e-mail de întâmpinare a clienților
Descoperiți șabloane de e-mail de întâmpinare a clienților pe LiveAgent, esențiale pentru loializarea clienților și atragerea de noi utilizatori. Aflați cum să creați e-mailuri eficiente și să îmbunătățiți interacțiunile cu clienții prin feedback și ajustări continue. Găsiți exemple variate, inclusiv pentru vânzări promoționale și notificări de livrare. Vizitați pagina pentru a îmbunătăți strategia de marketing prin e-mail și pentru a asigura succesul clienților dvs.
Serviciu clienți la sediu vs serviciu clienți la distanță
Descoperiți avantajele și dezavantajele serviciului clienți la sediu versus la distanță. Aflați cum să alegeți și să implementați eficient aceste strategii pentru a îmbunătăți experiența clienților. Vizitați acum pentru a optimiza serviciul clienți!
Listă de verificare pentru munca la distanță
Descoperă lista esențială pentru gestionarea eficientă a echipei tale de la distanță. Află cum să stabilești politici de siguranță, să asiguri bunăstarea angajaților și să optimizezi comunicarea. Intră acum pentru sfaturi și resurse valoroase!
Serviciu clienți pe computer vs. telefon
Descoperă avantajele serviciului clienți prin telefon versus computer! Află cum puterea smartphone-urilor, multitasking-ul și asistența rapidă îți pot îmbunătăți afacerea, în timp ce suportul tehnic și disponibilitatea software-ului pe computer îți oferă un avantaj competitiv. Explorează de ce ambele canale sunt esențiale pentru un serviciu clienți eficient.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Pagina noastră de internet utilizează module cookie. Continuând utilizarea acesteia, ne oferi permisiunea să instalăm module cookie așa cum este detaliat în politica privind confidențialitatea și modulele cookie.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team